Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

 

Cea mai importantă resursă pentru succesul unei afaceri este echipa, iar aceasta trebuie să aibă un lider bun pentru a avea rezultatele scontate. Dacă în trecut șeful – cel care dădea comenzile subordonaților era considerat cel mai bun – în prezent accentul este pus pe întreaga echipă, iar liderul este parte din aceasta și nu conducătorul ei.

Ce înseamnă leadership?

Leadershipul reprezintă o combinație între o bună strategie și viziunea pe care o are un manager pentru afacerea sa, precum și cu abilitățile de comunicare a acestuia, pentru a putea transmite angajaților, într-un mod corect și clar, a cerințelor și așteptărilor.  

 

Pentru a-și dezvolta abilitățile deținute deja sau pentru a capăta o și mai mare capacitate de a transmite ideile și cerințele, este important ca orice manager să urmeze cursuri leadership. De asemenea, cartea „Cele 21 de legi incontestabile ale leadership-ului”, scrisă de John Maxwell și vândută în mii de exemplare, devenind astfel un bestseller, reprezintă un real suport și ar trebui să se găsească în biblioteca oricărui lider.

Principalele aspecte definitorii ale statutului de lider, bazate pe cartea lui John Maxwell

 

1. Legea Pragului – capacitatea de a conduce a liderului limitează atingerea obiectivelor, deoarece leadershipul determină nivelul de eficiență al unei persoane, determinată de libertatea personală și eficiența organizatorică.

 

2. Legea Influenței – influența este caracteristica principală a leadershipului, fără aceasta nu se poate schimba o organizație.

 

3. Legea Procesului – nu e poate ajunge la leadership într-o singură zi, ci este nevoie de un exercițiu zilnic pentru a fi învățate, dezvoltate și îmbunătățite abilitățile de conducere, care diferențiază liderii de adepții lor.

 

4. Legea Navigației – se spune ca oricine poate pilota o navă, însă pentru a stabili cursul acesteia este nevoie de un lider. Cu alte cuvinte, aceștia au viziunea obiectivelor pe care doresc să le atingă și știu de cine au nevoie și cum pot trece peste obstacole.

 

5. Legea lui E.F. Hutton - „Când adevăratul lider vorbește, oamenii îl ascultă”, altfel spus nu cei care se auto-proclamă lideri sunt cu adevărat ceea ce se prezintă, ci cei de care oamenii/adepții ascultă.

 

6. Legea Respectului – în general, oamenii îi urmează pe cei mai puternici dintre ei, aceștia fiind liderii, nu fără motiv, ci pe cei ai căror stil de a conduce impune respect.

 

7. Legea Intuiției – leadershipul se bazează pe mai mult decât fapte. Un lider adevărat observă tendințe, resurse și probleme, având și capacitatea de a „citi” oamenii. Astfel că leadershipul este mai mult o artă decât o știința.

 

8.  Legea Magnetismului – proverbul „Cine se aseamănă se adună” se aplică și în acest caz, un lider căutând întotdeauna oamenii buni. Astfel că un lider bun va atrage alături de ele oameni buni.

 

9. Legea Conectivității – în general, oamenii nu răspund mult mai bine dacă văd ca liderului îi pasă, acesta nu poate cere o mană de ajutor înainte de a crea o conexiune cu adepții săi.

10. Legea Pământului stabil – fundamentul leadershipului este încrederea oamenilor, care poate fi câștigată prin exemplificarea unor calități precum competența și caracterul. 

 

 

Digital Metrics SRL

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.