

COD GALBEN: 24-06-2025 ora 10 Intre 24 iunie, ora 10 – 25 iunie, ora 10 se va semnala caniculă și disconfort termic COD GALBEN: 24-06-2025 ora 10 Intre 25 iunie, ora 10 – 26 iunie, ora 10 se va semnala val de căldură, caniculă și disconfort termic
Odată cu societatea modernă, autovehiculul ca mijloc de transport rapid și comod, a devenit un bun necesar omului modern. La început constructorii de automobile s-au focusat pe crearea unei asemenea mașinării, odată creată și funcțională, s-au axat pe perfecționare, însa cu timpul și-au dat seama ca impactul acesteia asupra omului și al mediul înconjurător este unul nociv. Ca urmare a acestei descoperiri în ultimii ani constructorii de mașini au dedicat resurse umane și financiare considerabile pentru a crea un autovehicul care să răspundă cat mai bine nevoilor societății dar fără a o impacta într-un mod negativ.
După cum știm cele mai utilizate mașini în România sunt cele cu motor diesel și/sau motor pe benzina, cele electrice chiar dacă au început sa acapereze atenția încă sunt nesesizabile ca număr pe șoselele noastre.
În momentul de față trendul în orice industrie e de a crea performanță cu toxicitate redusă. În acest sens încă din anul 2006 pentru motoarele diesel s-a creat Filtrul de Particule, denumit Diesel Particulate Filter (DPF), iar din 2018 mașinile benzinare, chiar dacă cu un număr de particule emise inferior față de diesel, vor fi echipate cu propriul filtru de particule, Gasoline Particulate Filters (GPF).
În articolul nostru vom vorbi mai pe larg de filtrul de mașini pentru mașinile diesel precum și de procesul acestuia de Regenerare.
Dar mai precis, ce este acest filtru de particule DPF și cum ajuta exact mediul?
În momentul în care plecam la drum cu mașina, combustibilul necesar exersării funcției motorii a mașinii se arde, odată cu arderea combustibilului din păcate nu se realizează doar procesul evident de mișcare/deplasare al autovehiculului ci se emit și anumite particule poluante. Aceste particule sunt extrem de fine, iar odată emise ele pătrund ușor în căile respiratorii umane și chiar și în sânge, provocând diverse boli, printre care cel mai întâlnit este cancerul pulmonar.
Aici intervine filtrul de particule, care în condițiile în care este montat și complet funcțional, după cum spune și numele, el preia rolul de filtrare a particulelor dăunătoare, reținând în interior circa 99% din acestea împiedicând “evadarea” lor pe țeava de eșapament; în funcție de tipul filtrului cu care a fost echipat motorul diesel, acestea le ard prin creșterea controlata a temperaturii gazelor evacuate de motor în timp ce altele utilizează un catalizator pentru obținerea acestei reacții. Totuși când aceasta reacție nu este realizabila, filtrul se va umple cu particule, împiedicând buna funcționare a acestuia. Aici vine în ajutor Funcția de Regenerare a filtrului, dar care poate sa fie realizată doar în anumite condiții, ținând cont de manualul de utilizare al mașinii.
Și totuși, cum se realizează Regenerarea Filtrului de Particule și ce facem dacă funcția respectivă nu mai este realizabilă?
Prin Regenerarea Filtrului de Particule se înțelege arderea și eliminarea, în condiții de siguranță pentru mediu, a particulelor fine nocive eliminate de autovehicul în momentul deplasării. Această ardere se face la cel puțin 600 grade Celsius, trebuie realizată la drum lung, deoarece turațiile trebuiesc menținute undeva la 2500 rpm, viteza să fie de minim 50km/h, și menținută constantă, procesul de Regenerare fiind imposibil de realizat în oraș, unde avem o mulțime de semafoare și treceri de pietoni. Durata unei regenerării complete e de aproximativ 20 minute, totuși vă recomandăm să consultați manualul autovehiculului deoarece anumite aspecte pot să difere. A nu se opri motorul în momentul regenerării!
Practic procesul e unul simplu :
Rata de regenerare a filtrului de particule e de 2000-3000 de ori, practic realizându-se o dată la aproximativ 1000 de km, piesa în sine având o viață de aproximativ 200.000 de km.
Dacă posesorul autovehiculului va conduce mașina doar în oraș, fără a utiliza mașina și la drumuri mai lungi, gen 100-200 km, regenerarea filtrului este împiedicată. Aceasta fiind notificată în bordul mașinii dumneavoastră, prin aprinderea martorului specific filtrului necurățat; culoarea de atenționare e una galbenă, iar concluzia este simplă : trebuie realizată cât mai curând o regenerare. Dacă nu se realizează cat mai curând regenerarea, la bordul mașinii va apărea o atenționare de culoare roșie împreună cu anumite erori, lucru ce denotă o înfundare a filtrului, în acest caz singura soluție rămasă e înlocuirea fizica a acestuia.
VADAUTO va recomanda următoarele :
Alte metode de regenerare :
Acestea au fost câteva sfaturi care sperăm că te vor ajuta să realizezi o regenerare optimă a filtrului de particule, protejând astfel mediul înconjurător.
AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.
Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.
AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Direcția Marketing – marketing@agerpres.ro.
© 2025 Agenția Națională de Presă AGERPRES
Conținutul acestui site este proprietatea Agenției Naționale de Presă AGERPRES. Este interzisă republicarea sau redistribuirea conținutului fără menționarea sursei.
Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.
Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:
Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.
< | june 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
< | july 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |