

COD GALBEN: 14-05-2025 ora 10 Intre 15 mai, ora 10 – 15 mai, ora 22 se va semnala instabilitate atmosferică, intensificări ale vântului
Brandul Nike a fost creat în 1968 de către Phil Knight, la solicitările antrenorului de atletism Bill Bowerman. Cel din urmă simțea nevoia unor inovații în domeniul încălțărilor, așadar, împreună cu Knight a început să studieze brandurile de pantofi sport din Japonia.
În primii ani de viață, brandul s-a numit Blue Ribbons Sports și comercializa încălțăminte sportivă din Japonia. Ulterior însă, s-a transformat în Nike, nume provenit de la zeița greacă a victoriei.
Istoria a fost una foarte interesantă pentru brandul cunoscut astăzi drept unul dintre cele mai mari din lume și a dat naștere unui număr uriaș de curiozități.
1. Investiția inițială în acest business a fost de doar 50 de dolari. Ulterior, suma a crescut cu 1,000 de dolari împrumutați de la tatăl lui Knight. Rezultatele nu au întârziat să apară însă, în condițiile în care, după primul an, încasările au fost de 8,000 de dolari;
2. Nike a ajuns pe piață într-o perioadă în care germanii de la Adidas și Puma dețineau monopolul;
3. Logo-ul Nike, atât de cunoscut astăzi, este creat de o studentă la design grafic. Carolyn Davidson a cerut doar 35 de dolari pentru realizarea sa, nebănuind succesul pe care urma să îl aibă compania. În 1983, Knight i-a oferit lui Davidson acțiuni Nike și un inel de aur în semn de recunoștință;
4. În 1972 Nike a ajuns pentru prima dată în picioarele atleților. Trecuseră două decenii de când Bowerman își dorise acest lucru;
5. Un succes uriaș al companiei a fost conturat în anii‘80, atunci când a apărut tehnologia Nike Air. Aceasta este folosită și astăzi la încălțări precum Nike Air Force 1 și este cea mai populară tehnologie din lume. Succesul uriaș este datorat și contractului cu Michael Jordan, cel mai bun jucător de baschet din toate timpurile;
6. Sloganul Nike a apărut mult mai tărziu decât ai crede. Abia în 1988 logo-ul a fost însoțit de“Just do it”. Sloganul nu este rezultatul unui copywriter inspirat, ci sunt ultimele cuvinte ale unui condamnat la moarte;
7. Deși nu mai joacă de multă vreme baschet, Michael Jordan câștigă nu mai puțin de 60 de milioane de dolari în fiecare an de la Nike pentru reclama făcută în anii‘80;
8. Primul jucător de tenis care a semnat un contract cu Nike a fost Ilie Năstase în 1972;
Astăzi, Phil Knight este unul dintre cei mai bogați oameni din lume, fiind pe locul 25 în topul realizat de Forbes. Compania sa are magazine în absolut toată lumea, produce în foarte multe țări și are venituri de miliarde de dolari.
Motivul pentru care a reușit să se mențină pe piață atât timp este conturat în jurul promovării foarte bune. Evident, calitatea încălțărilor și inovațiile continue din cadrul companiei au și ele un cuvânt important de spus. De-a lungul timpului, de la simplu producător de încălțăminte, Nike a devenit un producător de îmbrăcăminte și accesorii sport, fiind preferat de extrem de mulți oameni de pe mapamond.
AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.
Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.
AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Direcția Marketing – [email protected].
© 2025 Agenția Națională de Presă AGERPRES
Conținutul acestui site este proprietatea Agenției Naționale de Presă AGERPRES. Este interzisă republicarea sau redistribuirea conținutului fără menționarea sursei.
Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.
Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:
Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.