Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Probabil că ai auzit de multe ori expresia „Frumusețea vine din interior”. Deși asociem de multe ori această expresie cu un caracter frumos, aceasta poate avea și alte sensuri. Sub altă interpretare, aceasta se referă la influența pe care o are alimentația asupra aspectului fizic. Spre exemplu, alimentele pot influența felul în care arată pielea noastră. O dietă nesănătoasă poate provoca afecțiuni cutanate, precum acneea, dar și îmbătrânirea prematură. Te întrebi cum este posibil?

 

Îmbătrânirea prematură, cauzată de alimentație, nu mai este un secret. Alimentele sărace în nutrienți și bogate în substanțe dăunătoare, cum ar fi produsele intens procesate industrial (mezeluri), produsele fast-food, dulciurile, prăjelile au efecte nefavorabile asupra pielii. Acestea conțin o cantitate mare de aditivi artificiali, carbohidrați simpli și grăsimi trans care produc inflamație și reduc nivelul de colagen, accelerând procesul de îmbătrânire. Iată ce trebuie să mănânci pentru o piele întinerită.

Consumă alimente bogate în antioxidanți

Antioxidanții sunt substanțe prezente în vegetale, care au un rol important în protejarea organismului față de acțiunea radicalilor liberi. Molecule periculoase pentru sănătate, radicalii liberi sunt răspunzători de apariția ridurilor și dezvoltarea unor boli, cum ar fi cancerul. Radicalii liberi se formează, mai ales, din cauza radiațiilor. Radiațiile ultraviolete sunt cele care provoacă cel mai frecvent îmbătrânirea pielii, prin expunerea necontrolată la soare sau prin utilizarea solarului. Antioxidanții, care oferă protecție împotriva radicalilor liberi și le contracarează efectele, se găsesc în alimentele proaspete de origine vegetală. Exemple de antioxidanți sunt:

  • Seleniu
  • Vitamina C
  • Vitamina E
  • Betacaroten – pigment roșu-portocaliu din legume și fructe.
  • Antociani – pigment roșu, albastru sau violet din legume și fructe.

Pentru un aport optim de antioxidanți, este important să consumi, zilnic, fructe și legume intens colorate (portocale, morcovi, cartofi dulci, dovleac, fructe de pădure, căpșuni, spanac, kale, broccoli etc.). Este recomandat să mănânci zilnic 5 porții de vegetale, iar 50% din alimentația zilnică să se bazeze pe fructe și legume.

Evită dietele stricte

Dietele stricte, bazate pe înfometare, nu numai că îți provoacă deficiențe nutriționale grave, dar vin și cu efectul Yo-Yo. Asemenea jucăriei Yo-Yo, dietele bazate pe înfometare te ajută să slăbești rapid, însă, ulterior recâștigi la fel de rapid kilogramele pierdute. Însă, aceste fluctuații ale greutății afectează aspectul pielii și pot cauza vergeturi. Așadar, dacă îți dorești să pierzi în greutate, asigură-te că ai o dietă sănătoasă, apelând la un nutriționist.

 

Hidratează-te

Apa face parte din toate celulele corpului, inclusiv din straturile pielii. Pentru a rămâne flexibilă, pielea trebuie să fie hidratată. În caz contrar, te poți confrunta cu piele uscată și cu vergeturi. Bea, zilnic, 6-8 pahare de apă, dar nu uita de fructe și legume, penru că și acestea au un conținut mare de apă.

Consumă grăsimi sănătoase

Există mai multe tipuri de grăsimi: grăsimi saturate, nesaturate și trans. Cele din urmă se găsesc în produse intens procesate industrial și în prăjeli. Acestea contribuie la apariția multor afecțiuni, dar și la îmbătrânirea pielii, așa că nu se recomandă consumul lor.

Grăsimile saturate se găsesc în produsele de origine animală și trebuie consumate cu moderație.

Grăsimile nesaturate, cum ar fi acizii grași Omega-3, sunt recomandate în cantități importante, datorită efectului favorabil asupra sănătății. Acestea sunt considerate grăsimi sănătoase. Grăsimile nesaturate se găsesc în fructe și semințe oleaginoase (avocado, semințe de in, de dovleac, nuci, caju, migdale etc.), pește gras (ton, hering, sardine, macrou) și uleiuri extravirgine crude (de măsline, de in, de nuci).

Optează pentru carbohidrați cu index glicemic mic

Indexul glicemic reprezintă viteza în care sunt transformate în glocoză glucidele dintr-un aliment. Practic, indexul glicemic influențează nivelul glicemiei într-un interval de timp.

Evită glucidele cu index glicemic mare, adică cele bogate în zahăr (dulciuri) și cerealele rafinate (pâinea albă). Acestea produc deteriorarea colagenului și favorizează apariția ridurilor.

Optează pentru alimente cu index glicemic scăzut, cum ar fi cerealele integrale și leguminoasele boabe.

Consumă alimente bogate în zinc

Zincul este o substanță minerală implicată în funcționarea normală a glandelor sebacee, responsabile cu producerea de sebum, și ajută la regenerarea pielii. Substanța se găsește în crustacee, cereale, carne, nuci și semințe.

 

Așadar, alimentația are un rol foarte important în sănătatea pielii. Asigură-te că adopți o dietă variată, echilibrată și bogată în nutrienți și că eviți obiceiurile alimentare nesănătoase!

 

 

 

 

sensiblu.com

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.