Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Deși ne aflăm la foarte mare distanță față de piețe precum cele din Germania sau Austria, iar consumul de cafea este în România printre cele mai slabe din Uniunea Europeană, se poate observa o dinamică pozitivă în ultimii ani pe piața cafelei în țara noastră, mai ales în ceea ce privește preferința pentru calitate mai ridicată. Astfel, brandurile premium sunt tot mai prezente la raft în lanțurile moderne de retail, dar și în mediul online. În plus, lanțurile de cafenele ajută de asemenea la atragerea românilor spre consum de cafea de calitate ridicată. În paralel cu FMCG și HoReCa, se dezvoltă tot mai mult și zona de corporate, unde se comandă în tot mai multe companii cafea pentru espressoare - cafea boabe, cafea măcinată și mai ales capsule de cafea.

 

Conform datelor disponibile în piață, în ultimii ani vânzările de cafea în retail au depășit în România 400 de milioane de euro anual, cu oscilații de câteva procente de la an la an. Studiul realizat de Euromonitor menționează că românii consumă în principal cafea naturală, 60% din totalul pieței (din care 90% cafea măcinată și doar 10% cafea boabe). Diferența este acoperită de cafeaua instant. În ultimii ani, tot mai mare avans înregistrează si zona de capsule de cafea, cu mai multe branduri prezente activ pe piață.

 

Consumul de cafea, care potrivit studiilor nu este cu mult peste 2 kg de cafea per capita în România (cu 60% mai mic decât media din Uniunea Europeană), a fost totuși influențat pozitiv în ultimii ani de scăderea TVA, eliminarea accizei și mai ales creșterea puterii de cumpărare a populației. Educarea consumatorilor, accesul la informații tot mai multe în mediul online, precum și ușurința de a cumpăra (inclusiv de pe internet) cafea de foarte bună calitate (fel de fel de specialități) la prețuri atractive determină trendul pozitiv pe segmentul premium.

 

Dintre băuturile calde, cafeaua este categoric preferata românilor. În ciuda creșterii numărului de automate de cafea stradale și a numărului de cafenele premium, se observă o dinamică pozitivă și pe zona de cafea preparată de utilizator acasă sau la birou, ca răsfăț, mijloc de relaxare sau socializare, tot mai mult prin folosirea de aparate specializate, espressoare de înaltă calitate.

 

"Avem tot mai mare cerere pentru brandurile noastre Trucillo și Excelsior, importate și distribuite exclusiv în România, în prezent către zona corporate și HoReCa, online, dar sperăm în curând și în lanțuri de retail. Mizăm pe creșterea interesului românilor pentru cafea premium la prețuri corecte, cafele artizanale, dedicate celor care înțeleg faptul că un espresso autentic are un gust mult superior preparării tradițional românești, la ibric. Selecțiile de cafea boabe, cafea măcinată și cafea capsule produse sub brandurile Trucillo și Excelsior sunt disponibile românilor la un click distanță pe website-ul nostru, la prețuri minime. Se pot comanda astfel cu livrare rapidă oriunde în România produse premium, gourmet, rafinate, potrivite pentru răsfăț propriu, dar și pentru a fi făcute cadou", explică Floriana Tiron, owner gourmetGIFT.

 

Mărcile Trucillo și Excelsior sunt desigur prezente online și în multe configurații de coșuri cadou, coșuri corporate și coșuri pentru cei dragi cu diverse ocazii, inclusiv coșuri cadou de Crăciun, 1 - 8 Martie sau Paște. În calitate de distribuitor cafea, firma Haute Cuisine, care operează gourmetGIFT, cel mai mare magazin online de coșuri și cadouri exclusiviste din România, propune inclusiv anonamente cafea birouri, abonamente corporate pentru cafea, ofertă de esspresoare. Produsele de cafea Trucillo și Excelsior pot fi comandate online pe gourmetgift.ro, eMag, dar pot fi găsite și în magazine offline specializate în cafea premium. Trucillo este o marcă italiană de cafea cu 70 de ani de experiență, iar brandul Excelsior are de asemenea origini italiene, cu o istorie de mai bine de un secol.

 

 

cosuri.gourmetgift.ro

.

 

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.