Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

 

 

Federația Seviciilor de Securitate salută decizia nr. 1500/C8/1659 din 04.09. 2019 a Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor care, pentru prima oară, admite că o autoritate contractantă nu poate încheia contracte publice la prețuri de ruinare, care nu pot acoperi costurile reale ale executării contractului pentru servicii de pază.

 

Astfel decizia nr. 1500/C8/1659 din 04.09.2019 a CNSC arată că:

 

  • Autoritățile contractante trebuie să verifice legalitatea și sustenabilitatea ofertelor de preț primite și nu trebuie să încurajeze atribuirea de contracte în care tariful ofertat nu permite salarizarea personalului „măcar la nivelul minimal impus de lege”. Autoritatea contractantă are obligația de a verifica temeinic toate aspectele constituirii prețului din ofertă astfel încât acesta să respecte toate obligațiile legale referitoare la costul forței de muncă folosite și să includă „toate cheltuielile necesare directe și indirecte”.
  • Atribuirea contractelor publice către întreprinderi care nu respectă legislația privind salarizarea reprezintă o „abordare discriminatorie și nedreaptă față de întreprinderile care respectă prevederile juridice și astfel s-ar acorda un avantaj arbitrar celor care le încalcă, ceea ce ar putea genera și o concurență neloială din partea întreprinderilor care nu respectă prevederile în raport cu cele care le respectă”.
  • Invocarea de către ofertanți a existenței unor convenții cu agențiile pentru ocuparea forței de muncă pentru angajarea șomerilor pentru care statul plătește subvenții, nu trebuie să fie luat în considerație în justificarea prețurilor neobișnuit de mici pentru că autoritatea contractantă nu are posibilitatea să verifice că angajații subvenționați își vor desfășura activitatea în cadrul viitorului contract. Adjudecarea contractelor la prețuri neobișnuit de mici induce riscul „ca atribuirea contractelor publice să nu se mai realizeze pe criterii de concurențiale loiale și de preț, ci toate contractele să fie obținute de ofertantul care a acumulat de-a lungul timpului cele mai multe subvenții... pe care le va invoca pentru ofertarea unui tarif care nu acoperă costul real al prestării serviciilor, distorsionând astfel piața achizițiilor publice sectoriale.”

Gabriel Badea, președinte FSS: ”Decizia CNSC are o importanță extraordinară, aș putea spune chiar istorică pentru industria serviciilor de securitate și nu numai. Este încă o confirmare că toate eforturile noastre, că toate acțiunile noastre de conștientizare în legătură cu aceste fenomene de concurență neloială au fost justificate și încep să dea rezultate palpabile!

 

Federația noastră a reclamat în repetate rânduri că în spatele ”prețului cel mai mic” se află, de fapt, practici neconcurențiale și oferte care nu se pot susține financiar în condițiile îndeplinirii corespunzătoare a tuturor cerințelor din caietul de sarcini. Decizia este un prim pas spre descurajarea pseudo-licitațiilor, în care nerespectarea legii devine în mod halucinant un avantaj competitiv, practic cel mai important criteriu de atribuire a unui contract cu statul. Este de asemenea un semnal de mult așteptat de noi și dătător de speranță,  ca autoritățile, sau măcar o parte a lor, au început să înțeleagă situația dezastruoasă în care se află mediul concurențial al securității private, grav afectat de practicarea prețurilor de ruinare și că este momentul să aplice și să impună legea înainte de a fi prea târziu.”

 

CNSC a fost chemată să soluționeze o contestație depusă de SC CIVITAS PSG S.A., care a contestat decizia R.A. Aeroportul Internațional Craiova de a acorda un contract pentru servicii de pază la un preț nejustificat de mic. CNSC a decis anularea raportului de atribuire, obligând autoritatea contractantă să reevalueze ofertele și să emită un nou raport de atribuire.

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.