Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Ideea mobilității a fascinat omenirea încă din cele mai vechi timpuri. Cineva, cu vreo 5000 de ani în urmă, a inventat roata și osia - descoperire care, oricât de banală ar părea acum, a însemnat o adevărată revoluție în dezvoltarea societății umane.

 

De la primitivele roți cu care oamenii împingeau sau trăgeau felurite roabe încărcate cu diverse mărfuri, până la ideea tracțiunii animale n-a mai fost decât un pas. Iar de atunci, pentru multe mii de ani, caii, măgarii sau vitele au fost sistemul universal de propulsie al variatelor vehicule pe roți, de la cele de luptă antice până la caleștile regale sau umilele care țărănești folosite la muncile agricole.

 

Cuprins

 

1. Scurtă istorie a automobilului

1.1 Începuturi timide: strămoșii mașinilor de azi

1.2 Motorul cu ardere internă - revoluția mobilității

2. Grupul VAG - un gigant al industriei auto

2.1 Începuturile grupului VAG auto

2.2 Ce este și ce înseamnă grupul VAG astăzi

2.3 Cine deține grupul VAG?

3. Grupul VAG și mărcile de mașini pe care le deține

3.1 VAG automobile - mașinile din grupul VAG

3.2 Cel mai bun motor de la grupul VAG

 

1. Scurtă istorie a automobilului

 

Autoturismul a creat o revoluție industrială în sine. Din punctul de vedere al mobilității, inventarea mașinii și renunțarea la tracțiunea animală a schimbat istoria la scară mondială și a accelerat în mod covârșitor economia globală.

 

1.1 Începuturi timide: strămoșii mașinilor de azi

 

Începând de prin secolul XVII, oamenii au căutat soluții pentru găsirea unui mijloc de propulsie mai puțin costisitor, puternic, autonom și care să înlocuiască animalele de tracțiune.

 

Odată cu descoperirea și stăpânirea puterii aburului, mintea omenească a făcut legătura cu posibilitatea folosirii acestei forțe la propulsia unor vehicule. De la idee până la transpunerea în fapt nu a mai durat mult și primul „automobil” autopropulsat a fost văzut la finalul secolului XVIII în Franța.

 

Invenția lui Nicolas-Joseph Cugnot din 1769 era un triciclu propulsat cu un „motor” primitiv pe bază de abur, care a reușit să se deplaseze autonom câțiva kilometri cu 4 pasageri la bord.

 

Ulterior, până spre finalul secolului XIX, au existat mai multe versiuni de automobile cu aburi, mai ales după perfecționarea motorului și principiului propulsiei de către James Watt.

 

Totuși, propulsia cu aburi a devenit apanajul vaselor maritime sau fluviale, dar și al locomotivelor care au dominat practic transportul în secolul XIX și o bună parte din secolul XX.

 

1.2 Motorul cu ardere internă - revoluția mobilității

 

Descoperirea metodelor noi de rafinare a petrolului și a subproduselor acestuia, în mod special a benzinei, a făcut posibilă deschiderea drumului către un nou tip de motor, mai eficient, mult mai puțin voluminos decât cel pe abur, și anume cel cu combustie internă.

 

După descoperirea principiului de acționare în patru timpi, denumit și ciclu Otto, după germanul Nikolaus August Otto care l-a demonstrat pe un motor inventat în 1876, nu a mai durat mult până la dezvoltarea primelor automobile care pot fi cu adevărat considerate precursoarele celor cu care ne deplasăm și azi.

 

Henry Ford a fost cel care a oferit automobilul pentru toți, prin sistemul său genial de organizare a muncii. Linia de producție inventată de Ford a permis reducerea masivă a cheltuielilor la fabricarea autoturismelor, fapt ce s-a reflectat în costuri finale mai mici, ceea ce însemna posibilitatea unei pături largi din societate de a-și permite propria mașină. Din acel moment istoric, industria auto a devenit unul din pilonii economiei mondiale, dacă nu chiar cel dominant, cel puțin în secolul XX.

 

2. Grupul VAG - un gigant al industriei auto

 

VAG este prescurtarea de la Volkswagen Group sau, așa cum mai este denumit, Volkswagen AG, un gigant industrial, producător de automobile, înființat în 1937 de guvernul german cu scopul inițial de a fabrica în masă autoturisme la costuri scăzute, pentru marea majoritate a populației.

 

Denumirea companiei derivă din dorința de atunci de a fabrica o mașină pentru popor, adică pentru fiecare buzunar - în limba germană „volk” înseamnă popor, oameni, iar „wagen” este cuvântul pentru automobil. Sediul central al firmei se află în Wolfsburg, Germania.

 

2.1 Începuturile grupului VAG auto

Compania a fost la început operată de Frontul Muncii German (Deutsche Arbeitsfront), o organizație nazistă. Inginerul auto austriac Ferdinand Porsche, care a fost responsabil pentru proiectarea inițială a mașinii, a fost angajat de FMG în 1934, iar bazele primei fabrici de automobile au fost puse în landul Saxonia Inferioară în 1938.

 

Izbucnirea celui de-al Doilea Război Mondial din septembrie 1939 a avut loc înainte de a se putea începe producția în masă, iar fabrica a fost imediat convertită pentru a produce echipamente și vehicule militare.

 

Implicarea militară a Volkwagen a făcut ca fabrica sa să fie o țintă importantă pentru bombardamentele aeriene ale Aliaților, iar până la sfârșitul războiului, aceasta era deja în ruine.

 

Zona fiind sub controlul militar britanic, fabrica a fost reconstruită sub supravegherea armatei engleze, iar producția în masă a primelor vehicule civile Volkswagen a început în 1946. Controlul companiei a fost transferat în 1949 guvernului vest-german și landului Saxonia Inferioară. Până atunci, mai mult de jumătate din mașinile de pasageri produse în țară erau marca Volkswagen.

 

2.2 Ce este și ce înseamnă grupul VAG astăzi

 

Timp de circa 80 de ani, de la reluarea producției civile și până în 2019, grupul a produs și a exportat peste tot în lume emblematicul automobil Volkswagen Beetle. Printr-o campanie inteligentă de marketing ce a avut un mare succes, acest model a fost timp de mulți ani cel mai popular autovehicul importat din Statele Unite, adică exact statul care a inventat producția de masă a mașinilor.

 

Deși Volkswagen a făcut multe modificări de detaliu la Beetle, designul de bază al motorului așezat în spatele mașinii și forma rotunjită au rămas aceleași. Compania a dezvoltat și alte modele, cu un design mai modern și motorizări îmbunătățite, dar niciunul nu a avut un succes asemănător ca acela al lui Beetle.

 

Practic, modelul Beetle a fost piatra de temelie pe baza căreia grupul VAG s-a internaționalizat, a căpătat tot mai multă putere și capital, dezvoltându-se pe verticală și pe orizontală și devenind cu adevărat o companie globală.

 

În prezent, Volkswagen are uzine aproape în întreaga lume, inclusiv în Mexic, Brazilia, China și Statele Unite. Pe lângă autoturisme, compania produce și autoutilitare și vehicule comerciale. Grupul VAG a achiziționat și deține alte câteva companii auto, inclusiv Audi și Porsche în Germania, SEAT (Sociedad Española de Automóviles de Turismo) în Spania, Škoda în Republica Cehă, Bentley în Marea Britanie, Lamborghini în Italia și Bugatti în Franța.

 

Pe măsură ce globalizarea avansează, Volkswagen apare ca unul dintre cei mai de succes producători în masă de mașini din lume și oferă soluții de ultimă oră pentru probleme viitoare, cum ar fi mobilitatea electrică și digitalizarea.

2.3 Cine deține grupul VAG?

 

Cu toate că este o companie germană de producție auto cu ramificații multinaționale și are sediul în Wolfsburg, Saxonia Inferioară, Germania, Grupul VAG este, indirect, deținut în majoritate de familiile austriece Porsche și Piëch.

 

Porsche-Piëch este o proeminentă familie austro-germană de industriași, descendenți ai pionierului, inventatorului și designerului auto Ferdinand Porsche. Membrii ei au controlul deplin asupra companiei auto Porsche SE și dreptului de vot majoritar asupra Volkswagen AG, cel mai mare producător auto din lume la ora actuală.

 

În prezent, membrii familiei dețin cetățenia austriacă și sunt rezidenți ai Austriei. Proprietatea familiei Porsche-Piech se află în orașul austriac Zell am See.

 

3. Grupul VAG și mărcile de mașini pe care le deține

 

Nu mai puțin de douăsprezece mărci cu o identitate individuală și un obiectiv comun - mobilitatea - sunt deținute de Grupul VAG.  Fiecare brand este o entitate independentă pe piață. Gama modelelor auto variază de la motociclete la mașini mici cu consum redus și vehicule de lux. În sectorul vehiculelor comerciale, produsele includ modele de la pick-up-uri, autobuze până la camioane grele.

 

3.1 VAG automobile - mașinile din grupul VAG

 

De-a lungul timpului, Grupul VAG a achiziționat branduri de renume și cu tradiție din industria auto.În cele ce urmează, vei vedea care sunt principalele mărci care fac azi parte din gigantul global, cu mențiunea că poți găsi majoritatea mașinilor prezentate și pe portalul auto TriAuto, cu mai multe detalii privind caracteristicile fiecărui model.

 

  • Volkswagen

 

Brandul original Volkswagen este unul dintre cei mai de succes producători auto din lume. Acesta menține și operează uzine în 14 țări, unde produce vehicule ce sunt destinate clienților din mai mult de 150 de țări din lume.

 

O marcă cu adevărat universală, Volkswagen, divizia autoturisme, a produs un record de 6,3 milioane de vehicule în toată lumea doar în 2018. În trend cu noile realități economice și de mediu, Volkswagen marchează începutul unei noi ere pentru grupul VAG, trecerea la hibridizare și electrificare a modelelor auto produse.

 

  • Audi

 

Audi este unul dintre brandurile auto premium la nivel mondial și este membru al grupului Volkswagen din 1965. Compania are uzine de producție în Ingolstadt și Neckarsulm, precum și în alte 16 locații internaționale. Până în 2025, Audi intenționează să aducă pe piață peste 30 de modele electrificate, inclusiv 20 cu acționare electrică pură. Alături de acestea, compania a prezentat în 2019 a patra generație a celui mai bine vândut model - A6.

 

  • Seat

 

SEAT se poate lăuda cu o istorie care se întinde pe mai bine de 60 de ani. Membru al grupului Volkswagen din 1986, constructorul spaniol proiectează, dezvoltă și produce mașini și componente auto la uzinele sale din Martorell, Barcelona și El Prat.

 

  • Skoda

 

ŠKODA este unul dintre cei mai longevivi producători de mașini din lume. Brandul fost cehoslovac, actualmente ceh, face parte din grupul Volkswagen din 1991 și de atunci a crescut numărul livrărilor de autoturisme de mai mult de șapte ori.

 

  • Bentley

 

Sediul Bentley Motors are sediul în Crewe, Anglia de mai bine de 75 de ani, făcând parte din grupul Volkswagen din 1998. Vânzările mărcii în 2019 au crescut la 11.006 de vehicule, atingând astfel un nou record. Brandul este definit prin exclusivitate, eleganță și putere. Pentru Bentley, anul 2019 a vizat împlinirea a 100 de ani de la apariție.

 

  • Bugatti

 

De mai bine de 100 de ani, Bugatti este unul dintre cele mai fascinante nume din istoria auto. Brandul a fost creat de Ettore Bugatti și de fiul său Jean, care s-au străduit să redea în schițe și construcții sinteza perfectă între artă și tehnologie. În 1998, compania  a devenit parte a grupului Volkswagen. Bugatti a sărbătorit 110 ani de la înființare în 2019.

 

  • Lamborghini

 

Producătorul italian de mașini sport Lamborghini face parte din grupul Volkswagen din 1998. Fondat în 1963, are astăzi 1.812 angajați care lucrează la sediul central din Sant’Agata Bolognese, Italia, producând cele mai renumite autovehicule din nișa super sport. Vânzările de unități la Automobili Lamborghini S.p.A. s-au ridicat la 8.290 de autoturisme.

 

  • Porsche

 

Porsche AG este cel mai de succes producător de mașini sport din lume și face parte din grupul Volkswagen din 2012. Are uzine la Stuttgart-Zuffenhausen, precum și în Leipzig și produce autovehicule și în fabrica Volkswagen din Osnabrück. Porsche și-a crescut livrările către clienți în anul 2019 la 281.000 de automobile. Exclusivitate, inovație și tradiție, performanță și utilizare zilnică, design și funcționalitate - acestea sunt valorile mărcii.

 

  • Ducati

 

Marca italiană de motociclete Ducati a fost fondată în 1926 și a intrat ca parte din grupul Volkswagen în 2012. Reputația companiei se bazează pe succesul său legendar pe pistele de curse de motociclism.

 

  • Scania

 

Scania a fost una dintre primele companii din lume care a fabricat vehicule comerciale și este membru al grupului Volkswagen din 2008. Acest brand suedez de lungă tradiție produce camioane grele, autobuze și motoare în 17 locații din 14 țări.

 

  • MAN

 

O marcă ce datează încă din 1758, MAN este concentrată pe domeniile transporturilor și energiei. Aceasta furnizează camioane, autobuze, autoutilitare, motoare diesel, turbomotoare. Brandul face parte din grupul Volkswagen din 2012.

 

3.2 Cel mai bun motor de la grupul VAG

 

În prezent, cu toate tehnologiile inovatoare apărute, este foarte greu să alegi unul din toată gama de motoare produse de grupul VAG și să-l declari ca fiind cel mai bun. Toate sunt create pentru eficiență.

 

Totuși, din istoria grupului Volkswagen străbat unele legende care sunt și azi prezente în memoria automobiliștilor împătimiți.

 

Unul dintre aceste modele este propulsorul diesel de 1.9 litri, turbo diesel cu injecție sau, pe scurt, legendarul 1.9 TDI.

 

Cu unele modificări, acest motor este disponibil pe piață de peste 20 de ani. Singurul defect pe care specialiștii l-au menționat vreodată este zgomotul pe care îl face atunci când funcționează. Dar poate că aceasta este cea mai bună recomandare pe care o poate primi.

 

1.9 TDI poate fi găsit la mărci precum Audi, Seat, Skoda, Volkswagen și Ford, printre altele. Cei care au o mașină dotată cu acest tip de motor renunță greu la ea, de aceea, poate pe piața second-hand costurile unor astfel de motorizări sunt încă la cote înalte. Poți verifica cu ușurință acest lucru intrând pe portalul auto TriAuto și selectând modelul dorit.

 

 Cu o istorie aproape seculară, dar și cu un prezent extrem de puternic, grupul VAG continuă să aibă un cuvât greu de spus în lumea automobilului. Viitorul este cel care va spune dacă brandul va reuși să se adapteze suficient de repede la noile realități sociale și de mediu și dacă va mai domina în continuare o piață tot mai atacată de tehnologiile disruptive.

 

 

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Direcția Marketing – marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.