Fă-o singur, cu o agenție, cu un prieten, sau cu o întreagă rețea de comunicare: doar fă-o!

 •  Business OTS
650 afişări

Sau pur și simplu cum nu poți supraviețui fără digital, de Ștefania Harabagiu, Creator de Conținut - Brand Support, agenție digitală Mai ții minte acele zile când marketing-ul însemna doar ziar, presă scrisă și reclame la TV? Eh, ce vremuri, vei spune!

12e3991e-b1a8-4172-b270-a3bc40c71bfc

SĂ RESETĂM PUȚIN PEISAJUL
Ei bine — poate tu îți amintești, dar generațiile tinere, cele care dau tonul trend-urilor azi și care îți consumă produsele (dacă ești norocos), trăiesc în era digitală și au cam uitat că există televizor sau ziar (cel puțin în lumea lor). Acest lucru nu ar trebui să fie o surpriză pentru tine. Marketing-ul a fost mereu despre un singur lucru: locație, locație, locație. Iar astăzi, publicul își petrece TOT timpul în această locație ciudată numită online, în special pe smartphone. Telefoanele non-smart (dumbphones) aproape că nu mai există.

Digitalul a resetat cumva niște parametri de lucru, forțând brand-urile să devină și mai creative, să fie mereu autentice și utile în același timp. E cumva un pas înapoi al brand-urilor — să lăsăm consumatorii să descopere brandurile și mai putin viceversa — mereu mă întâlnesc cu clienți care pur și simplu nu se pot adapta acestei idei.

OK, OK, AM ÎNȚELES, CE POT SĂ FAC?
În primul rând, nu uita ca schimbarea pornește de la tine.
Trebuie să deschizi ochii bine, să vezi ce fac oamenii tineri toată ziua pe telefon, să începi să utilizezi smartphone-ul tău nu numai pentru facebook, telefon și hărți.

Privește atent la conturile de social media ale vedetelor, actori, conectează-te cu oamenii momentului,
studiază aceste tendințe,
abonează-te la newsletterele cele mai relevante din lumea digitală de aici și de afară.
Sau întâlnește-te cu noi, durează 30 min să te pui la curent cu ce mai e nou pe la noi și pe la ei.

CE URMEAZĂ?
Dacă ai făcut toți acești pași, trebuie să începi să verifici în jur, ce fac oamenii mai tineri ca tine pe net, ce aplicații utilizează pe telefon, scopul și durata vizitei cum s-ar zice, o simpla privire pe ecranul smartphone-ului lor îți va da o nouă perspectivă. ?i nu există cineva care nu ți-ar explica bucuros cum funcționează aplicațiile pe care le folosește el.

Descarcă și tu top 10 apps și începe să le utilizezi cu încredere, chiar dacă pare dificil la început. Copiii tăi știu deja de ele și probabil le-au folosit deja.
Îndrăznește mai mult, implică-i. — Hei, îmi arăți și mie te rog cum să comand un taxi de pe Uber? Crede-mă, te vor privi diferit. Te vor vedea dispus să înveți. Ceea ce este esențial în tot acest proces de schimbare, pentru că de acum vei afla toate noutățile fără niciun efort.

UNDE VREI SĂ FII?
Da, TU, ca om de marketing, ești complet responsabil pentru viitorul brandurilor tale. Vrei să fii văzut ca o persoană care a adus generat schimbarea sau ca una care a respins-o? Avem multe exemple chiar în domeniul tehnologiei, în centrul inovației, branduri si companii care nu s-au putut adapta, pur si simplu, BlackBerry, Nokia, sună familiar? Lipsa adaptării aduce rezultate dezastruoase, singura chestiune este că se întamplă în timp, cu scădere înceată, dar sigură, în timp.

ÎNCETEAZĂ SĂ IGNORI ACEST TREND
Încetează să refuzi, să ignori acest trend. Înțelegem perfect, îți este teamă sa admiți că nu înțelegi. Ai crescut citind cărți adevărate și întâlnindu-te cu oamenii la propriu, față în față. Nu înțelegi prea bine spațiul virtual, realitatea virtuală, IoT, noile trenduri în robotică, Watson, aplicațiile care vin și pleacă, dar nu trebuie neapărat să te îngrijorezi. De aceea suntem aici, să te ajutăm să înțelegi digitalul și facem aceasta schimbare împreună, încet, delicat, cu efect de creștere sănătoasă pe termen lung, pentru compania ta și pentru brandurile tale.
Ne găsești aici.

Do it Yourself, Do it with an Agency, a Friend, or Use an Entire Communication Network: Just Do It!


Or how you absolutely cannot survive without Digital,
by Ștefania Harabagiu, Content Creator, Brand Support — Digital Agency

Do you remember those days when marketing meant print ads, funny newspapers and TV ads? Mmm, such lovely times!

RESET YOURSELF
Well — maybe you remember, but the younger generations, those who set the trends today, the ones who buy your products (if you're lucky), live in the digital era and have somehow forgotten these media even channels exist (in their world at least). This should not be a surprise for you. Marketing has always been about one thing: location, location, location. And today, the public spends most of the time in this funny location called online, particularly on their smartphones — dumbphones merely exist today.

The digital era has somehow reset the working parameters, forcing the brands to become more creative, always authentic and useful to their consumers. It is somehow a step back of brands — letting them discover you rather than vice versa — I always meet clients who simply cannot adapt to this idea.


OK, OK.... I GOT THE POINT. WHAT CAN I DO?
Firstly, do not forget that the change starts with you. You have to keep your eyes wide open, see what young people are doing on their phones the whole day, start using your smartphone not only for facebook, phone calls and maps.
Look at the social media accounts of the top singers, public people, actors etc people of the moment, among lots of self-praising, you'll find links that direct you to what's hype today.

Study these trends.
Get subscriptions to the most relevant newsletters from the digital world, from here and from abroad.
Nobody's telling you to give up reading your stock exchange news, but you'll better have them on your phone with activated push notifications.

WHAT'S NEXT?
If you have undertaken all these steps, you have to start checking around, where do people hang out online, a simple look on the smartphone screen of the people around you, will give you a totally new perspective. And everybody will be so happy to share with you the apps they are using and teach you how to use them.

Download top 10 apps and start using them with full trust, even if it looks difficult in the beginning. Your kids already know and use them, that's for sure.

Get them on-board — Hey, would you teach me how to order a cab with Uber? Believe me, they'll see you differently. Willing to learn, an essential thing in this entire process of change, as of now you will find out all the digital news — effortless.


WHERE DO YOU WANT TO BE?
You, yes, YOU, as a Marketing Director or a GM or in any decision making function, YOU are fully responsible for the future of your company brands. Would you like to be seen as the person who brought the change or the one who rejected the change? We have many examples, even in the technology field, right there at the core of the innovation field, who just did not make it: BlackBerry? Nokia? Sounds familiar? Lack of adaptation brings disastrous results, the only thing is that it happens over few years, on a slow but certain declining path.


STOP IGNORING THIS TREND: JUST DO IT!
Stop ignoring, stop refusing the digital trend. We totally get it, you are afraid to admit you do not understand it. You grew up with real books and real face-2-face meetings. You do not understand virtual, VR, IoT, the new trends in robotics, Watson, the come-and-go apps, popping here and there like mushrooms after rain, and that's OK. That's why we are here, to support you understand the digital world and help you making this change, slowly, smoothly, but with a permanent healthy effect for your business and brands on long term.
You can find us here.

Etichete:
Trimite-ne comunicatul tau

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Comentează


Articole recomandate


Știrile momentului

Știri recente din Business OTS

Cele mai citite din Business OTS

Tu actualizezi lumea.

Ai filmat sau fotografiat un eveniment ieșit din comun? Noi îţi publicăm știrea.

Află mai multe
Noul Agerpres