COD PORTOCALIU: 26-06-2025 ora 10 se va semnala val de căldură persistent și intens, caniculă și disconfort termic accentuat COD PORTOCALIU: 26-06-2025 ora 10 se va semnala val de căldură persistent și intens, caniculă și disconfort termic accentuat COD GALBEN: 26-06-2025 ora 10 se va semnala instabilitate atmosferică temporar accentuată

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Clientul reprezintă fundamentul succesului pentru orice business, iar un antreprenor care vrea să cunoască performanța în afaceri trebuie să asigure o mare satisfacție în rândul consumatorilor. Cu toate că firmele investesc foarte mult în marketing și publicitate, foarte puține pun un accent deosebit pe clienți, întrucât consideră că un plan de promovare bun va atrage întotdeauna consumatori. Ei bine, statisticile arată că peste 80% dintre clienți sunt dispuși să se reorienteze, rapid, către alți furnizori dacă relația cu o firmă nu mai este pe placul lor. De la simplul fapt că nu se simt apreciați sau că intră în contact cu personal nepoliticos până la așteptările prelungite pentru achiziții ori rezolvarea anumitor probleme, clienții renunță ușor la un furnizor dacă nu primesc ceea ce au nevoie. Așadar, pentru orice afacere este vitală stabilirea și promovarea unei conexiuni puternice cu clienții. Iată câteva modalități utile prin care poți să îmbunătățești relația cu consumatorii produselor sau serviciilor tale:

1. Personalizează interacțiunea cu clienții

De fiecare dată când interacționezi cu un consumator trebuie să-i arăți că atenția ta este îndreptată doar spre nevoile sale. Pentru asta, folosește un sistem CRM Pluriva, care să-ți ofere ție și angajaților tăi posibilitatea de a controla orice activitate legată de clienți. Astfel, vei avea o bază de date unică în care sunt incluse informații, istoricul activităților efectuate și al celor programate, înregistrări specifice, e-mailuri, conferințe sau împărțirea consumatorilor în portofolii. Practic, oricine va ști tot ceea ce trebuie despre un anumit client, ce s-a discutat ori cum se lucrează cu el, dar și preferințele și nevoile sale.

2. Comunică frecvent cu toți consumatorii

Comunicarea este cheia succesului, iar dacă vrei să-ți îmbunătățești relația cu clienții ține cont de acest lucru. De exemplu, ocazional, trimite-le un e-mail care nu este concentrat doar pe vânzări, ci reprezintă o informare, un articol despre o temă actuală sau o soluție la una dintre problemele pe care știi că le întâmpină. În acest fel, vei demonstra că nu te interesează doar banii lui.

3. Răspunde rapid și profesionist la reclamații

Un client nemulțumit este dispus să împărtășească o experiență nefavorabilă cu alte zece persoane, cel puțin, de aceea orientarea pe rezolvarea problemelor este vitală pentru afacere. Îmbunătățirea relației cu toți consumatorii depinde și de modul în care li se răspunde la reclamații sau de felul în care au fost soluționate.

4. Ține cont de feedback

Oamenii simt că părerea lor contează atunci când li se cere un feedback prin intermediul paginii web, al mesajelor sau al formularelor de contact. Așadar, dacă soliciți astfel de informații, pentru a rămâne la curent cu nevoile și dorințele clienților, asigură-te și că iei în calcul sugestiile oferite și le consideri o prioritate a afacerii. Consumatorii vor aprecia acest lucru și vor căpăta mai multă încredere în produsele sau serviciile tale.

5. Acceptă criticile și opiniile negative

Este important să ții cont de feedback, dar, la fel de necesar, este să accepți și părerile negative. Nu lua personal mesajele mai puțin plăcute, ci consideră-le o șansă de a-ți îmbunătăți afacerea și, implicit, experiența clienților. Recunoaște că ai greșit, dacă este cazul, și discută cu clienții pentru a găsi o soluție la problemele lor.

6. Creează o comunitate în jurul afacerii tale

Dacă vrei să fii activ în relații cu clienții, dezvoltă un forum online, un sistem de chat sau un grup de social media, pentru interacțiune directă. Comunicarea va fi îmbunătățită, se poate face un schimb de idei, poți avea acces ușor la opiniile și reclamațiile clienților și sporești loialitatea și satisfacția acestora.

7. Află aspecte personale despre fiecare client

Orice antreprenor trebuie să se conecteze cu clienții săi și la nivel personal. Prin urmare, află datele de naștere ale consumatorilor și felicită-i, când e cazul, interesează-te de viața lor personală, află care le sunt preferințele și aspirațiile sau cum a fost ultima vacanță. O legătură personală și emoțională va îngreuna decizia clienților de a migra către alți furnizori.

8. Informează-ți clienții atunci când nu le poți răspunde imediat

Oamenilor nu le place să aștepte sau să fie ignorați, așa că, atunci când nu ești disponibil, anunță clientul, printr-un mesaj scurt, că vei reveni cât mai curând posibil la solicitarea lui. Acest lucru durează doar câteva secunde, dar contează enorm pentru consumatori. În plus, creează impresia că ai foarte mulți clienți și că activitatea firmei tale este bine cotată pe piață.

9. Tratează fiecare client ca și când ar fi unicul

Un consumator satisfăcut va recomanda serviciul sau produsul tău altor persoane, de aceea trebuie să-i asiguri cea mai bună experiență. Zâmbește chiar și atunci când răspunzi la telefon, răspunde tuturor reclamațiilor, ascultă mai mult decât să vorbești și construiește o relație cu orice client, indiferent dacă este vorba despre o persoană fizică, o companie foarte mare sau o firmă mai mică.

 

Crearea unor relații corecte cu clienții te va ajuta să-ți atingi, mai ușor, obiectivele de business. Concentrează-ți atenția pe nevoile și satisfacția consumatorilor pentru a crea o situație de câștig mutual, care să-ți asigure succesul pe termen lung.

 

 

pluriva.com

 

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Direcția Marketing – marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.