Convergența dintre industria auto și Inteligența Artificială, în crearea unui viitor mai bun

 •  Business OTS
145 afişări

Industria auto este o forță asertivă, cu un impact puternic în numeroase industrii și care poate potența o lume mai conectată. Deși conceptul de mașini autonome este destul de familiar, Inteligența Artificială a creat un ecou mai mare în jurul său. Intuirea condițiilor meteo nefavorabile, precum și a problemelor rutiere, anticiparea mișcărilor celorlați participanți din trafic sunt doar câteva dintre zonele de interes explorate în segmentul mașinilor autonome.

1b5a8c1e-3cbf-42eb-ab01-899ac9f099f3

Totodată, Inteligenței Artificială facilitează conectivitatea în industria auto la un nou nivel, aducând beneficii pentru producători și consumatori, deopotrivă. Focusul principal este pe evitarea erorilor umane care pot cauza accidente auto. Conectarea funcționalităților de siguranță și ABS, sisteme de alertă, precum și a sistemelor de evitarea a coliziunilor se numără printre principalele provocări din acest domeniu.

Continental România este o companie cunoscută pentru progresul în materie de tehnologii auto, câteva dintre sistemele anterior menționate fiind dezvoltate chiar în companie. Organizația trebuie să adreseze problema standardizării sistemelor de testare a producției în jurul lumii, prin crearea unei platforme de testare future-proof, totodată păstrând echilibrul fragil dintre esența standard și exactă, flexibilitatea și scalabilitatea tehnologiei.

Impactul de business al software-ului și dezvoltării de software pentru manufactură este de asemenea o parte importantă din rețeta de succes pentru o organizație globală de manufactură. În acest sens, l-am invitat pe Dinu-Tudor Gruian, Head of Test Technologies în cadrul Central Electronic Plants al Continental Automotive Group să ne spună mai multe despre modelul de standardizare pentru testare în producție al Continental și despre impactul software-ului în industria auto din zilele noastre.



1. Credeți că este posibilă crearea unui nou ecosistem prin convergența dintre industria auto și deep tech?
Cu siguranță! După părerea mea, mașinile noastre, asemenea caselor noastre, încorporează într-o mică măsură tehnologiile Internet of Things (IoT). În ziua de astăzi, avem mașini care ne vorbesc și chiar ne citesc reacțiile în timpul condusului; a avea o comunicare fără cusur cu vehiculul ne deschide o lume plină de oportunități în via?a noastră de zi cu zi (în special atunci când oameni petrec atât de mult timp în mașini, așa cum o fac eu în călătorii de afaceri). A ajunge acasă și a avea ușa garajului deschisă la timp deoarece casa își știe poziția GPS a mașinii va fi ceva normal. Problema viitorului, după cum îmi imaginez eu, va fi să descoperim unde se termină implicarea mașinii și unde începe cea umană.

2. Continental este deja prezentă în zona deep tech. Tehnologia de recunoaștere facială este unul dintre exemplele în acest sens. Ne puteți spune mai multe despre acest subiect?

Într-adevăr, recunoașterea facială și monitorizarea gesturilor sunt importante pentru software-ul mașinii (autonome) pentru a determina cazurile în care conducătorul auto poate lua controlul, de exemplu. Un prieten și coleg de-al meu învață roboții să selecteze anumite părți ale mâinilor și să identifice operatorii roboților, într-un mediu colaborativ. În acest fel, robotul se poate adapta la obiceiurile învățate de fiecare operator și să-și optimizeze tiparele de mișcare în baza acelui șablon comportamental învățat. Pe de altă parte, uitați ce se întâmplă cu roțile și frânele (mașinilor) noastre, toate devin mai eficiente (apar noi materiale), cu o durată de viață mai lungă și senzori de monitorizare. Ba mai mult, posibilitatea ca mașinile să fie conștiente de gândurile oamenilor poate fi mai aproape decât credem...tehnologiile IoT și mașinile conectate sunt doar începutul. Odată cu creșterea integrării puterii de procesare pe roți, vedem un trend și în creșterea complexității software-ului, care va culmina cu Machine Learning și Inteligență Artificială.

3. Cum credeți că arată traseul pentru industria auto în viitor?


Va fi un traseu cu adevărat abrupt! Această industrie va fi, cu siguranță, din ce în ce mai mult sub influența software-ului și a serviciilor orientate către utilizatorii finali. Personalizarea experienței de șofare va fi și cea care va defini lumea auto așa cum o știm astăzi, dar va deschide și un nou orizont. Totuși, având atât de multe influențe din partea echipamentelor consumabile forțează industria să folosească și componente nespecifice industriei auto, ceea ce ne complică viețile atunci când vrem să ne asigurăm că mașinile vor fi sigure și securizate atunci când sunt pe drumuri.

4. Cărui fapt se datorează sprijinul acordat Codiax?


În ultimii ani am participat la diferite conferințe, la unele chiar și pe scenă (inclusiv în fața a peste 4000 de oameni), dar n-am avut ocazia să o fac (la un eveniment) în România și, fiind un transilvănean din Cluj-Napoca, mă bucur să pot promova valorile noastre cât de des pot. Așadar, vă mulțumesc pentru invitație!

5. Ne puteți da mai multe detalii despre workshop-ul pe care îl veți susține în timpul evenimentului?


Voi vorbi puțin despre provocările din prezent care apar într-o industrie atât de dinamică precum cea auto, dar focusul meu va fi pe tehnologii de manufactură și testare. Ne confruntăm cu o creștere în funcționalitate, o complexitate mai mare a produselor noastre, care necesită a fi produse la o calitate mai mare și, totodată, livrate pe piață într-un timp mai scurt, încurajând activ și optimizarea costurilor. Astfel, standardizarea și flexibilitatea coexistă în liniile noastre de producție. Dar nu detaliez mai mult aici, deoarece sper că voi avea ocazia de a o face la workshop!

Echipa Codiax dorește să îi mulțumească domnului Dinu-Tudor Gruian pentru timpul acordat și să-l felicităm pentru munca pe care o realizează la Continental, în Sibiu. Sperăm să avem o primă ediție Codiax de succes, împreună!

Etichete:
Trimite-ne comunicatul tau

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Comentează


Articole recomandate


Știrile momentului

Știri recente din Business OTS

Cele mai citite din Business OTS

Tu actualizezi lumea.

Ai filmat sau fotografiat un eveniment ieșit din comun? Noi îţi publicăm știrea.

Află mai multe