Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Pe măsură ce mare parte din companiile de pe piață și-au restrâns activitatea sau au inclus, forțat, în politica lor internă, măsuri radicale din cauza pandemiei de coronavirus, mulți dintre cei care au nevoie de un job se întreabă dacă mai există șanse de angajare, în viitorul apropiat. Criza a lovit puternic, economiștii estimând o recesiune majoră, așa că o parte dintre organizațiile actuale a decis să amâne angajările, o bună perioadă de timp. Cu toate acestea, specialiștii HR spun că, în continuare, poți căuta un loc de muncă, fiindcă viața ta profesională nu trebuie să stea în loc. Iată câteva sfaturi utile care te vor ajuta să parcurgi mai ușor acest proces, în timpul pandemiei:

 

1. Încearcă să-ți creezi o rețea profesională online

Conferințele, târgurile de joburi sau evenimentele de orice fel vor fi în continuare amânate pentru mult timp, așadar îți va fi dificil să interacționezi cu mai mulți oameni pentru obținerea unui loc de muncă. Acest lucru înseamnă doar că trebuie să-ți găsești o nouă strategie de căutare. Pe platformele de recrutare există, în continuare, numeroase anunțuri cu locuri de muncă, așa că fii cât mai activ pe site-urile de profil.

De asemenea, încearcă să participi la evenimentele virtuale, să te alături unor grupuri profesionale pe rețelele sociale sau să intri în contact, prin intermediul internetului, cu oameni din domenii de activitate diferite. Chiar și o simplă conversație profesională, în care îți demonstrezi experiența, sau publicarea unui articol relevante te pot aduce mai aproape de obținerea unui job. Networkingul reprezintă un proces vital pentru orice candidat aflat în căutarea unui loc de muncă, cu atât mai mult în această perioadă în care întreaga activitate s-a mutat în online.

 

2. Concentrează-ți atenția pe industriile care fac angajări

Deși efectele negative ale pandemiei se resimt în multe domenii economice, sunt și sectoare în care activitatea a crescut, exponențial, în timpul crizei de coronavirus. Unul dintre cei mai mari angajatori ai momentului este retailul unde, pentru a face față numărului ridicat de comenzi, companiile au fost nevoite să-și mărească echipele.

Dacă te afli în căutarea unui loc de muncă, interesează-te, în primul rând, care sunt domeniile cel mai puțin afectate de criză. Spre exemplu, telecomunicațiile, industria IT, dezvoltarea infrastructurii sau industria farmaceutică  funcționează foarte bine, în continuare. Clinicile medicale private, producătorii de echipamente farmaceutice și de medicamente reprezintă segmente ale economiei unde necesarul de resurse umane a crescut considerabil, așa că ia în calcul căutarea unui job într-un domeniu care asigură nevoile oamenilor sau reprezintă o necesitate în susținerea și dezvoltarea viitoare a economiei.

 

3. Dovedește că ești adaptabil

Pentru a se menține pe piață, unele companii s-au adaptat noilor condiții și și-au transformat, total sau parțial, activitatea. Ca potențial angajat, trebuie să dovedești și tu că ești adaptabil. Traversăm o criză fără precedent și este puțin probabil să-ți găsești slujba ideală, așa că învață să te mulțumești și cu un job care nu este chiar așa cum ți-ai fi dorit. Fii creativ și explorează orice oportunitate.

De pildă, dacă ești un planificator de evenimente, ai putea să te reprofilezi și să ajuți o clinică medicală sau o firmă din retail să-și coordoneze temporar activitatea. O poziție de marketing manager s-ar putea să nu fie disponibilă la o companie aeriană, dar ai putea deține același rol în cadrul unei firme farmaceutice. De asemenea, îți poți pune în valoare abilitățile și în mediul online, acolo unde se caută traducători, specialiști IT, contabili ori creatori de conținut. Orientează-te spre locuri de muncă de actualitate, pentru că este o modalitate excelentă să-ți asiguri un job provizoriu, până la revenirea economiei, sau chiar și un post bun în care să te regăsești pe termen lung.

 

4. Scoate-ți în evidență abilitățile de lucru remote

Ia în considerare întocmirea unui CV convingător, din care să reiasă calitățile tale și aptitudinile potrivite pentru o slujbă ce poate fi practicată de la distanță. În această perioadă critică, multe companii și-au trimis angajații să lucreze de acasă. Munca la domiciliu nu este însă atât de simplă pe cât pare. Ea solicită concentrare, disciplină și organizare pentru că în jur există nenumărate distrageri.

Așadar, dacă ai mai lucrat la distanță înainte, include câteva dintre realizările anterioare în redactarea CV-ului, arată cum ai susținut o prezentare importantă chiar de acasă sau cum ai reușit să faci performanță remote. Pe lângă îndemânare în utilizarea tehnologiilor moderne, adaptabilitatea, creativitatea și productivitatea sunt principalele abilități căutate de firme la candidații care lucrează la distanță, așa că prezintă un CV elocvent, care să te scoată în valoare, ca potențial angajat.

 

Apariția COVID-19 a obligat firmele actuale să ia parte la unul dintre cele mai importante experimente referitoare la viitorul muncii, politicile de distanțare socială, modul de interacțiune sau lucrul remote. Pe lângă schimbarea, peste noapte, a unor locuri de muncă, criza cauzată de noul coronavirus modifică, fundamental, piața muncii, de aceea, este esențial să te adaptezi noilor condiții pentru a obține o slujbă bună chiar și pe timp de pandemie.

 

 

 

bestjobs.eu

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.