Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Sursa foto: https://www.pexels.com/photo/woman-in-red-t-shirt-looking-at-her-laptop-3755761/

Fie că este vorba despre pandemia curentă, despre termenele limită la locul de muncă, despre familie, prieteni sau situația financiară, este destul de ușor în ziua de azi să te simți copleșită de situație și stresată.

Deoarece stresul se poate manifesta prin tulburări de somn, dureri de cap, dificultate de concentrare, schimbări de dispoziție etc., în continuarea acestui articol vom menționa câteva dintre cele mai bune soluții pentru ameliorarea acestuia. Astfel, vei avea de a face cât mai puțin cu aceste semne și simptome.

5 soluții pentru ameliorarea și controlarea stresului

De la schimbări ale dietei la exerciții fizice, suplimente și reducerea timpului petrecut pe rețelele de socializare, toate aceste metode și multe altele pot fi ușor de implementat în rutina zilnică și pot oferi soluții benefice pentru reducerea stresului.

Menține o dietă echilibrată

Conform unui studiu publicat în 2020 [1], nivelul ridicat de stres și dieta au prezentat o oarecare asociere între ele. Mai mult decât atât, studiul a menționat că persoanele stresate tind să aibă obiceiuri alimentare nesănătoase, fapt care poate duce la apariția depresiei sau a anxietății. Pentru a ține sub control stresul este recomandat să te axezi pe diete sănătoase și echilibrate formate din fructe, legume, cereale integrale și surse sănătoase de proteine. Evită cantitățile mari de alimente fast-food care sunt, de obicei, bogate în sare, zahăr și grăsimi.

Fă exerciții fizice regulate

Legătura dintre exercițiile fizice și managementul stresului a fost evidențiată în numeroase studii și articole cum ar fi cel publicat în 2013 în Jurnalul de Sănătate și Fitness [2]. Atunci când aceste activități sunt efectuate în mod regulat, ele pot relaxa atât corpul cât și mintea, ducând astfel și la o schimbare pozitiva a dispoziției. Fie că este vorba despre mers într-un ritm mai accelerat, jogging, înot, ciclism sau alte sporturi, toate acestea pot fi benefice pentru ameliorarea stresului.

Ia suplimente alimentare

Chiar dacă dieta corespunzătoare și exercițiile fizice reprezintă două dintre cele mai bune metode de combatere a stresului, suplimentele alimentare pentru memorie sau cele bogate în vitamine pot ajuta și ele.

La fel ca orice alt medicament sau supliment, este indicat să citești prospectul înainte de administrare și să respecți recomandările medicului sau ale farmacistului.

Redu timpul petrecut pe rețelele de socializare

Certurile online, știrile negative, imaginile supărătoare, comparațiile indirecte cu alte persoane și așa mai departe pot crește semnificativ nivelul de stres. De aceea, încearcă să diminuezi considerabil timpul petrecut online și pe rețelele de socializare.

Acest efect este susținut și de un studiu publicat în 2020 [3] care a concluzionat că rețelele de socializare au un efect negativ asupra sănătății mintale. Acesta este cauzat în mare parte de invidie și poate duce la apariția anxietății sau a depresiei. De aceea, redu timpul petrecut online și axează-te în schimb pe activități care îți aduc mai multă plăcere și liniște sau alege să discuți față în față cu persoanele dragi ție.

Ia o pauză

Chiar dacă nu ești genul de persoană care să își plănuiască ziua în detaliu, încearcă măcar să îți faci timp pentru tine în fiecare zi, ca să te relaxezi și să te axezi pe ceea ce îți place.

Încearcă să nu accepți atât de multe sarcini profesionale și obligații familiale încât să nu ai timp pentru tine, deoarece activitatea continuă și gândul la termenele limită pot crește considerabil stresul și îl pot face mai greu de controlat.

Toate aceste soluții împreună cu multe altele cum ar fi meditația sau yoga pot fi folosite pentru a avea o viață cât mai liniștită și lipsită de stres. Cu toate acestea, dacă stresul acut s-a transformat în stres cronic sau există semne și simptome mai severe, atunci este recomandat să apelezi la servicii profesionale cât mai curând posibil.

Referințe:

  1. Schweren, Lizanne J.S., et al. “Diet Quality, Stress and Common Mental Health Problems: A Cohort Study of 121,008 Adults.” Clinical Nutrition Journal, 29 June 2020, www.clinicalnutritionjournal.com/article/S0261-5614(20)30327-7/fulltext.
  2. Jackson, Erica M. “Stress Relief: The Role of Exercise in Stress Management : ACSM's Health & Fitness Journal.” LWW, 2013, journals.lww.com/acsm-healthfitness/fulltext/2013/05000/stress_relief__the_role_of_exercise_in_stress.6.aspx.
  3. Karim, Fazida, et al. “Social Media Use and Its Connection to Mental Health: A Systematic Review.” Cureus, Cureus, 15 June 2020, www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7364393/.

 

 

 

 

 

drmax.ro

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.