COD GALBEN: 27-10-2020 ora 23 Intre 23:40 si 05:00 se va semnala - ceaţă care determină vizibilitate scăzută, local sub 200 m şi izolat sub 50 m in Județul Constanta, Județul Tulcea; COD GALBEN: 27-10-2020 ora 23 Intre 23:00 si 05:00 se va semnala ceaţă care determină scăderea vizibilităţii, local sub 200 m, izolat sub 50 m in Județul Cluj; COD GALBEN: 27-10-2020 ora 23 Intre 23:00 si 05:00 se va semnala local ceață care determină reducerea vizibilității sub 200 m și izolat sub 50 m. in Județul Alba, Județul Braşov, Județul Mureş, Județul Harghita, Județul Harghita, Județul Sibiu; COD GALBEN: 27-10-2020 ora 20 Intre 20:00 si 02:00 se va semnala ceață care determină reducerea vizibilității sub 200 m, izolat sub 50 m in Județul Ialomiţa, Județul Călăraşi;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Preşedintele Italiei, Sergio Mattarella, a lansat un apel sâmbătă să nu se renunţe la găsirea "răspunsurilor decisive" privind drama de la Ustica, la 40 de ani după catastrofa aeriană de la 27 iunie 1980 care a făcut 81 de morţi şi nu a fost niciodată lămurită, scrie AFP.

"Angajamentul nu poate şi nu trebuie să înceteze pentru a căuta ceea ce nu pare încă stabilit în evenimentele din acea seară tragică", a declarat şeful statului într-un comunicat cu ocazia zilei comemorative a accidentului.

"Găsirea unor răspunsuri decisive, asigurarea reconstrucţiei lor clare şi complete necesită angajamentul instituţiilor şi colaborarea ţărilor aliate cu care împărtăşim valori comune", a adăugat Sergio Mattarella în timp ce la Bologna (nord-est) aveau loc manifestări de comemorare a victimelor.

La 40 de ani după incident, familiile victimelor cer în continuare să se spună adevărul şi să se facă dreptate în această afacere ancorată în memoria colectivă a italienilor şi considerată una din cele mai mari catastrofe aeriene din istoria Italiei.

În seara de 27 iunie 1980, un avion DC-9 al companiei Itavia cu 81 de persoane la bord care zbura între Bologna şi Palermo s-a prăbuşit în Marea Tireniană, în apropierea Insulei Ustica (nordul Siciliei), antrenând moartea pasagerilor şi a membrilor echipajului.

Teza avansată de mai mulţi experţi italieni este că tragedia s-ar fi produs când unul sau două avioane libiene urmărite de avioane de vânătoare americane şi franceze a urmat itinerariul aparatului civil pentru a scăpa radarelor acestora.

Prins în acest "scenariu de război", avionul DC-9 ar fi fost doborât din greşeală sau ar fi intrat în coliziune cu unul din avioanele prezente în zonă.

Descoperirea, la 18 iulie 1980, a carcasei unui MiG-23 libian în munţii din Calabria (sudul Italiei) a alimentat şi ea această ipoteză.

Parisul şi Washingtonul au negat întotdeauna orice implicare a aparatelor lor în această tragedie ale cărei responsabilităţi şi circumstanţe au rămas neelucidate.AGERPRES/(AS - editor: Alic Mîrza, editor online: Andreea Preda)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.