Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Asociațiile de proprietari au fost înființate pentru a avantaja pe proprietarii de apartamente. Există, conform legii, numeroase aspecte de care asociația se ocupă, în numele interesului comun. Desigur că, acolo unde numărul persoanelor implicate este unul mare, apar și neînțelegeri sau probleme. Dintre numeroasele situaţii întâlnite, cele mai frecvente sunt cele care au legătură cu înregistrarea numărului corect de persoane și evidența consumului de apă.

Cele două situații amintite fac parte din lista de atribuțiuni de natură contabilă și tehnică. Intră automat în categoria de responsabilități a unei asociatii de proprietari. Pentru că situația este una complexă, trebuie menționat că există și firme care se pot ocupa de astfel de servicii. Cei care sunt din Brașov, au imobile închiriate aici sau prin împrejurimi, pot cere administrarea acestor proprietăți de către personal cu experiență și competență în acest sens. 

Digital Property este un nume cunoscut pe această nișă, care se ocupă de administrarea de asociații de proprietari. Experiența în domeniu este relevantă și mai ales faptul că există metode moderne, abordări complexe care fac mai eficientă prestarea serviciilor. Spre exemplu activitatea și colaborarea se realizează atât online, cât și offline.

Ce poate fi făcut în privința numărului de persoane

Conform declarației pe care proprietarul o face către asociația de proprietar, numărul de persoane este luat în evidență. Este de datoria proprietarului să declare eventuale schimbări. În realitate sunt și cazuri în care acesta nu face acest lucru, chiar dacă în apartament numărul persoanelor care locuiesc este mai mare.

Legea spune că este scutită de la plata întreținerii persoana care timp de 15 zile lipsește de la domiciliu. Totuși o dovadă în acest sens este prea puțin probabil să fie făcută. De obicei colocatarii semnalează eventuale nereguli. Ce poate face asociația în aceste cazuri? Declarațiile celor care știu sigur care este realitatea pot fi înmânate asociației. Ca urmare a verificărilor ce se vor efectua, se va recurge la înregistrarea numărului corect de persoane, chiar dacă proprietarul nu face asta pe cont propriu. Nereguli de genul afectează pentru că în sistem pauşal spre exemplu, numărul de metri cubi de apă se raportează la numărul de persoane, precum și alte cheltuieli de întreținere plătite la comun se pot raporta la acest aspect. În plus, în baza de date a primăriei numărul de persoane declarat înseamnă o anumită valoare la plata de salubritate.  

Pierderile de apă

Voit sau nu, se pot înregistra diferențe majore la contorul de apă raportat la o scară de bloc, față de consumul pe care îl declară fiecare persoană în parte. În multe dintre scări, apometrele sunt în casă și nu pot fi verificate oricând. Reprezentanții asociațiilor spun că nu au timpul necesar de alocat pentru a verifica constant fiecare apartament în parte.

Pentru a remedia o astfel de problemă, întrucât pierderile de apă sunt ulterior împărțite la comun, se pot lua măsuri:

  • Ca urmare a înțelegerii între colocatari, consumul extra este plătit la comun, urmând să fie remediate cauzele. Desigur, aici lucrurile se complică pentru că unii devin neîndreptățiți să plătească o cotă parte pentru care nu ar trebui. Se poate aplica metoda de raportare la numărul de persoane, din nou însă discuția fiind despre câți dintre proprietari sunt corecți în acest sens.
  • Proprietarii sunt somați să își verifice apometrele sau să le schimbe, raportând la asociație certificatul de conformitate.
  • Se vor verifica posibile situații de pierderi din cauza țevilor. Subsolul, unde colocatarii nu sunt dispuși să intre prea des, trebuie atent verificat.
  • Pentru cei care nu sunt de acord să permită intrarea în domiciliu a unui șef de scară, ci numai a unui reprezentant de la asociație, să fie numită o persoană în acest sens.

Asociațiile de proprietari trebuie să gestioneze destul de multe situații. Probleme apar din varii cauze, dar cert este că un furnizor cum este cel de apă nu va ține cont de justificări, ci va cere plata facturii ori în caz contrar aplică penalități pe care tot populația trebuie să le suporte. Pentru o administrare eficientă este nevoie de ajutor eficient, iar Digital Property este o recomandare în acest sens. 

 

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Direcția Marketing – marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.