Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

 

Orice loc de muncă presupune o doză mai mare sau mai mică de stres. Cauzele sunt cunoscute:

  • salariile mici;
  • presiunea timpului;
  • exigența șefului;
  • volum mare de muncă;
  • lipsa predictibilității;
  • monitorizarea continuă;
  • rutina;
  • neînțelegerile cu colegii.

 

În acest articol îți spunem care sunt cele mai bune metode de relaxare la locul de muncă și cum îți poți amenaja spațiul de lucru pentru a fi cât mai plăcut, astfel încât să te simți motivat și mulțumit.

 

Metode de relaxare 

Metodele de relaxare la locul de muncă depind de tipul de activitate pe care o desfășori. Indiferent de munca prestată, poți apela la câteva trucuri cum ar fi:

  • adoptarea unei abordări mai lejere, inclusiv vestimentar: Acceptă faptul că nu este nevoie tot timpul să lucrezi încordat. 
  • planifică totul din timp. Dacă faci asta vei constata că momentele care îți vor da de furcă vor fi mai puține, iar haosul nu se va mai instala așa de ușor în activitatea de zi cu zi.
  • nu renunța la pauze. Cinci minute pe oră sunt suficiente pentru a te dezmorți.  Vei vedea că după aceea vei lucra mai bine și vei fi mai motivat.
  • ascultă muzică în surdină sau la căști, pentru a nu-i deranja pe ceilalți colegi.
  • creează un mediu de lucru în care să te simți confortabil. De altfel, aceasta este cea mai importantă metodă.

 

Creează un mediu în care munca să nu mai fie stresantă

Munca nu trebuie să fie cea mai stresantă perioadă a zilei, iar obținerea unui mediu profesional care să invite la relaxare nu este atât de greu de realizat. Iată câteva idei din care te poți inspira în activitatea ta:

  • optează pentru încăperi cu ferestre mari, luminoase. Lumina naturală este foarte importantă atunci când lucrezi. Lipsa acesteia poate duce la anxietate și chiar depresie.
  • culorile influențează felul în care ne simțim. Dacă vrei ca mediul de lucru să fie familiar și să fii în formă toată ziua, ai grijă la paleta cromatică din jurul tău. Astfel, culoarea roșie stimulează activitatea cerebrală, verdele și albastrul invită la relaxare, galbenul și portocaliul ajută la o mai bună concentrare.
  • personalizează spațiul de lucru. Chiar dacă ești la birou, ia cu tine obiectele care te relaxează. Nu pe toate și nu aglomera spațiul de lucru. De asemenea, poți schimba scaunul cu unul pe care îl consideri mai confortabil. 
  • apa îmbuteliată, purificatoarele de aer și multe altele pot fi de asemenea importante pe parcursul unei zile de muncă, mai ales în sezonul cald. Dacă ești manager, ai grijă ca angajații să beneficieze de aceste avantaje, mesajul pe care îl transmiți astfel este că îți pasă de sănătatea lor. În plus, poți amenaja chiar o cameră specială pentru relaxare, cu televizor, masă de foosball, cafea, frigider, unde angajații să se poată relaxa.
  • temperatura din încăpere este foarte importantă, pentru a fi productivi este nevoie de o temperatură de 21-23 grade Celsius.
  • plantele joacă și ele un rol important în relaxare, pentru că sporesc puterea de concentrare, reduc stresul și ajută la purificarea aerului din interior. La amenajarea unui birou se poate opta pentru plante în ghivece, pereți verzi, plante suspendate. 

 

Sfaturi pentru organizarea biroului

Organizează zona de lucru. Un spațiu dezordonat poate genera stres. Lasă întotdeauna masa de lucru în ordine, pentru ca a doua zi să nu trebuiască să pierzi timp cu ordonatul lucrurilor. Vei începe astfel ziua mai relaxat. Iată cum îți poți organiza biroul:

  • hârtiile de care ai nevoie trebuie să fie stocate, pentru a nu ocupa mult spațiu, de preferință cât mai departe de zona principală de lucru.
  • renunță, pe cât posibil, la hârtii și transformă documentele în fișiere pe computer. Ordonează fișierele în așa fel încât să nu pierzi foarte mult timp atunci când cauți ceva.  
  • hârtiile de care nu poți scăpa aranjează-le într-un teanc ordonat.
  • lasă pe masa de lucru doar ceea ce folosești zilnic. Obiectele care se prăfuiesc și pe care le folosești foarte des pot fi așezate în sertare sau pe rafturi. De asemenea, poți folosi cutii și alte spații de depozitare pe care le consideri potrivite.

Regula de bază este aceasta: păstrează toate lucrurile de pe birou cât mai simplu și mai organizat, în acest fel te vei concentra mai bine și te vei simți mai motivat.       

 

 

 

Sursa foto: www.shutterstock.com

 

 

lafantana.ro

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.