

Cum a fost anul trecut pentru comerţul online în Germania?
2014 a fost un an foarte puternic pentru Germania. A avut una dintre cele mai mari rate de creştere a comerţului online din Europa. În continuare, în Germania în fruntea clasamentului este Amazon. Compania în sine reprezintă aproape un sfert din totalul comerţului pe internet şi creşte de două sau chiar trei ori mai repede faţă de competitori.
Care este specificul vânzărilor online în Germania?
Magazinele online din Germania în general au sigiliu de aprobare sau sigiliu de calitate, de exemplu, vânzările din magazinele de încredere. Acestea ajută să fie creată încrederea clienţilor şi îndeplinesc marea dorinţă de siguranţă pe care germanii o au. Review-urile şi rapoartele cumpărătorilor arată influenţa asupra comportamentului cumpărătorilor. În plus, germanii ţin foarte mult şi la securitatea datelor. Mulţi dintre ei chiar citesc termenii şi condiţiile magazinelor online şi sunt foarte critici la adresa noilor magazine sau noilor modele de business.
În ceea ce priveşte metodele de plată, plata prin factură este una dintre principalele alegeri. În general rata de retur în Germania este mare, de peste 50%, pentru că aproape fiecare magazin online oferă această opţiune. În timp ce în majoritatea ţărilor europene acest lucru nu se întâmplă.
Care sunt lucrurile pe care un antreprenor care intenţionează să deschidă un magazin online ar trebui să le facă pentru a avea succes?
Fondatorii magazinelor online ar trebui să fie experţi în domeniul lor, să aibă foarte multe cunoştinţe despre produsele lor şi despre grupul lor ţintă. Ei trebuie ca în mod realist să evalueze sectorul lor, dar şi competiţia şi să fie capabili să identifice potenţialul.
De multe ori selectarea numelui brandului sau al magazinului este subestimată, sunt deja multe greşeli făcute în această zonă. Dacă un antreprenor intenţionează să se extindă în alte ţări, brandul trebuie să fie promovat şi gândit global. De asemenea, din start totul trebuie să fie înregistrat conform legii, astfel încât mai târziu să nu apară probleme cu alte potenţiale branduri. Trebuie să fie siguri că toate domeniile şi profilul pe social media sunt vacante. În plus, alegerea sistemului magazinului este fundamentală. Este important să existe know-how-ul tehnic pentru început, astfel încât costuri de set-up să fie reduse şi nimic să nu stea în calea scalabilităţii.
Cum s-a schimbat în ultimii ani piaţa online în Europa?
Pentru o lungă perioadă de timp, în multe dintre ţările europene precum Spania sau Italia, creşterea cifrei de afaceri în comerţul online nu a fost atât de mare precum cea din Germania sau din Marea Britanie. Problema cu ţările din sudul şi estul Europei este legată de infrastructură. Tocmai de aceea, comportamentul cumpărătorului s-a schimbat în general, astfel încât astăzi o persoană vrea să cumpere de pe tot globul şi diverse dispozitive.
Creşterea folosirii dispozitivelor mobile este o mare provocare, dar în acelaşi timp oferă o imensă varietate de posibilităţi magazinelor online. Aproape toate categoriile de produse au fost cerute atât de pe tablete, cât şi de pe smartphone-uri.
Ce ar trebui să se schimbe în modul în proprietarii de magazine online văd lucrurile pentru a fi la zi?
Proprietarii de magazine ar trebui să se concentreze pe produsele care se vând bine şi să îşi orienteze magazinele către nevoile clienţilor. Procedurile trebuie să fie în această ordine şi este important să asculte de feedback-ul oferit de clienţi. De asemenea, ei trebuie să se uite înspre competitori şi înspre activităţile lor de marketing online.
Ce îşi doresc cumpărătorii de la un magazine online?
Cumpărătorii îşi doresc proceduri simple şi să depună puţin efort atunci când comandă ceva. În plus, acum ei se aşteaptă la o varietate mare de modalităţi de plată, livrare rapidă şi un înalt nivel de securitate. Echipa de servicii clienţi a magazinelor trebuie să fie prietenoasă şi competentă şi să răspundă nevoilor acestora în cel mai scurt timp. Clienţii aşteaptă să fie sfătuiţi şi ajutaţi în procesul de cumpărare, ceea ce înseamnă o investiţie mare în conţinut şi în elementele interactive.
Cum s-au schimbat aşteptările clienţilor în ultimii ani?
O bună parte dintre clienţi au o nevoie de tot mai multe elemente de securitate şi vor să ofere din ce în ce mai puţine date private posibil. Clienţii vor, de asemenea, sfaturi online care să îi ajute să ia decizia de cumpărare. Cantitatea de sfaturi, tips, dar şi detalii suplimentare legate de produse trebuie să fie majorată astfel încât să fie satisfăcută nevoia clienţilor de informaţii. În plus, clienţii se aşteaptă ca siteurile magazinelor online să fie optimizate pentru fiecare dispozitiv şi să aibă posibilitatea să cumpere de pe tabletă, telefon, laptop sau computer fără nicio problemă.
Cum vedeţi comerţul online din România?
România are o creştere mică în sectorul ecommerce, poziţionându-se sub media europeană. O mare parte din populaţie nu este conectată la internet. Frecventele rapoarte despre fraude şi problemele cu livrarea nu sunt deloc un punct forte. Cu toate acestea, în România este un potenţial mare de creştere. Dacă sunt create elementele tehnice şi dacă vor fi ghidaţi legal, încrederea în noua piaţă se va construi şi poate va reuşi să atragă mai mulţi investitori străini.
Maik Metzen este Managing Partner AKM3 una dintre cele mai mari companii internaţionale SEO din Europa, care are sediul în Berlin, cu peste 100 de angajaţi care muncesc în peste 25 de ţări. De asemenea, Maik este şi co-fondator al magazinul online de trabucuri Noblego şi va susţine un workshop în a doua zi de conferinţă în cadrul MarkDay (conferinţă conexă TeCOMM Bucureşti). Alături de Maik, în cadrul MarkDay vor vorbi alţi 4 specialişti în marketing digital: Călin Biriş (Digital Director & Senior Partner Loopaa), Mugur Pătraşcu (Owner iLeo), Iulian Pădurariu (Managing Partner Marks), Victor Kapra (Consultant independent).TeCOMM Bucureşti va avea loc în perioada 7-8 mai la Hotel Crowne Plaza. Este pentru prima oară când conferinţa de comerţ online ajunge în capitală după alte cinci ediţii naţionale care au însemnat 150 de speakeri şi 1200 de participanţi în Cluj-Napoca şi Iaşi.
Mai multe informaţii despre conferinţă puteţi afla de pe http://bucharest.tecomm.ro. Evenimentul este organizat de Libero EventsLibero Events este o agentie de evenimente in domenii precum: turism, home&deco, comert online, medical si antreprenoriat.
Portofoliu nostru contine conferintele: The Woman, HR Summit, Tecomm, MarkDay, Software Arcitecture Day, dar si workshopuri si seminarii. Libero Events organizeaza de doua ori pe an si targul de turism Touristica.
AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.
Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.
AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Direcția Marketing – [email protected].
© 2025 Agenția Națională de Presă AGERPRES
Conținutul acestui site este proprietatea Agenției Naționale de Presă AGERPRES. Este interzisă republicarea sau redistribuirea conținutului fără menționarea sursei.
Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.
Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:
Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.