COD GALBEN: 03-06-2025 ora 10 Intre 3 iunie, ora 12 – 3 iunie, ora 23Fenomene vizate se va semnala 3 iunie, ora 12 – 3 iunie, ora 23Fenomene vizate COD GALBEN: 03-06-2025 ora 10 Intre 4 iunieFenomene vizate se va semnala 4 iunieFenomene vizate

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

 

Afla in acest articol cum sa iti promovezi afacerea prin Facebook Ads pentru a genera mai multe vanzari. Echipa Star Marketing Timisoara ti-a pregatit un super-articol.

 

Dintre toate canalele de publicitate majore, este corect să spunem că Facebook are cele mai avansate opțiuni de direcționare disponibile. Aproape 2,5 miliarde de utilizatori din întreaga lume furnizează rețelei o mulțime de date pe care le puteți utiliza pentru a identifica cea mai importantă categorie de publicuri țintă - oricine de la persoanele care călătoresc în zona dvs. chiar acum, către utilizatorii nou angajați pe piață pentru o rochie de mireasă.

 

Ca bonus suplimentar, Instagram are exact aceleași opțiuni de direcționare oferite de compania mamă Facebook, ceea ce face din aceste două rețele o combinatie puternică.

 

Am menționat înainte că opțiunile de vizare pe Facebook sunt unul dintre motivele principale pentru a utiliza această rețea ca platformă de publicitate. Singura problemă este că există o mulțime de setări pentru a va pierde capul. Acest ghid explică tot ce trebuie să știți despre targetarea pe Facebook și tipul de public pe care îl puteți utiliza pentru a ajunge la el cat mai precis.

 

Publicul principal: audiențe țintă în funcție de vârstă, interese, locație și multe altele.

Publicul personalizat: vizează utilizatorii care s-au angajat deja cu marca dvs.

Publicul similar: Atingeți noi publicuri care arată interese similare cu clienții dvs. existenți.

 

După cum puteți vedea, fiecare tip de public este conceput pentru a vă ajuta să faceți lucruri foarte diferite.

 

Audiențele de bază vă ajută pur și simplu să afișați anunțurile către utilizatorii relevanți, dar vă oferă, de asemenea, mult control asupra cât de specific este publicul dvs. țintă. Deci, cea mai mare parte a acestui articol va avea în vedere diferitele opțiuni de direcționare disponibile în cadrul audiențelor de bază - pur și simplu pentru că există atât de multe dintre ele.

 

Publicul personalizat și publicul similar sunt instrumente puternice, dar sunt mult mai ușor de descris și de înțeles.

 

Din păcate, Managerul de anunțuri nu structurează direcționarea în modul în care vă așteptați după ce ați citit documentația de pe Facebook pentru afaceri. Nu selectați tipul de public pe care doriți să-l creați și nu aplicați opțiunile de direcționare relevante. Toate aceste setări sunt grupate într-o singură secțiune Audiență, ceea ce poate provoca o confuzie la început.

 

După cum vedeți, nu se menționează deloc audiențele de bază. Aceste opțiuni de direcționare sunt listate pur și simplu în secțiunea prezentată mai sus, cu cele mai multe opțiuni de direcționare ascunse în secțiunea de direcționare detaliată. În timp ce audiențele similare sunt de asemenea ascunse în secțiunea Publicuri personalizate.

 

La prima vedere, această implementare nu are prea mult sens, dar vă permite să combinați diferite tipuri de audiențe. Aș mai susține că acest lucru s-ar putea face într-un mod care să facă mai evidente tipurile de audiență separate prin simpla folosire a interfeței.

 

Restul acestui ghid va separa clar aceste tipuri de audiență, dar va structura totul într-un mod care are sens să utilizeze secțiunea Audiență din Managerul de anunțuri.

 

1. Audiențe de bază în Facebook Marketing

 

În primul rând, este probabil o idee bună să rezumăm ce fel de secțiuni de direcționare vom analiza:

 

Am analizat mai devreme o imagine similară, dar cea de mai sus dezvăluie ceea ce vedeți când faceți clic pe Parcurgeți în secțiunea Direcționare detaliată și Afișați mai multe opțiuni din partea de jos a liniei de direcționare. Deci, acum puteți vedea tipul de opțiuni de direcționare disponibile aici:

 

Locaţii

Vârstă

Gen

Direcționare detaliată: demografie, interese și comportamente

Limbile

Conexiuni

Vârsta, sexul și limbile se explică de la sine, așa că nu trebuie să le analizăm. Vom analiza însă mai detaliat celelalte opțiuni de direcționare.

 

a) Targetarea locațiilor in Facebook Ads

 

Facebook Advertising oferă opțiuni avansate de direcționare în locații, care includ persoanele care se află în prezent în zonele selectate. Datele despre locația Facebook pot determina diferența dintre locurile în care locuiesc și locurile pe care le vizitează.

 

Acest lucru vă permite să vizați utilizatorii pe baza următoarelor opțiuni de locație:

 

Persoanele care locuiesc sau recent în această locație (implicit)

Oamenii care locuiesc în această locație

Oameni care au fost recent în această locație

Oameni care călătoresc în această locație

Așadar, puteți alege în mod special să vizați persoane despre care se știe că locuiesc în locațiile selectate, excludând persoanele care sunt pur și simplu în vizită sau au fost recent acolo, iar datele lor de locație curente nu au fost actualizate la locul unde se află acum.

 

Acesta este un fapt în sine.

 

Și mai impresionant este faptul că brandurile de călătorie, restaurantele și orice afacere care dorește să atragă turiști sau alte persoane temporar în zonele locale pot face acest lucru prin selectarea persoanelor care călătoresc în această locație.

 

Pur și simplu nu obțineți acest tip de direcționare avansată a locației pe majoritatea platformelor de publicitate.

 

b) Targetarea detaliată in Facebook Ads

 

Direcționarea detaliată este aceea în care puteți aplica și combina opțiuni de direcționare extrem de specifice pentru a defini aproape orice public la care v-ați putea gândi. Aceasta este împărțită în trei secțiuni - Demografie, interese și comportamente.

 

În secțiunea Demografie, veți găsi următoarele sub-categorii care conțin fiecare setul de setări de direcționare specifice:

 

Educaţie

Financiar

Evenimente de viață

Părinţi

Relaţie

Muncă

În cadrul Educației, puteți viza utilizatorii în funcție de nivelul lor de educație, domeniile de studiu, unde au studiat și anii anteriori de studii universitare. Secțiunea financiară vă permite să selectați audiențe în funcție de venitul gospodăriei lor fiind în top 5%, top 10%, top 10-25% și top 25-50%.

 

Acum, evenimentele Life sunt una dintre cele mai puternice opțiuni de direcționare din Facebook Advertising și acest lucru necesită o secțiune întreagă. Așadar, îl vom omite pe moment și îl vom acoperi în detaliile pe care le merită în secțiunea următoare.

 

Între timp, aveți opțiunile de direcționare parentală, care vă permit să selectați următoarele:

 

Toți părinții

Părinți noi

Părinții cu copii adulți

Părinții cu preșcolari

Părinții cu pre-adolescenți

Părinții cu copii din școala primară

Părinți cu adolescenți

Părinții cu copii mici

 

Acest lucru înseamnă că brandurile pot viza noii părinți cu anunțuri pentru scutece și produse similare, știind că anunțurile lor vor fi văzute de publicul potrivit. De asemenea, o companie de software care dezvoltă aplicații pentru a face navigarea online mai sigură pentru copiii mici poate asigura părinții cu tineri conștientizarea produsului său.

 

Puteți viza, de asemenea, utilizatorii Facebook pe baza statutului de relație, inclusiv parteneriat civil, parteneriat intern, complicat, divorțat, angajat, într-o relație, căsătorit, relație deschisă, separat, singur, nespecificat și văduv.

 

În afară de direcționarea cuplurilor cu anunțuri de Ziua Îndrăgostiților, puteți utiliza opțiunile de direcționare a relației Facebook cu un efect deosebit atunci când le combinați cu evenimente de viață, așa cum vom explora în secțiunea următoare.

 

Înainte de aceasta, să luăm un moment pentru a analiza opțiunile din direcționarea către Work. În primul rând, puteți identifica publicul în funcție de cine lucrează, specificând Angajatori. De asemenea, puteți defini titluri de locuri de muncă pentru a viza persoane din anumite poziții și, de asemenea, vizați următoarele industrii:

 

Servicii administrative

Arhitectură și inginerie

Arte, divertisment, sport și media

Afaceri și finanțe

Curatenie si mentenanta

Servicii comunitare și sociale

Calcul și matematică

Construcție și extracție

Educație și biblioteci

Agricultură, pescuit și silvicultură

Alimente și restaurante

Angajații guvernamentali

Servicii medicale și medicale

UT și servicii tehnice

Servicii de instalare și reparații

administrare

Militar

producere

Servicii de protecție

Vânzări

Transport și mutare

Veterani (SUA)

Și asta o face pentru direcționarea demografică, cu excepția aspectului nu atât de mic al evenimentelor din Viață.

 

Evenimentele de viață permit utilizatorilor Facebook să împărtășească și să celebreze momente cheie din viața lor, precum căsătoria, mutarea acasă sau obținerea unui nou loc de muncă. De asemenea, aceștia permit agenților de publicitate să vizeze utilizatorii pe baza acestor evenimente Life și să transmită mesaje relevante - de ex. vizând miresele să fie cu reclame pentru rochii de mireasă.

 

Acestea sunt momente emoționale din viața oamenilor, care îi fac foarte receptivi la mesajul potrivit.

 

Puteți viza următoarele evenimente Life în Facebook Advertising:

 

Aniversare: aniversare în termen de 30 de zile; Aniversare în termen de 31-40 de zile.

Departe de familie

Departe de orașul natal

Data nașterii: luna nașterii, ziua următoare.

Prieteni: Bărbați cu o zi de naștere viitoare, Femei cu o zi de naștere viitoare, Persoane nou angajate, Persoane nou-casate, Oameni care s-au mutat recent.

Relatie la distanta

Nou loc de muncă

Relație nouă

Nou angajat (un an)

Nou angajat (șase luni)

Nou-casat (un an)

Nou-casat (trei luni)

Nou-casat (sase luni)

Mutat recent

 

Nu vom acoperi toate opțiunile de direcționare disponibile în interese, deoarece există prea multe dintre ele. În schimb, vom enumera categoriile largi și vom explica ce fel de opțiuni de direcționare sunt disponibile în cadrul acestora.

 

Afaceri și industrie: Zeci de tipuri de afaceri și industrii, de la publicitate la servicii medicale și întreprinderi mici.

Divertisment: tipuri și genuri specifice de filme, jocuri, muzică pentru evenimente live, programe de lectură și televiziune.

Familia și relațiile: Întâlnire, familie, paternitate, prietenie, căsătorie, maternitate, parentalitate și nunți.

Fitness și wellness: culturism, meditație, exerciții fizice, fitness fizic, alergare, antrenament în greutate și yoga.

Mâncare și băutură: tipuri specifice de băuturi alcoolice, gătit, bucătărie, băuturi, alimente și restaurante.

Hobby-uri și activități: Diverse tipuri de hobby-uri și activități în domeniul artelor și muzicii, evenimente curente, acasă și grădină, animale de companie, probleme politice și sociale, călătorii și vehicule.

Cumpărături și modă: O gamă de domenii specifice din frumusețe, îmbrăcăminte, accesorii de modă, cumpărături (buticuri, cupoane, magazine cu reduceri, articole de lux etc) și jucării.

Sporturi și aer liber: o gamă de sporturi în aer liber (canotaj, campanie, pescuit, surf etc.) și o gamă largă de sporturi competitive (fotbal, baschet, golf, tenis etc).

Tehnologie: o gamă de interese specifice în calculatoare (memorie, monitoare, procesoare, software etc) și tehnologia de consum.

Există sute de opțiuni de direcționare a intereselor și le puteți combina pentru a identifica și mai multe publicuri specifice. De exemplu, puteți crea o audiență de persoane interesate de yoga și non-ficțiune pentru a promova o carte de yoga. De asemenea, puteți utiliza direcționarea dobânzilor pentru a verifica dacă direcționarea dvs. demografică identifică publicul potrivit - de ex. proprietarii de întreprinderi mici care se angajează de fapt cu conținut legat de afaceri mici, software și marketing.

 

2. Audientele personalizate în Facebook Ads 2020

 

Publicul personalizat vă permite să ajungeți la persoane care sunt deja engaged cu brandul dvs. - clienți existenți, adepți Facebook, vizitatori ai site-ului și multe altele. Puteți crea audiențe personalizate din surse proprii (trafic de site-uri, liste de clienți, activitate a aplicației etc.) sau din surse Facebook, care vizează utilizatorii în funcție de modul în care se interacționează cu marca dvs. în rețea.

 

a) Publicul personalizat al site-urilor web

 

Pentru a crea o audiență de vizitatori ai site-urilor anterioare, va trebui să creați și să instalați un pixel Facebook pe site-ul dvs. web pentru a urmări utilizatorii. După realizarea acestui lucru, puteți crea audiențe personalizate ale site-ului web pentru a crea campanii de remarketing Facebook pentru persoanele care v-au vizitat deja site-ul. Puteți viza publicul care a vizitat orice pagină de pe site-ul dvs., adresele URL specifice sau cât timp au petrecut pe site-ul dvs. web sau în paginile specifice.

 

De asemenea, puteți viza utilizatori în funcție de câte ori au vizitat site-ul dvs. web sau paginile specifice și dispozitivul pe care îl utilizează.

 

Așadar, este posibil să vizați utilizatorii care au vizitat o pagină de produs, dar nu au finalizat achiziția sau utilizatorii care continuă să viziteze aceeași pagină fără să ia măsuri.

 

b) Publicuri personalizate din listele de clienți

 

De asemenea, puteți crea audiențe personalizate utilizând listele de clienți existente pentru a vă angaja cu persoane care au cumpărat deja de la dvs. sau s-au înscris la campaniile dvs. de marketing prin e-mail. În loc să folosească pixelul Facebook, listele de clienți folosesc adresele de e-mail ale clienților și încearcă să le atribuie profiluri Facebook.

 

Rețineți că puteți viza doar utilizatorii prin intermediul listelor de clienți care v-au acordat permisiunea de a le comercializa în conformitate cu reglementările GDPR. De asemenea, trebuie să știți că utilizatorii pot vedea ce mărci au încărcat liste de clienți cu informațiile lor personale accesând Setări> Anunțuri> Agenți de publicitate cu care ați interacționat în aplicația Facebook.

 

c) Targetarea unei audiențe personalizate

 

Publicul personalizat de implicare este un grup de tipuri de audiență pe care îl puteți crea pe baza surselor de date Facebook. Acestea vă permit să vizați utilizatorii care interacționează cu marca și conținutul dvs. pe Facebook.

 

Puteți crea șase tipuri de public personalizat pentru a viza utilizatorii care se angajează cu:

 

Video

Lead Forms

Experiență instantanee

Profilul de afaceri Instagram

Evenimente

Pagina de Facebook

 

Pur și simplu faceți clic pe tipul de public pe care doriți să-l creați, specificați cu ce pagină sau bucată de conținut ar trebui să se angajeze utilizatorii și cât de recent ar fi trebuit să se angajeze cu aceasta - de ex. în ultimele 30 de zile.

 

După ce ați creat un nou public personalizat, îl puteți salva pentru utilizare ulterioară (puteți avea până la 500 de audiențe personalizate pentru orice cont) și puteți combina diferite audiențe pentru a restrânge setările de direcționare.

 

 

 

3. Audientele similare în Facebook Ads 2020

 

Aceste audiente similare vă permit să ajungeți la noi oportunități care arată asemănări cu clienții și publicul dvs. existent. Cu alte cuvinte, aceștia sunt utilizatori care arată interese și comportamente similare, care indică faptul că sunt interesați, de asemenea, să se ocupe de o marcă precum a ta. Aspecte similare vă vor conecta cu aceste publicuri pe care nu le puteți atinge niciodată prin alte opțiuni de direcționare.

 

Pentru a crea un Public Lookalike, va trebui să faceți clic pe fila Creare nouă în Publicuri personalizate și apoi să selectați opțiunea Audiență similară din meniul derulant. Aceasta vă va duce la următoarea casetă pop-up, unde puteți selecta un public existent sau puteți crea unul nou pe care să vă bazați Publicul Lookalike. De asemenea, puteți specifica țările și regiunile de unde doriți ca Facebook să vă genereze publicul Lookalike.

 

Puteți crea, de asemenea, mai multe publicuri Lookalike din aceeași audiență în secțiunea Selectare dimensiune audiență (implicit este una). În cele din urmă, trebuie să alegeți cât de asemănător doriți ca publicul dvs. lookalike să fie comparat cu publicul sursă cu o gamă de 1-10%. Aceasta alege cât de multă populație combinată din locațiile selectate va fi inclusă în audiențele dvs. similare.

 

După ce ați configurat acest lucru, este posibil să dureze între șase și 24 de ore pentru ca Facebook să creeze publicul dvs. similar.

 

Stabilirea opțiunilor de targetare Facebook

 

Chiar și consultând opțiunile de direcționare individuale disponibile pe Facebook, puteți vedea cât de mult control aveți asupra celor care vă văd anunțurile. Trebuie să vizati noii casatoriti? Nici o problema. Doriți să ajungeți la călătorii obișnuiți de peste mări? Terminat. Totuși, puterea reală a direcționării pe Facebook este capacitatea de a stratifica diferite opțiuni de direcționare, astfel încât să puteți ajunge la audiențe în funcție de veniturile gospodăriei, starea civilă, vârsta copiilor lor și conținutul cu care se angajează pe Facebook.

 

Nu există aproape nicio limită la cât de specific poți fi cu direcționarea pe Facebook.

 

De fapt, trebuie să aveți grijă să nu stabiliți prea multe opțiuni de direcționare și să reduceți dimensiunea publicului dvs. într-o măsură încât să nu primiți impresiile și clicurile necesare pentru a obține un ROI demn de realizat.

 

Totul se rezumă la obiectivele tale cu o campanie specifică. Vizați conversiile în care relevanța contează cel mai mult sau pur și simplu căutați să vă vedeți brandul de către un public mai mare? Va fi nevoie de ceva timp pentru a găsi echilibrul corect între relevanță și mărimea audienței, dar aceasta face parte din distracția de a vă juca cu opțiunile de direcționare Facebook.

 

Ai nevoie de un site web care sa genereze vanzari? Alege servicii profesionale de web design .

 

 

Marius Călugăru – www.blogatu.ro

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Direcția Marketing – marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.