Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:




În cadrul mecanismului folosit pentru stabilirea sumelor care revin bugetelor locale ale comunelor, oraşelor şi municipiilor, AOR solicită ca pentru asigurarea unui buget minim de funcţionare, ţinându-se cont şi de faptul că unele unităţi administrativ-teritoriale deservesc pe lângă locuitorii proprii şi locuitorii din zona geografică corespunzătoare altor unităţi administrativ-teritoriale situate împrejur, stabilirea sumei să se facă ţinând cont de statutul unităţi administrativ-teritoriale:

a. 750 lei/locuitor pentru unităţi administrativ-teritoriale care au statut de comună.

b. 850 lei/locuitor pentru unităţi administrativ-teritoriale care au statut de oraş sau municipiu, altele decât cele reşedinţă de judeţ.

c. 950 lei/locuitor pentru unităţi administrativ-teritoriale care au statut de municipiu reşedinţă de judeţ.



De asemenea, cerem Guvernului României să respecte Programul de guvernare care prevede 'Creşterea cotelor defalcate din impozitul pe venit către autorităţile locale, de la 71,5% la 100% şi a masei impozabile prin includerea impozitului din pensii' şi propunem ca repartizarea către unităţile administrativ-teritoriale să se facă în următoarele cote:

a. 58% la bugetele locale ale comunelor, oraşelor şi municipiilor pe al căror teritoriu îşi desfăşoară activitatea plătitorii de impozit pe venit sau în care au domiciliul beneficiarii de pensii;

b. 20% la bugetul local al judeţului;

c. 22% într-un cont distinct, deschis pe seama direcţiei generale regionale a finanţelor publice/administraţiile judeţene ale finanţelor publice la trezoreria municipiului reşedinţă de judeţ, pentru echilibrarea bugetelor comunelor, oraşelor şi municipiilor.



Totodată solicităm Guvernului să renunţe la diminuarea cu 1/2 din "excedentul" la data de 31.12.2016, întrucât cea mai mare parte a sumelor denumite în legea bugetului de stat sunt sume alocate pentru cofinanţarea proiectelor din programele susţinute de Uniunea Europeană sau credite bugetare neutilizate din motive obiective şi nicidecum excedent bugetar.



Semnalul dat de structurile asociative ale unităţilor administrativ-teritoriale (AOR, AMR, ACoR şi UNCJR) prin votul dat împotriva "Proiectului de Lege a Bugetului de Stat pentru 2018" în forma prezentată de guvern în şedinţa Comitetului de Finanţe Publice Locale, din 05.12.2017, arată nevoia de dialog real între toţi partenerii şi găsirea unor soluţii pentru rezolvarea aspectelor menţionate în acest comunicat, care să nu pună în dificultate autorităţile administraţiei publice locale.



Conducerea AOR

Relaţii prin Ionel Chiriţă - preşedinte executiv

E-mail: aor@aor.ro, ionel_chirita_apl@yahoo.com

tel: 0744.385.323

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.