COD GALBEN: 17-09-2021 ora 15 Intre 15:45 si 20:00 se va semnala intensificări temporare ale vântului, cu rafale ce vor depăși, local, 55 - 65 km/h in Județul Constanta, Județul Tulcea, Județul Tulcea;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Peste 70.000 de oameni care se deplasau cu bicicleta sau pe jos au murit pe drumurile din Uniunea Europeană (UE) între anii 2010 şi 2018, conform unui studiu publicat joi, siguranţa bicicliştilor îmbunătăţindu-se într-un ritm mult mai lent în comparaţie cu cea a automobiliştilor şi pietonilor, informează DPA.

În aproape o treime din totalul deceselor rutiere au fost implicaţi biciclişti sau pietoni, ''cei mai vulnerabili utilizatori rutieri'', potrivit Consiliului European pentru Siguranţa Transporturilor (ETSC), care a făcut apel la guvernele din UE să ''investească mai mult'' pentru a proteja aceste categorii.

Începând din 2010, numărul total al deceselor în rândul pietonilor a scăzut cu 19%, în timp ce numărul deceselor în rândul conducătorilor de automobile a scăzut cu 24%. Însă, în ceea ce îi priveşte pe biciclişti situaţia nu s-a schimbat, notează DPA. Acest lucru se explică atât prin numărul tot mai mare de persoane care se deplasează cu bicicleta pe drumurile europene, conform ETSC, cât şi prin lipsa acţiunilor din partea guvernelor şi a producătorilor de vehicule.

''UE se confruntă cu o multitudine de provocări: urgenţa climatică; decese rutiere şi răniri grave; poluarea aerului şi obezitatea", a declarat Graziella Jost din cadrul ETSC adăugând că mersul pe jos şi deplasarea cu bicicleta, în condiţii mai sigure, contribuie la rezolvarea tuturor acestora.

Aproape jumătate dintre decesele în care au fost implicaţi pietoni şi biciclişti au vizat persoane cu vârste de peste 65 de ani, acestea având mai puţine şanse de recuperare după o vătămare gravă.

Pentru îmbunătăţirea siguranţei rutiere, ETSC recomandă zone cu viteze mai mici de deplasare în trafic, reducerea numărului de automobilişti, treceri de pietoni mai sigure, piste de biciclete separate şi aplicarea mai strictă a regulilor.

ETSC, un organism independent care consiliază UE în privinţa siguranţei rutiere, a subliniat totodată că numărul real al deceselor rutiere ar putea fi mult mai mare. AGERPRES/(AS - autor: Dana Purgaru, editor: Mariana Ionescu, editor online: Gabriela Badea) 

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.