

Anual, 33 de mii de deșeuri sunt aruncate de turiști, la întâmplare, pe plajele litoralului românesc, iar în Marea Neagră, zilnic, sunt aduse de apele Dunării 4,2 tone PLASTIC deșeuri. O organizație din București își propune să strângă tot atâtea imagini, câte deșeuri sunt, într-o încercare de stopare a fenomenului.
#BrizaReciclării este o campanie de conștientizare, informare și sensibilizare a cetățenilor cu privire la situația gravă de pe plajele litoralului românesc și din apele Mării Negre unde turiștii aruncă, la întâmplare, zecii de mii de deșeuri anual.
Campania este organizată de FEPRA International, în parteneriat cu Asociația Planeta Verde și Mișcarea pentru Reciclare și se desfășoară în perioada 20 august – 20 septembrie, în Vama Veche, Plaja Amphora, acolo unde este amplasat un acvariu dimensionat al deșeurilor și online pe pagina de facebook FEPRA, unde a fost creată o ramă pentru fotografia de profil care poate fi distribuită de oricine dorește să adere la această cauză.
Concret, în perioada menționată, organizatorii campaniei vor încerca să tragă un semnal puternic asupra fenomenului deșeurilor, prin crearea unei rame foto, în social media, care să fie preluată de cel puțin 35 000 de oameni, pentru tot atâtea deșeuri câte se găsesc aruncate pe plaje și în apă. Practic, fiecare ramă preluată de utilizatorii rețelelor sociale, spun organizatorii acțiunii, va însemna un apel la conștientizare și colectare selectivă, un tribut adus deșeurilor aruncate inconștient de turiști și o formă de manifest care se le amintească oamenilor că Marea și plajele sunt acaparate de deșeuri, iar acest fenomen trebuie stopat. În semn de mulțumire pentru cei care susțin această cauză, compania FEPRA va dona 35 000 de saci pentru colectarea selectivă a deșeurilor de ambalaje de pe litoralul românesc.
https://www.facebook.com/fepra.international/?epa=SEARCH_BOX
Context: România se află în prezent la un procent de reciclare de 13-14%, deși anul acesta ar fi trebuit să atingă ținte de 50%. Zone întregi din teritoriul țării sunt împrejmuite de deșeuri. Conform statisticilor, avem cele mai murdare plaje din Uniunea Europeană, iar în Marea Neagră se găsește o contitate de deșeuri de două ori mai mare decât în alte ape marine ale Europei. Lipsa educației ecologice și a grijei față de mediu sau indolența oamenilor fac ca fenomenul deșeurilor să afecteze sute de mii de viețuitoare marine și să genereze un fenomen al poluării care ne pune în pericol sănătatea.
,,Toate deșeurile aruncate la întâmplare sunt rezultatul acțiunilor nepotrivite făcute de oameni. Vrem să dăm un chip deșeului, în așa fel încât oamenii să-și amintească de responsabilitatea pe care o au, dar și mai important, să se gândească, atunci când vor citi cifrele, că deșeurile nu sunt entități fictive, ci ele se nasc din prisma atitudinilor incorecte ale cetățenilor. Este o provocare pe care o lansăm tuturor cetățenilor din România, personalități și oameni simpli care conștientizează importanța colectării selective și care își doresc, la fel ca noi, să stopăm fenomenul deșeurilor aruncate abuziv și inconștient în locuri în care mergem să ne conectăm cu natura. Din motive ce țin de contextul pandemic în care ne aflăm, am decis să organizăm preponderent online această acțiune. Considerăm că o fotografie poate să schimbe mentalități și comportamente, dar 35 000 de fotografii pentru tot atâtea deșeuri, vor avea, sperăm noi, un ecou mai puternic. Este un call to action masiv, cu emoție și dorința de schimbare, pentru că da, merităm ca atât noi, cât și generațiile viitoare să trăiască într-un mediu curat și sănătos’’ – a declarat Sorina Bănică, Director Marketing și Comunicare, la FEPRA International
https://www.facebook.com/fepra.international/videos/314579406468225/?epa=SEARCH_BOX
Despre FEPRA International: este o societate pe acțiuni, destinată preluării responsabilității producătorilor și importatorilor care pun pe piața din România ambalaje și deșeuri de ambalaje, în vederea realizării obligațiilor legale de reciclare și valorificare a acestora. Sistemul de răspundere extinsă a producătorului este modalitatea prin care România dorește să atingă țintele de țară asumate prin semnarea tratatului de aderare la Uniunea Europeană.
Pentru mai multe informații despre companie, puteți accesa site-ul FEPRA: www.fepra.ro
Pentru mai multe detalii despre campanie, o puteți contacta pe Didona Goanță, Specialist Comunicare și Marketing, FEPRA International: 0759054009; didona.goanta@fepra.ro
AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.
Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.
AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Direcția Marketing – marketing@agerpres.ro.
© 2025 Agenția Națională de Presă AGERPRES
Conținutul acestui site este proprietatea Agenției Naționale de Presă AGERPRES. Este interzisă republicarea sau redistribuirea conținutului fără menționarea sursei.
Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.
Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:
Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.
< | june 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
< | july 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |