COD GALBEN: 21-01-2018 ora 11 Intre 22 ianuarie, ora 05 - 22 ianuarie, ora 22 se va semnala intensificări susținute ale vântului, ninsori viscolite

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:




Totodată, Inteligenţei Artificială facilitează conectivitatea în industria auto la un nou nivel, aducând beneficii pentru producători şi consumatori, deopotrivă. Focusul principal este pe evitarea erorilor umane care pot cauza accidente auto. Conectarea funcţionalităţilor de siguranţă şi ABS, sisteme de alertă, precum şi a sistemelor de evitarea a coliziunilor se numără printre principalele provocări din acest domeniu.



Continental România este o companie cunoscută pentru progresul în materie de tehnologii auto, câteva dintre sistemele anterior menţionate fiind dezvoltate chiar în companie. Organizaţia trebuie să adreseze problema standardizării sistemelor de testare a producţiei în jurul lumii, prin crearea unei platforme de testare future-proof, totodată păstrând echilibrul fragil dintre esenţa standard şi exactă, flexibilitatea şi scalabilitatea tehnologiei.



Impactul de business al software-ului şi dezvoltării de software pentru manufactură este de asemenea o parte importantă din reţeta de succes pentru o organizaţie globală de manufactură. În acest sens, l-am invitat pe Dinu-Tudor Gruian, Head of Test Technologies în cadrul Central Electronic Plants al Continental Automotive Group să ne spună mai multe despre modelul de standardizare pentru testare în producţie al Continental şi despre impactul software-ului în industria auto din zilele noastre.






1. Credeţi că este posibilă crearea unui nou ecosistem prin convergenţa dintre industria auto şi deep tech?

Cu siguranţă! După părerea mea, maşinile noastre, asemenea caselor noastre, încorporează într-o mică măsură tehnologiile Internet of Things (IoT). În ziua de astăzi, avem maşini care ne vorbesc şi chiar ne citesc reacţiile în timpul condusului; a avea o comunicare fără cusur cu vehiculul ne deschide o lume plină de oportunităţi în via?a noastră de zi cu zi (în special atunci când oameni petrec atât de mult timp în maşini, aşa cum o fac eu în călătorii de afaceri). A ajunge acasă şi a avea uşa garajului deschisă la timp deoarece casa îşi ştie poziţia GPS a maşinii va fi ceva normal. Problema viitorului, după cum îmi imaginez eu, va fi să descoperim unde se termină implicarea maşinii şi unde începe cea umană.



2. Continental este deja prezentă în zona deep tech. Tehnologia de recunoaştere facială este unul dintre exemplele în acest sens. Ne puteţi spune mai multe despre acest subiect?



Într-adevăr, recunoaşterea facială şi monitorizarea gesturilor sunt importante pentru software-ul maşinii (autonome) pentru a determina cazurile în care conducătorul auto poate lua controlul, de exemplu. Un prieten şi coleg de-al meu învaţă roboţii să selecteze anumite părţi ale mâinilor şi să identifice operatorii roboţilor, într-un mediu colaborativ. În acest fel, robotul se poate adapta la obiceiurile învăţate de fiecare operator şi să-şi optimizeze tiparele de mişcare în baza acelui şablon comportamental învăţat. Pe de altă parte, uitaţi ce se întâmplă cu roţile şi frânele (maşinilor) noastre, toate devin mai eficiente (apar noi materiale), cu o durată de viaţă mai lungă şi senzori de monitorizare. Ba mai mult, posibilitatea ca maşinile să fie conştiente de gândurile oamenilor poate fi mai aproape decât credem...tehnologiile IoT şi maşinile conectate sunt doar începutul. Odată cu creşterea integrării puterii de procesare pe roţi, vedem un trend şi în creşterea complexităţii software-ului, care va culmina cu Machine Learning şi Inteligenţă Artificială.



3. Cum credeţi că arată traseul pentru industria auto în viitor?




Va fi un traseu cu adevărat abrupt! Această industrie va fi, cu siguranţă, din ce în ce mai mult sub influenţa software-ului şi a serviciilor orientate către utilizatorii finali. Personalizarea experienţei de şofare va fi şi cea care va defini lumea auto aşa cum o ştim astăzi, dar va deschide şi un nou orizont. Totuşi, având atât de multe influenţe din partea echipamentelor consumabile forţează industria să folosească şi componente nespecifice industriei auto, ceea ce ne complică vieţile atunci când vrem să ne asigurăm că maşinile vor fi sigure şi securizate atunci când sunt pe drumuri.



4. Cărui fapt se datorează sprijinul acordat Codiax?




În ultimii ani am participat la diferite conferinţe, la unele chiar şi pe scenă (inclusiv în faţa a peste 4000 de oameni), dar n-am avut ocazia să o fac (la un eveniment) în România şi, fiind un transilvănean din Cluj-Napoca, mă bucur să pot promova valorile noastre cât de des pot. Aşadar, vă mulţumesc pentru invitaţie!



5. Ne puteţi da mai multe detalii despre workshop-ul pe care îl veţi susţine în timpul evenimentului?




Voi vorbi puţin despre provocările din prezent care apar într-o industrie atât de dinamică precum cea auto, dar focusul meu va fi pe tehnologii de manufactură şi testare. Ne confruntăm cu o creştere în funcţionalitate, o complexitate mai mare a produselor noastre, care necesită a fi produse la o calitate mai mare şi, totodată, livrate pe piaţă într-un timp mai scurt, încurajând activ şi optimizarea costurilor. Astfel, standardizarea şi flexibilitatea coexistă în liniile noastre de producţie. Dar nu detaliez mai mult aici, deoarece sper că voi avea ocazia de a o face la workshop!



Echipa Codiax doreşte să îi mulţumească domnului Dinu-Tudor Gruian pentru timpul acordat şi să-l felicităm pentru munca pe care o realizează la Continental, în Sibiu. Sperăm să avem o primă ediţie Codiax de succes, împreună!

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.