COD PORTOCALIU: 24-05-2025 ora 10 Intre 24 mai, ora 15 – 25 mai, ora 10 se va semnala instabilitate atmosferică temporar accentuată, cantități însemnate de apă

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a salutat vineri decizia Comisiei Europene, care a aprobat joi o finanţare de 875,5 milioane de euro pentru Autostrada Sibiu-Piteşti, el adăugând că în prezent acest "proiecte merge înainte cu certitudine", în condiţiile în care în 2019 se împiedica în gândac.

"Aş vrea să salut şi de aici şi pe această cale o decizie istorică a Comisiei Europene pe care România a primit-o ieri. Este vorba despre aprobarea cererii de finanţare pentru Autostrada Sibiu-Piteşti, o investiţie de 875,5 milioane de euro fonduri europene nerambursabile, pentru finanţarea secţiunilor 1, 4 şi 5, practic prima autostrada transcarpatică din România. De la un proiect, în 2019, care se împiedica în gândac, astăzi avem un proiect care merge înainte cu certitudine. Iată că şi acest proiect, la fel ca şi Autostrada Transilvania, a prins viaţă în cele zece luni", a spus Bode, în vizita întreprinsă în judeţul Bihor.

Ministrul Transporturilor a detaliat stadiul în care se află fiecare secţiune a acestui proiect: secţiunea 1 Sibiu - Boiţa este în lucru, cu peste 20% progres fizic; secţiunea 5 Curtea de Argeş-Piteşti este semnată, se lucrează la documentaţie, urmând să înceapă execuţia; secţiunea 4 Tigveni - Curtea de Argeş este în procedura de achiziţie; iar secţiunile 2 şi 3 de pe Valea Oltului, Boiţa - Cornetu şi, respectiv, Cornetu - Tigveni, de circa 68 de km, sunt cu procedurile de achiziţie lansate, termenul pentru secţiunea 3 fiind 10 septembrie, iar pentru secţiunea 2 în octombrie 2020.

Aprobarea finanţării acestui obiectiv s-a realizat, a afirmat ministrul, ca urmare a eforturilor depuse în ultimele opt luni de către un grup interinstituţional, de la Ministrerul Transporturilor, Ministerul Mediului şi Ministerul Fondurilor Europene.

"Grupul a fost într-o constantă comunicare cu serviciile comisiei. Dincolo de zecile discuţii pe care le-am avut, vreau să-i mulţumesc şi doamnei comisar Adina Vălean, de sprijinul căreia beneficiem necondiţionat şi care s-a implicat total în obţinerea acestei decizii favorabile României şi într-un termen relativ scurt", a subliniat Lucian Bode.

Potrivit acestuia, în cursul zilei de 2 septembrie s-a trimis răspunsul la clarificările solicitate pentru un alt obiectiv important de infrastructură, anume varianta ocolitoare Bacău, penru care ministrul este încrezător că se va aproba cererea de finanţare de către Comisia Europeană.

Ministrul Bode a mai adăugat că în acest an se vor depune cererile de finanţare şi pentru drumul expres Craiova - Piteşti, penru Autostrada Transilvania şi pentru centura de Nord a Bucureştiului.

Comisia Europeană a anunţat, joi, că a aprobat o investiţie în valoare de 875,5 milioane euro de la Fondul de Coeziune pentru construirea primei faze a autostrăzii Sibiu-Piteşti, a informat un comunicat de presă al Executivului comunitar.

Comisia Europeană subliniază că aceasta va fi prima autostradă care va traversa Munţii Carpaţi, permiţând o mai bună conectivitate în România de-a lungul coridorului Rin-Dunăre. Acest coridor va oferi o legătură neîntreruptă de-a lungul României, de la portul Constanţa şi până la vama Nădlac, legând centrul şi vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi.

Autostrada Sibiu - Piteşti va avea o lungime de 122,11 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi, Sibiu - Boiţa, Boiţa - Cornetu, Cornetu - Tigveni, Tigveni - Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş - Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri. Autostrada Sibiu - Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European.

Lucrările la primul lot de 13,17 kilometri dintre Sibiu şi Boiţa au început în luna martie 2020. Contractul cu o valoare de 613 milioane lei, fără TVA, prevede un termen de proiectare de 12 luni şi unul de execuţie de trei ani. Lotul 1 al Autostrăzii Sibiu - Piteşti este construit de compania austriacă Porr Construct. Aceiaşi firmă a realizat şi lotul 4 al autostrăzii Sebeş - Turda, între Unirea şi Turda, finalizat în 2018. AGERPRES / (A - autor: Eugenia Paşca, editor: Marius Frăţilă, editor online: Ady Ivaşcu)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.