Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:




Referitor la modul în care, prin proiectul de Lege a bugetului de stat pentru anul 2018, se alocă sumele pentru bugetele locale, Asociaţia Oraşelor din România (AOR) solicită:



1. 'Creşterea cotelor defalcate din impozitul pe venit către autorităţile locale, de la 71,5% la 100% şi a masei impozabile prin includerea impozitului din pensii' în conformitate cu prevederile Programului de guvernare şi repartizarea către unităţile administrativ-teritoriale în următoarele cote:



a. 58% la bugetele locale ale comunelor, oraşelor şi municipiilor pe al căror teritoriu îşi desfăşoară activitatea plătitorii de impozit pe venit;

b. 20% la bugetul local al judeţului;

c. 22% într-un cont distinct, deschis pe seama direcţiei generale regionale a finanţelor publice/administraţiile judeţene ale finanţelor publice la trezoreria municipiului reşedinţă de judeţ, pentru.



2. În cadrul mecanismului folosit pentru stabilirea sumelor care revin bugetelor locale ale comunelor, oraşelor şi municipiilor, solicităm ca pentru asigurarea unui buget minim de funcţionare să se folosească una dintre următoarele variante:



A. Stabilirea sumei să se facă ţinând cont şi de faptul că unele unităţi administrativ-teritoriale deservesc pe lângă locuitorii proprii şi locuitorii din zona geografică corespunzătoare altor unităţi administrativ-teritoriale, situate împrejur, după cum urmează:

a. 750 lei/locuitor pentru unităţi administrativ-teritoriale care au mai puţin de două din cele cinci grupe de servicii cu adresabilitate pentru locuitorii proprii şi ai unor unităţi administrativ-teritoriale învecinate.

b. 850 lei/locuitor pentru unităţi administrativ-teritoriale care au servicii din minim două din cele cinci grupe de servicii cu adresabilitate pentru locuitorii proprii şi ai unor unităţi administrativ-teritoriale învecinate.

c. 950 lei/locuitor pentru unităţi administrativ-teritoriale care au servicii din minim patru din cele cinci grupe de servicii cu adresabilitate locuitorilor propri şi ai unor unităţi administrativ-teritoriale învecinate.



Grupele de servicii cu adresabilitate pentru locuitorii proprii şi ai unor unităţi administrativ-teritoriale învecinate propuse a fi luate în calcul:

1. spitale teritoriale;

2. licee;

3. serviciu de evidenţă informatizată a persoanelor;

4. serviciu de situaţii de urgenţă (pompieri/SMURD) / formaţiune de ordine publică (jandarmi) / salvamont / salvamar;

5. creşe / centre de zi pentru copii / centre permanente pentru persoane în vârstă / centre pentru persoane abuzate.

Pentru a fi luate în considerare serviciile menţionate trebuie să fie finanţate cel puţin parţial din bugetul local al unităţi administrativ-teritoriale respective şi să deservească pe lângă locuitorii proprii şi locuitori ai unor unităţi administrativ-teritoriale învecinate.



B. Stabilirea sumei să se facă ţinând cont de statutul unităţi administrativ-teritoriale:

a. 750 lei/locuitor pentru unităţi administrativ-teritoriale care au statut de comună.

b. 850 lei/locuitor pentru unităţi administrativ-teritoriale care au statut de oraş sau municipiu, altul decât cele reşedinţă de judeţ.

c. 950 lei/locuitor pentru unităţi administrativ-teritoriale care au statut de reşedinţă de judeţ.



3. Renunţarea la diminuarea cu 1/2 din excedentul la data de 31.12.2016, întrucât cea mai mare parte a sumelor denumite în legea bugetului de stat sunt provizioane sau credite bugetare neutilizate din motive obiective.



Consecinţele neluării în seamă a propunerilor făcute de AOR la proiectul Legii bugetului de stat pentru anul 2018, pentru care asociaţia noastră, în data de 05.12.2017, a dat un aviz nefavorabil în Comitetul Finanţelor Publice Locale, vor fi scăderea capacitîţii administrative a unităţilor administrativ-teritoriale prin rămânerea finanţării colectivităţilor locale cu mult sub responsabilităţile pe care autorităţile administraţiei publice locale le au stabilite prin lege şi sporirea dependenţei acestora de 'pixul consiliului judeţean' sau a 'ministerului binevoitor'.



În speranţa unui dialog cât mai bun cu toţi partenerii, pentru rezolvarea rapidă şi pe cale de parteneriat a problemelor legate de legea bugetului de stat pe anul 2018, Asociaţia Oraşelor din România solictă Guvernului României să readucă această lege la masa dialogului cu structurile asociative ale unităţilor administrativ-teritorilale (ACoR, AOR, AMR şi UNCJR), pentru rezolvarea aspectelor menţionate în acest comunicat.



BIROUL DE PRESă AL AOR

Relaţii prin Ionel Chiriţă - preşedinte executiv

Asociaţia Oraşelor din România



E-mail: aor@aor.ro; ionel_chirita_apl@yahoo.com



Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.