COD GALBEN: 04-06-2025 ora 10 Intre 4 iunie, ora 12 – 4 iunie, ora 23 se va semnala instabilitate atmosferică temporar accentuată COD GALBEN: 04-06-2025 ora 10 Intre 4 iunie, ora 12 – 4 iunie, ora 21 se va semnala temperaturi deosebit de ridicate și disconfort termic COD GALBEN: 04-06-2025 ora 10 Intre 5 iunie, ora 12 – 5 iunie, ora 21 se va semnala temperaturi deosebit de ridicate și disconfort termic COD PORTOCALIU: 04-06-2025 ora 14 Intre 14:45 si 15:45 se va semnala Averse torențiale care vor acumula 25...40 l/mp, frecvente descărcări electrice, intensificări ale vântului, vijelie, grindină. in Județul Prahova; COD GALBEN: 04-06-2025 ora 14 Intre 14:45 si 15:45 se va semnala Vijelie, viteza vântului la rafală de 50…70 km/h, descărcări electrice, izolat grindină, averse. in Județul Argeş; COD GALBEN: 04-06-2025 ora 14 Intre 14:45 si 15:45 se va semnala Averse torențiale care vor acumula 15...25 l/mp, descărcări electrice, intensificări ale vântului, grindină. in Județul Gorj; COD GALBEN: 04-06-2025 ora 14 Intre 14:35 si 15:45 se va semnala Grindină de mici și izolat medii dimensiuni, averse torențiale ce vor cumula 15-25 l/mp, frecvente descărcări electrice, intensificări ale vântului ce pot lua aspect de vijelie. in Județul Braşov; COD GALBEN: 04-06-2025 ora 14 Intre 14:25 si 15:25 se va semnala Averse torențiale care vor acumula 15...25 l/mp, descărcări electrice, intensificări ale vântului, grindină. in Județul Vâlcea; COD PORTOCALIU: 04-06-2025 ora 14 Intre 14:15 si 15:30 se va semnala Averse torențiale care vor acumula 25...40 l/mp, frecvente descărcări electrice, intensificări ale vântului, vijelie, grindină. in Județul Vrancea;

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Dacă îți dorești să intri în lumea afacerilor, ai posibilitatea să devii antreprenor prin dezvoltarea unui business de la zero sau prin achiziția unuia deja existent. Cu siguranță, cea de-a doua variantă este mult mai atractivă deoarece, odată cu respectiva companie, vei cumpăra și brandul, clienții, furnizorii, experiența, reputația, know-how-ul sau chiar angajații, nu doar activele fizice ale acesteia. Practic, o afacere la cheie înseamnă să intri în posesia unui pachet complet, iar, pentru asta, nu ai nevoie decât de resurse financiare proprii sau de capital de investiții pe care îl poți obține accesând diverse credite pentru firme. Totuși, preluarea unui astfel de business se poate transforma într-o cursă cu obstacole, dacă nu cântărești bine situația înainte de a lua această decizie. Iată de ce lucruri trebuie să ții cont, ca să nu ai parte de surprize pe parcurs:

1. Află de ce afacerea este scoasă la vânzare

Primul aspect pe care trebuie să-l afli legat de businessul vizat nu este costul, așa cum te-ai fi așteptat, ci motivul pentru care este scos la vânzare. E ceva total obișnuit să fii sceptic cu privire la o astfel de achiziție, iar, în cazul în care proprietarul nu-ți va oferi argumente convingătoare, cu atât mai mult trebuie să-ți pui câteva semne de întrebare. Fără îndoială, niciun viitor antreprenor nu-și dorește să cumpere o afacere la cheie, dar, neperformantă.

2. Verifică echipamentele necesare operării businessului

De regulă, cumpărătorii sunt tentați să accepte valoare de inventar propusă de vânzător. Totuși, acesta este un posibil subiect de negociere, așa că, trebuie să acorzi atenție oricărei examinări a stocurilor. Materialele și produsele inventariate pentru a fi revândute ori folosite în activitatea viitoare a firmei, precum și echipamentele, obiectele de birou și alte bunuri necesare operării afacerii sunt deosebit de importante. Trebuie să le cunoști valoarea reală, să verifici vandabilitatea acestora și să ții cont de starea lor actuală. În cazul în care nu sunt în conformitate cu tot ceea ce îți dorești să cumperi sau nu sunt compatibile cu obiectivele tale de business, stabilește ce îmbunătățiri și modificări trebuie să faci și menționează aceste lucruri în negocierile purtate.

3. Evaluează elementele intangibile ale afacerii

Valoarea multor companii vine și din elemente intangibile, nu doar din bunurile pe care le deține. Așadar, este esențial să iei în considerare reputația afacerii, imaginea pe care aceasta o are în ochii clienților și furnizorilor, brandul, experiența și expertiza angajaților, relațiile cu clienții, furnizorii, autoritățile publice sau mediul de afaceri, în general. Ca să-ți poți forma o opinie referitoare la aceste aspecte, intervievează partenerii de afaceri, verifică informațiile pe internet și în social media sau află părerile clienților despre produsele și serviciile oferite de firmă.

4. Analizează situația financiară

Înainte de a cumpăra o afacere la cheie, este esențial să analizezi cu atenție veniturile estimate pentru perioada următoare. Pentru acest lucru, trebuie să pornești de la situația financiară din trecut la care să aplici o rată de creștere calculată în funcție de industrie și condițiile economice. Prin urmare, evaluează toate documentele legale, contractele de distribuție, de muncă, de vânzare sau orice alte instrumente folosite pentru funcționarea afacerii. Analizează declarațiile fiscale și situațiile financiare din ultimii 2-3 ani ca să determini valoarea netă actuală a businessului, registrele de vânzări, înregistrările, produsele și metodele de plată ca să înțelegi ciclurile prin care poate trece afacerea vizată. De asemenea, nu uita să examinezi creanțele și lista de datorii, dacă există, ca să determini eventualele costuri și acțiuni juridice.

5. Investighează strategiile de marketing

Este absolut normal să știi cum obține proprietarul clienți, care sunt canalele de promovare abordate și care este reacția publicului la instrumentele folosite. Încearcă să te pui în locul unui potențial client, dacă vrei să-ți faci rapid o idee despre modul în care este percepută de către piață afacerea la cheie pe care vrei să o cumperi.

 

O cercetare în prealabil te va ajuta să închei o tranzacție reușită. Dacă optezi pentru achiziția unei afaceri la cheie înseamnă că vrei să depășești anumite etape ce țin de creșterea unui business. De aceea, trebuie să te asiguri că, pe lângă verificările obișnuite ale înregistrărilor financiare, cunoști și alte amănunte ce țin de stabilitatea economică, reputația și activitatea internă a firmei.

 

 

mikrokapital.ro

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Direcția Marketing – marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.