Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Kaufland România și Asociația Regio din Transilvania lansează proiectul Fleximodels și dotează școlile speciale din România cu o soluție inovatoare în predarea matematicii pentru copiii nevăzători și cu deficiențe de vedere.

 

Fiindcă matematica este o materie care se învață vizual, foarte mulți copiii nevăzători nu o cunosc suficient încât să obțină rezultate bune la BAC și să-și continue studiile la facultate sau să aibă access la profesii bazate pe științe exacte.

 

Astfel, în această săptămână, organizatorii distribuie gratuit copiilor din școlile speciale din 5 orașe din țară seturi complete Fleximodels, pentru a sprijinii elevii cu deficiențe de vedere să învețe matematica mai ușor.

 

Sistemul Fleximodels este o inovație ce include un set de elemente educative interactive de matematică, realizate special pentru copii nevăzători, în limbaj Braille sau figuri în relief, cu vizualizarea culorilor prin linii de diverse grosimi, precum și materiale suport pentru profesorii coordonatori.

 

În prezent, în România există 7 școli cu predare pentru copii nevăzători și cu deficiențe de vedere, în care învață aproximativ 1500 de elevi.

 

Pentru că nu sunt suficiente resurse ca acești copii să poată învăța matematica în mod adecvat, proiectul Fleximodels oferă instrumentele potrivite prin care cei mici au posibilitatea de a simți prin tact formele geometrice și formulele pentru calcul algebric.

 

,,Învățarea matematicii este o reală provocare pentru copiii cu deficiențe de vedere, fiind o materie vizuală, prin natura ei. Acest program înseamnă pentru ei șansa de a deveni eficienți în alte profesii, bazate pe științe exacte, care până acum au fost irealizabile pentru ei. acești copiii pot astfel să își continue studiile și să meargă la facultate”, declară Lukács László, președintele Asociației Regio din Transilvania.

 

„Educația de calitate este printre cele mai de preț daruri care pot fi oferite unui copil, fiindcă le oferă acces la un viitor mai bun și crește calitatea vieții. Pentru Kaufland, aceasta este o misiune în strategia de a sprijini proiectele de investiții în comunitate. Credem că implicarea face diferența și că astfel de gesturi nu doar că pot schimba viețile unor elevi, ci contribuie chiar la un sistem educațional din ce în ce mai avansat, bazat pe incluziune”, declară Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România.

 

Pachetele care ajung la copiii și profesorii din liceele speciale din  5 orașe - București, Cluj-Napoca, Arad, Timișoara, Buzău– conțin 10 elemente speciale, printre care:

  • carduri sau planșe cu alfabetul Braille, însoțite de  text în limba română pentru profesorii coordonatori;
  • formule și teorii matematice transcrise în alfabetul Braille;
  • figuri sau grafice în relief cu vizualizarea culorilor prin linii de diverse grosimi;
  • materiale didactice, plăci configurative, forme geometrice.

Kaufland România sprijină Asociația Regio din Transilvania pentru a-și putea continua demersurile de cercetare, producție, instruire, implementare a proiectelor, în beneficiul copiilor cu nevoie speciale din România.

 

 

Despre Kaufland România

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.270 de magazine în 8 țări și o rețea de 126 de magazine în România. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Crezul companiei constă în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia, de aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială. Cea mai mare parte a proiectelor CSR ale companiei sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari. Pentru mai multe informații vizitați www.kaufland.ro.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.