Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

 

 

Ovidiu Joita a activat in domeniul marketing-ului si advertising-ului pentru mai bine de 15 ani. In urma cu 15 ani, a facut tranzitia catre mediul online, iar in anul 2008 a fondat iAgency.ro, propria sa agentie de marketing online si SEO. Asadar, ne-am gandit sa "profitam" de experienta lui si sa ii punem cateva intrebari despre acest domeniu fascinant, denumit generic "SEO".

 

1) Cum determina motoarele de cautare relevanta si popularitatea unui website?

 

Ovidiu Joita: Inainte de a va raspunde la intrebare, trebuie sa fac o mica precizare: in Romania, Google are o cota de piata de peste 95%. Asadar, pe parcursul acestui interviu, voi face referire in mod special la acest motor de cautare. Este adevarat ca si celelalte motoare au algoritmi de relevanta, insa nu atat de complecsi ca Google.

 

Revenind la intrebarea dumneavoastra, tin sa subliniez ca relevanta si popularitatea sunt doi indicatori fundamentali pentru activitatea de SEO. Ambii metrici pot fi imbunatatiti atat prin optimizare on page (in paginile site-ului), cat si prin optimizare off page (pe paginile altor site-uri). Haideti sa ii analizam pe rand, pentru a se intelege mai clar despre ce este vorba:

 

a) Relevanta unui website este strans legata de continutul acestuia si de prezenta cuvintelor cheie in paginile site-ului. Este foarte important sa includem cuvintele cheie targetate in toate elementele de optimizare on page, respectiv linkuri, headinguri, meta taguri, imagini si continut de tip text.

 

Un alt element important care determina cat de relevant este site-ul nostru il constituie ancorele asociate backlinkurilor, acestea din urma fiind piatra de temelie a optimizarii off page. Mai exact, link-urile prezente pe alte site-uri si care fac trimitere catre site-ul nostru ii "spun" lui Google cat de relevant este website-ul nostru pe anumite cuvinte cheie. "Ancora" nu este nici mai mult, nici mai putin decat acea expresie pe care se pune linkul catre site-ul nostru.

 

b) Popularitatea unui website este reflectata, de asemenea, de catre indicatorii on page si cei off page. Din punct de vedere al optimizarii on page, cei mai importanti indicatori sunt cei legati de experienta utilizatorului, acestia reflectand modul in care interactioneaza vizitatorii cu site-ul nostru, cat timp petrec navigand pe acesta, cate pagini vizualizeaza. Din acest punct de vedere, rata de respingere este un indicator foarte relevant, care spune multe despre cat de "user-friendly" este site-ul nostru si de ce nu, cat de buna este oferta comerciala sau calitatea mesajului de marketing.

 

In ceea ce priveste optimizarea off page, popularitatea poate fi analizata prin numarul si calitatea linkurilor care trimit spre site-ul nostru, prin indicatorii de user experience ai paginilor care gazduiesc linkuri catre site-ul nostru, precum si prin numarul de pagini externe in care se face referire la brandul nostru.

 

Sumarizand, relevanta este legata mai mult de partea tehnica a activitatii de SEO, pe cand popularitatea tine mai mult de marketing online, brand awareness si experienta utilizatorului. In 2018, activitatea de SEO se intrepatrunde cu cea de marketing online si chiar offline, in general.

 

2) Care este diferenta dintre o campanie SEO si una de Google AdWords?

OJ: In primul rand, in zilele noastre, termenul de "campanie" nu se mai aplica activitatii de SEO, deoarece un site are nevoie de SEO permanent daca isi doreste rezultate pe termen lung. Spre deosebire  de SEO, campaniile de Google AdWords se pot desfasura pe o perioada limitata de timp, se pot intrerupe, se pot relua, etc.

 

“Optimizarea SEO” este un proces care are nevoie de timp pentru a aduce rezultate durabile. Daca vorbim despre diferenta esentiala dintre SEO si Adwords, am putea spune ca aparitia site-urilor in Google prin anunturi sponsorizate tine de campaniile de Google Adwords, iar aparitia prin anunturile “organice” (listarea naturala facuta de Google) tine de activitatea de SEO. Ambele sunt canale de search engine marketing (SEM), insa ROI-ul pentru SEO (Return of Investment) cat si CA (Cost per Acquisition) tind sa fie mai bune in SEO fata de Adwords.

 

3) Ce este continutul indexabil de pe un website?

OJ: Continutul indexabil este acel continut pe care il permitem sa fie indexat de catre Google. Prin indexare intelegem actiunea prin care Google copiaza pe serverele proprii toate paginile dintr-un site, unde nu este blocat specific printr-un cod plasat in pagina. Cum Google “iubeste” continutul text, recomand ca cele mai importante pagini din site (homepage-ul, categoriile principale, subcategoriile) sa aiba continut text optimizat SEO.

 

4) Cum identificam cuvintele-cheie relevante pentru un business?

OJ: Identificarea cuvintelor cheie reprezinta punctul de start in orice proiect care implica SEO. Pentru alegerea cuvintelor cheie se pot utiliza diferite tool-uri de analiza. Eu folosesc de cele mai multe ori Keywords Planner de la Google Adwords. Deoarece am un cont creat acum mai multi ani, am acces la numarul exact de cautari pentru un anumit cuvant cheie, insa pe conturile noi stiu ca acest numar de cautari nu este exact iar plaja de valori este destul de mare. (numar inexact de cautari, Ex: de la 1.000-10.000) Exista insa multe alte tool-uri pentru analiza cuvintelor cheie, pe care nu le mentionez aici, deoarece se gasesc la o simpla cautare in Google.

 

5) Cum influenteaza excesul de cuvinte cheie pozitiile unui site in Google?

 

OJ: Excesul de cuvinte cheie este de ceva timp o tehnica gresita, care nu mai influenteaza rankingul in Google. In primul rand, un text trebuie sa fie usor de parcurs si sa aduca plus-valoare utilizatorilor. Daca acesta este incarcat excesiv cu cuvinte cheie trantite fara noima, acesta nu va mai suna natural si nu va mai avea un impact pozitiv asupra utilizatorilor. O densitate buna pentru folosirea cuvintelor cheie intr-o pagina este cuprinsa intre 2 si 3 la suta. (2-3%). Pentru a urmari aceasta densitate, exista tool-uri gratuite pe internet, le puteti gasi prin expresia “keywords density checker”.

 

6) Ce este continutul duplicat si de ce trebuie il evitam?

OJ:
Continutul duplicat este acel continut care se regaseste in aceeasi forma pe doua sau mai multe pagini. Acesta este depistat de Google prin comparatia codului unei pagini cu o alta pe care o are deja memorata in serverele proprii. Am spus “cod” pentru ca Google nu compara numai textul din acea pagina, ci intreg codul sursa al paginii. Totusi, accentul este pus pe text si din acest motiv textele pe care le concepem trebuie sa fie unice. Google numara cuvintele din pagina pentru a analiza daca este duplicat, ca atare folosirea de sinonime, care sa schimbe textul intr-o proportie mai mare de 50%, va genera o pagina unica in ochii motoarelor de cautare.

 

Desi de la an la an incepe sa dezvolte din ce in mai multe caracteristici ale inteligentei artificiale, Google inca nu intelege sensul cuvintelor asa cum o face o fiinta umana. Google nu penalizeaza continutul duplicat in mod direct, decat daca exista abuzuri. De cele mai multe ori, paginile cu continut duplicat nu vor fi listate si poate nici indexate. Un site care contine multe pagini duplicate va fi considerat de Google ca un site de slaba calitate si in acest caz nu are de ce sa trimita vizitatori catre acesta. De aceea trebuie sa incercam sa avem descrieri originale pentru produsele si/sau serviciile din categoriile si subcategoriile site-ului, care sa fie in acelasi timp cat mai utile pentru vizitator.

 

7) Anul acesta iAgency.ro face 10 ani de la infiintare. Cum ii veti sarbatori?

 

Ce alt mod mai bun de a sarbatori exista decat sa participam la unul din cele mai importante evenimente de eCommerce? In zilele de 7-8 Martie vom fi prezenti, ca in fiecare an, cu standul propriu la TeCOMM Bucuresti, editia 2018, care va avea loc la Hotel Radisson Blu. De asemenea, ma numar si anul acesta printre speakerii invitatii la acest eveniment. Va asteptam la TeCOMM Bucuresti sa stam de vorba despre SEO si ce beneficii poate aduce business-urilor din eCommerce!

 

 

 

 

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.