Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Armata americană a recurs joi, pentru prima oară, la noul său avion invizibil F-35 într-o situaţie de luptă, a declarat un responsabil american, un eveniment important pentru acest aparat stealth, considerat cel mai scump din istoria militară a SUA, potrivit France Presse.

Cel puţin unul dintre aceste noi avioane americane, considerate o bijuterie tehnologică destinată să treacă nedetectată de cele mai avansate radare, a decolat de pe nava amfibie USS Essex şi a bombardat poziţii talibane în provincia afgană Kandahar, a indicat acelaşi oficial, sub rezerva anonimatului. 'Lovitura a reuşit', a adăugat el.

Aparatul utilizat este un F-35B, o variantă cu decolare scurtă şi aterizare pe verticală a F-35 destinată Corpului de puşcaşi marini ai SUA.

Israelul a anunţat în luna mai că este prima ţară care a utilizat un F-35 în condiţii de luptă.

Lansat la începutul anilor 1990, F-35 este cel mai scump dintre programele de armament din istoria militară a SUA, cu un cost total estimat la aproape 400 de miliarde de dolari pentru Pentagon, cu un obiectiv de aproape 2.500 de aparate care urmează să fie produse în deceniile următoare.

Cu tot cu întreţinerea tehnică, costul total al F-35 este estimat la 1.500 miliarde de dolari pe întreaga durată a programului până în 2070.

Susţinătorii săi laudă tehnologia sa stealth, care îi permite să treacă nedetectat de radare, viteza supersonică, agilitatea şi senzorii care oferă pilotului un acces de neegalat la o gamă largă de informaţii.

Dar dezvoltarea acestui aparat a fost marcată de întârzieri de calendar şi depăşiri de buget.

În iunie 2014, întreaga flotă americană de F-35 a fost consemnată la sol la decizia autorităţilor americane cu scopul de a continua o anchetă privind circumstanţele unui misterios incendiu survenit la bordul unuia dintre aparate.

Anul trecut, aproximativ 50 de avioane F-35A ale Forţelor aeriene ale SUA au fost consemnate la sol la baza aeriană din Luke (Arizona, sud) din cauza unei probleme privind oxigenul piloţilor. AGERPRES/(AS-autor: Lilia Traci; editor: Gabriela Ionescu, editor online: Anda Badea)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.