Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

 

Atuni cand ai o afacere de mici dimensiuni, un start-up sau o companie de familie de abia fondata, stii ca bugetul de promovare nu este tocmai punctul tau forte. Resursele sunt limitate si nevoia de succes este destul de mare, pentru a-ti dezvolta afacerea. 

 

Trebuie sa intelegi ca presa a fost mereu un partener de incredere in ceea ce priveste promovarea companiilor. Iar acum, datorita faptului ca internetul permite informarea printr-un simplu click, o multime platforme online de stiri si comunicate de presa iti stau la dispozitie. 

 

Comunicatul de presa este de foarte mult timp o resursa neprețuită pentru întreprinderile de toate dimensiunile. El reprezinta o modalitate simplă, dar eficientă de a da de veste despre o achiziție majoră, o schimbare de personal, un produs nou, un eveniment viitor sau, într-adevăr, orice altă noutate pe care compania o considera de interes pentru public.  

 

Iar faptul ca acum poti publica aceste materiale oriunde pe internet, iti ofera un avantaj enorm in ceea ce priveste procesul de comunicare online pentru afacerea ta. Gandeste-te o secunda, atunci cand un om are nevoie de o informatie, ce face in primul rand, in ziele de azi? Intra pe Google si cauta detalii. Cum te poate ajuta pe tine acest comportament? Simplu: te poti promova online pe site-urile partenere Google si pe site-urile de stiri, iar cand oamenii vor cauta informatii sau detalii despre compania ta sau despre serviciile pe care le oferi tu, te vor gasi mult mai rapid si vor capata incredere in tine, daca apari pe diverse site-uri cu autoritate. 



 

Ce trebuie sa contina un comunicat de presa

Specialistul in comunicare si PR trebuie sa stie cum sa realizeze un astfel de comunicat, pentru ca el sa fie preluat de cat mai multe agentii de stiri si de site-uri de informare. Sau poate ca iti scrii chiar tu comunicatul de presa. Ei bine, pentru ca acesta sa atraga atentia si sa ofere cat mai multa vizibilitate companiei tale, trebuie sa fie redactat intr-un anumit fel. 

 

Iata un formular agreat general de companiile de stiri internationale despre cum se realizeaza un comunicat si cateva sfaturi oferite de specialistii Forbes.com.

 

  • comunicatele de presa ar trebui sa aiba o incarcatura de 400 - 600 cuvinte. 
  • orice comunicat de presa trebuie sa incapa pe o foaie A4. 
  • atrage atentia prin titlu - titlul reprezinta 80% din importanta unui comunicat de presa - Forbes declara ca "titlul comunicatului tau de presa ar trebui sa fie un comunicat de presa in sine" - acesta nu are voie sa depaseasca mai mult de 7 - 10 cuvinte, in care sa prezinte exact despre ce este vorba si sa atraga cititorul sa isi doreasca sa citeasca mai mult. 
  • urmeaza lead-ul, paragraful principal de text - acesta trebuie sa prezinte generalist informatia si sa raspunda la intrebarile: CINE, CE, UNDE, CÂND. Pentru o mai buna focusare se pot folosi caractere bold pentru acest paragraf. 
  • scrie 3 - 4 paragrafe care sa detalieze informatia din lead - sa raspunda la intrebarile DE CE, CUM. 
  • ofera datele tale de contact - aceasta este a doua cea mai importanta parte a unui comunicat. Oamenii trebuie sa stie pe cine sa sune, la cine sa apeleze, daca au nevoie de mai multe informatii.

 

Iata si cateva sfaturi specifice de la specialistii Forbes

  • comunicatele de presa ar trebui sa trateze doar teme care sunt demne de a fi prezentate ca stiri - "scrie doar atunci cand ai ceva interesant de spus." 
  • scrie succint, nu folosi fraze lungi si complexe. 
  • gaseste modul de abordare potrivit - fie incepe comunicatul cu un citat, fie personalizeaza comunicatul de presa pentru fiecare companie in parte, facand astfel imposibila trecerea sa cu vederea. 
  • daca prezinti un produs nou prin comunicatul tau de presa, in paragrafele de dupa lead prezinta beneficiile acelui produs intr-o maniera atractiva.
  • incearca sa contextualizezi informatiile tale. Ofera o solutie prin comunicatul tau de presa la o problema care a tinut titlurile tuturor ziarelor in ultimele zile. 

 

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.