Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

[Sondaj e-commerce] Conform unui studiu realizat de GLAMI, România se situează printre țările europene cu cea mai scăzută rată de retur & respingere în cumpărăturile online

 

București, august 2019

 

InspiGroup, o companie europeană de comerț digital ce operează catalogul online GLAMI.ro în 15 țări, printre care Cehia, Slovacia, Ungaria, Turcia sau Rusia, a lansat recent un proiect pe termen lung, în țările în care este prezent, pentru a analiza obiceiurile offline și online ale cumpărătorilor.

 

GLAMI Fashion (Re)search este disponibil în România la adresa http://www.fashion-research.ro și acoperă subiecte diverse, printre care:
 

•          Obiceiurile de cumpărare în magazine fizice versus magazine online

•          Cumpărăturile locale versus internaționale

•          Obiceiurile de cumpărare a produselor sustenabile

•          Obiectele de îmbrăcăminte preferate

•          Suma cheltuită pentru produse de calitate

•          Obiceiurile de retur și respingere

 

“Suntem încă pe un trend crescător privind potențialul comerțului electronic în țara noastră și cel mai bun exemplu este reprezentat de achizițiile online de haine și accesorii. Piața locală de fashion e-commerce se ridică la peste 250 milioane de euro în momentul actual, iar creșterile vor fi exponențiale de la an la an, încă nu am ajuns la punctul maxim al acestui proces. În acest moment, strategia pe care ar trebui s-o urmeze magazinele online este aceea de diferențiere și de retenție a clientului, prin automatizarea proceselor, integrarea AI (artificial intelligence) și ML (machine learning), dar mai ales prin îmbunătățirea conținutului, care antrenează efecte direct proporționale asupra ratei de conversie. Este o perioadă în care acțiunile de omnichannel marketing inteligente și adresate publicului potrivit generează cele mai bune rezultate”, comentează Andreea Paleologu, specialist marketing și comunicare și Brand & PR Specialist pentru GLAMI România. 

 

Clasamentul calității produselor în țările unde s-a desfășurat studiul

 

În toate țările prezentate mai jos, studiul a constat într-o serie de întrebări specifice, menite să sublinieze preferințele și obiceiurile clienților. Toți respondenții citați mai jos au răspuns la aceleași întrebări.

 

La întrebarea “Care piesă vestimentară ar trebui să fie de calitate de lungă durată?” calitatea pantofilor a fost cea mai importantă pentru ruși (85% dintre respondenți) și slovaci (72% dintre respondenți), iar calitatea jachetelor a fost preferată de către unguri (83% dintre respondenți), greci (72%) și cehi (70%). Pentru români, calitatea de lungă durată este importantă în cazul pantofilor (69% dintre respondenți) și, la diferență mică, este urmată de calitatea jachetelor (62% dintre respondenți).

 

La întrebarea “În ce condiții ați fi dispuși să cheltuiți mai mult pe produse de fashion?” rușii au punctat faptul că cel mai important aspect este calitatea design-ului și i-ar convinge să cheltuie mai mult (67% dintre respondenți). În schimb, românii (78%), cehii (72%) și slovacii (72%) au spus că important este calitatea materialului.

 

 

 

Comportamentul la cumpărături în magazine fizice versus magazine online

 

Când au fost întrebați despre timpul petrecut la cumpărături în magazine fizice, cei mai rapizi cumpărători, cu 10 până la 30 de minute, sunt ungurii (43%) și grecii (48%). Cei mai lenți sunt rușii: 39% dintre respondenți petrec mai mult de 2 ore la cumpărături, în medie. 38% dintre români spun că stau între 30 și 60 de minute la cumpărături în magazine fizice.

 

Legat de timpul petrecut pentru a finaliza o comandă online, atunci când cumpără într-un magazin online, 41% dintre respondenții români spun că, în general, analizează oferta a 4-6 magazine online până să facă o comandă efectivă, apreciind faptul că timpul necesar încheierii unei comenzi depășește 60 de minute, mai mult decât le-ar lua să facă cumpărături într-un magazin fizic. Cei mai rapizi cumpărători online sunt grecii (34% dintre respondenți au spus că au nevoie de 10-30 minute să finalizeze o comandă), iar cei mai înceți sunt rușii (48% dintre cei care cumpără online au nevoie de mai mult de 60 de minute).

 

Atunci când sunt întrebați de ce preferă cumpărăturile online, utilizatorii GLAMI România care au participat la studiu preferă acest mod de a cumpăra datorită prețurilor mai bune pe care le găsesc în magazinele online (63% dintre cei care au răspuns) și achiziționează frecvent în sezonul reducerilor (52%). Ungurii (45%) și turcii (44%) îi urmează îndeaproape, citând aceleași motive. 45% dintre respondenții români spun că nu găsesc aceeași diversitate de produse în magazinele fizice ca atunci când cumpără online. La polul opus, rușii (73%), ungurii (72%) și grecii (64%) sunt mai atrași de cumpărăturile în magazine fizice.

 

La întrebarea “Care a fost motivul ultimei dvs achiziții?”, cumpărăturile au fost o plăcere pe care și-au oferit-o slovacii (48%) și cehii (42%). Turcii (44%) au fost motivați de campanii de reducere pentru ultima lor achiziție, în timp de românii (34%) și rușii (46%) au folosit ultima achiziție pentru cumpărături de  sezon nou.

 

Comportamentul de retur & respingere

 

Atunci când sunt întrebați dacă au intenția de a returna produsele de îmbrăcăminte comandate, 85% dintre români au răspuns că nu ar cumpăra anumite produse online doar ca să le returneze după un timp, 50% dintre români nu ar returna produse comandate, din cauza mărimii greșite și 77% dintre ei nu ar comanda același produs în două mărimi diferite. 1 din 10 produse sunt returnate de 34% dintre respondenți – utilizatori GLAMI România – din cauza mărimii necorespunzătoare.

 

Comparativ, doar rușii comandă același produs în două mărimi diferite, de teamă că nu le va fi bună mărimea (41%). Ungurii, turcii și cehii sunt printre cei care au rata de retur cea mai mare (1 produs din 5).

 

DESPRE GLAMI ROMÂNIA

Cumpărături online de fashion personalizate pentru o modă sustenabilă și pentru designeri locali

Lansat pe 15 iunie 2017, GLAMI.ro oferă cumpărătorilor de fashion o destinație completă și posibilitatea de a căuta printre sute de mii de produse pentru a găsi rapid produsul preferat, de care au nevoie.  Este prima platformă de acest fel lansata în România, combinând conținutul de fashion cu acțiuni menite să ofere cei mai buni clienți fiecărui magazin înregistrat.

 

GLAMI operează cu o combinație de potrivire automată astfel încât produsele fashion să fie împărțite pe categorii iar cumpărătorul să poată găsi, întotdeauna, brandul preferat. Recent, GLAMI s-a focusat pe caracteristici noi, cum ar fi recenziile GLAMI, menite să promoveze moda sustenabilă și creațiile designerilor locali.

 

"Am intrat în al treilea an de activitate pe plan local, iar România se situează în top 3 al țărilor GLAMI, din punctul de vedere al veniturilor generate pentru parteneri. Creșterile sunt exponențiale de la an la an în România, în comerțul online, iar acest fapt se reflectă și în evoluția business-ului GLAMI. În acești trei ani pe piață, am reușit să câștigăm atât încrederea utilizatorilor, cât și a magazinelor online de diverse dimensiuni, care le cer departamentelor de vânzări și marketing integrarea expresă cu platforma noastră. Considerăm că este cea mai mare dovadă a plusvalorii pe care GLAMI o asigură pe piața locală.", Ioana Oprea, Marketing Manager GLAMI.ro.

 

 

O colecție de atuuri pentru magazinele online de fashion

 

GLAMI oferă o serie de atuuri, printre care amintim înscrierea extrem de ușoară a magazinelor online, relații cu clienții în timp real, precum și posibilitatea de a promova, în timp real, diverse categorii de interes pentru fiecare magazin în parte.

 

Magazinele online de fashion românești, fie că sunt parte a unor lanțuri internaționale, fie operate la nivel local, se pot înregistra pe GLAMI.ro și astfel vor avea acces la trafic crescut și utilizatori interesați de oferta lor de produse, utilizatori care se vor transforma în clienți.

 

accounts@sagmediateam.com

 

 

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.