Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

 

  • Cercetările arată că primii zece producători de autovehicule riscă amenzi cumulate de 114,6 miliarde EUR în 2021, dacă nu își vor reduce drastic amprenta de carbon.

 

  • Daimler AG este compania care este cea mai îndepărtată de îndeplinirea obiectivelor privind emisiile de carbon impuse de UE pentru 2021, ceea ce, în baza emisiilor flotei, ar putea duce la potențiale amenzi anuale de 13,3 miliarde EUR.

 

  • Groupe PSA a produs cele mai poluante modele dintre cele mai vândute mașini de anul trecut, ceea ce i-ar putea costa 1,263 miliarde EUR doar pentru a compensa vânzările.

 

  • În prezent, niciun producător de autovehicule nu este pe cale de a îndeplini obiectivele UE, deoarece sectorul transporturilor reprezintă în continuare 24% din emisiile anuale globale de carbon.

 

 

O nouă cercetare arată că niciunul dintre primii zece producători de autovehicule nu se apropie de a îndeplini obiectivele privind emisiile de carbon ale UE și s-ar putea confrunta cu amenzi anuale de 11,4 miliarde EUR fiecare ca rezultat.

 

Raportul privind emisiile automobilelor a constatat că Daimler AG este producătorul de mașini care este cel mai îndepărtat de atingerea obiectivelor impuse de UE pentru 2021 privind emisiile medii de 95 CO2g/km al flotei, în timp ce Toyota Industries este compania care se apropie cel mai mult de reducerea amprentei de carbon - dar se confruntă în continuare cu potențiale amenzi semnificative.

 

Producătorii de automobile trebuie să își reducă substanțial amprenta anuală de carbon pentru a îndeplini standardele UE privind emisiile sau se vor confrunta cu amenzi de 95 EUR pentru fiecare CO2g/km care depășește obiectivul, înmulțit cu numărul de unități vândute. În baza emisiilor flotei și a vânzărilor unitare ale producătorilor de top din ultimul an, acest lucru echivalează cu o valoare eșalonată de 11.462.337.802 EUR ca și penalități în medie pentru fiecare producător.

 

Pe lângă plata amenzilor pentru depășirea obiectivelor UE, producătorii de automobile ar trebui, de asemenea, să compenseze emisiile din vânzările lor anuale. În 2019, cei mai mari zece producători de automobile ar fi trebuit să plătească 424 de miliarde EUR - sau o medie de 39.5% din veniturile lor anuale fiecare.

 

Producătorii și distanța față de obiectivele UE

 

Producător

Distanța față de obiectivele UE - CO2g/km 

Producător

Distanța față de obiectivele UE - CO2g/km 

Daimler AG

42

Ford Motor Company

28.7

Mazda Motor Corporation

40.2

Hyundai Motor Group

26.9

BMW

32

Groupe PSA

19.1

Automobile Fiat Chrysler

29.4

RENAULT

18.2

Volkswagen Group

29

Toyota Industries

6.3

 

O analiză a celor mai vândute modele ale fiecărei mărci dezvăluie că Groupe PSA a produs cele mai poluante autoturisme în medie anul trecut, ceea ce ar costa 1.3 miliarde EUR pentru compensare. Pe baza vânzărilor din UE, cel mai poluant model vândut anul trecut a fost Renault Clio.

 

Diminuarea costurilor de funcționare ale modelelor emblematice ale producătorilor arată că Mercedes-AMG GT a fost cel mai poluant model de pe piață anul trecut, în timp ce Peugeot 508 a fost cel mai ecologic. În ciuda acestui fapt, amprenta de carbon a modelului 508 este echivalentă cu consumul de 12.208 litri de gaz sau 10.659 litri de motorină.

 

Industria transporturilor este printre cei mai mari contribuitori la amprenta globală de carbon, reprezentând aproximativ 24% din emisiile de gaze cu efect de seră din lume anul trecut.  Deși mulți producători își electrizează flota pentru a reduce emisiile, sectorul producției auto se confruntă cu mai multe presiuni decât oricând altcândva pentru a face față contribuției lor la schimbările climatice.

 

Pentru a vedea rezultatele raportului privind emisiile automobilelor, vizitați: https://www.netbet.ro/raport-emisii-automobile/

 

-SFÂRȘIT-
 

Note pentru editori:

Datele au fost colectate din mai multe surse, inclusiv rapoarte anuale ale producătorilor auto, EUROPA, transportenvironment.org și Carbon Engineering. Tonele sunt metrice.

 

Pentru mai multe informații sau pentru o listă de surse, ne puteți contacta la pr@netbet.com.

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.