COD GALBEN: 03-06-2025 ora 10 Intre 3 iunie, ora 12 – 3 iunie, ora 23Fenomene vizate se va semnala 3 iunie, ora 12 – 3 iunie, ora 23Fenomene vizate COD GALBEN: 03-06-2025 ora 10 Intre 4 iunieFenomene vizate se va semnala 4 iunieFenomene vizate

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

 

Anunț finalizare implementare proiect ”Sprijin în implementarea SNAP prin consolidarea capacității administrative a ANAP și a autorităților contractante”, Cod SIPOCA 625/MySMIS126949

 

Agenția Națională pentru Achiziții Publice, în calitate de beneficiar, în parteneriat cu Institutul Național de Administrație, a finalizat proiectul  "Sprijin în implementarea SNAP prin consolidarea capacității administrative a ANAP și a autorităților contractante", cofinanţat din Fondul Social European (FSE) prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă (POCA), Axa Prioritară 1: Administrație publică și sistem judiciar eficiente, Obiectivul Specific 1.4: Creșterea transparenței și responsabilității sistemului de achiziții publice în vederea aplicării unitare a normelor și procedurilor de achiziții publice și reducerea neregulilor în acest domeniu.

Obiectivul general al proiectului a constat în acordarea de sprijin pentru implementarea Strategiei Naționale în domeniul Achizițiilor Publice, prin consolidarea capacității administrative a ANAP și a autorităților contractante în vederea creșterii transparenței și responsabilității sistemului de achiziții publice pentru o aplicare unitară a normelor și procedurilor de achiziții publice și reducerea neregulilor în acest domeniu.

Obiectivele specifice ale proiectului au inclus:

  • Îmbunătățirea sistemului de achiziții publice prin evaluarea impactului implementării SNAP și elaborarea unui Plan de Acțiune în domeniul achizițiilor publice.
  • Consolidarea capacității ANAP pentru noul mod de realizare a controlului ex-ante, inclusiv prin asistență sectorială din partea unor experți.
  • Eficientizarea practicilor interne de lucru ale ANAP prin dezvoltarea unei aplicații electronice pentru screening-ul legislativ și pentru transparența în consultarea publică a proiectelor de acte normative.
  • Facilitarea monitorizării eficace a pieței achizițiilor publice pentru îndeplinirea condiției favorizante conform Memorandumului Guvernului, aprobat în septembrie 2018.
  • Profesionalizarea personalului din domeniul achizițiilor publice prin consolidarea cadrului normativ și instituțional pentru dezvoltarea carierei, competențelor și cunoștințelor acestuia.
  • Încurajarea agregării cererii între autoritățile contractante de la nivel local prin înființarea a minim două unități pilot de achiziții centralizate la nivel local.
  • Dezvoltarea capacității autorităților contractante prin sprijinirea a 160 de autorități contractante, cu scopul de a îmbunătăți procesul de pregătire și management al procedurilor de achiziții publice având ca efect mai puține nereguli și corecții financiare.
  • Aplicarea unitară a normelor și procedurilor de achiziții publice și reducerea neregulilor prin programe de formare specializată și de perfecționare, contribuind astfel la utilizarea eficientă a banilor publici.

Proiectul a fost implementat în perioada iulie 2019 – decembrie 2023 și a avut un buget de 97.658.058,87 lei, din care 82.264.374,12 lei reprezentând cofinanţarea din partea Fondului Social European.

Prin implementarea activităților proiectului s-au obținut următoarele rezultate principale:

  • a fost realizat un raport de evaluare a sistemului achizițiilor publice din România;
  • a fost elaborată o nouă strategie națională în domeniul achizițiilor pentru perioada 2023 – 2027;
  • standardul ocupațional pentru ocupația de "expert achiziții publice" a fost revizuit;
  • au fost dezvoltate cadrele de competențe pentru funcțiile publice de consilier achiziții publice și consilier sistem achiziții publice;
  • trei unități de achiziții centralizate (UCA) au înființate și operaționalizate la nivel local: Consiliul Județean Harghita, Consiliul Județean Sibiu și Primăria Timișoara;
  • au fost elaborate 9 foi de parcurs pentru înființarea ulterioară a altor 9 UCA locale;
  • un manual pentru înființarea unei Unități de Achiziții Centralizate la nivelul administrației publice locale din România a fost publicat pe site-ul ANAP;
  • 187 de autorități contractante au fost sprijinite în vederea eficientizării procesului de achiziții publice și aplicării în mod unitar a normelor și procedurilor în domeniul achizițiilor publice;
  • peste 90 de îndrumări/studii/opinii cu privire la diverse aspecte ale achizițiilor publice au fost publicate pe site-ul ANAP;
  • a fost creat un mecanism eficace de monitorizare a pieței achizițiilor publice;
  • ANAP, în colaborare cu INA, a organizat un program de formare specializată pentru 3.490 de  persoane cu atribuții în domeniul achizițiilor publice din autorități și instituții publice locale, autorități publice centrale și subordonate ale acestora; 
  • au fost organizate programe de perfecționare pentru 610 de persoane (aleși locali, personalul Agenției Naționale pentru Achiziții Publice și persoanele responsabile cu verificarea internă în cadrul autorităților contractante centrale și locale.

 

 

 

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Direcția Marketing – marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.