COD GALBEN: 26-11-2021 ora 10 Intre 26 noiembrie, ora 12 – 27 noiembrie, ora 02 se va semnala intensificări ale vântului, ninsoare viscolită în Carpații Meridionali la altitudini de peste 1700 m COD GALBEN: 26-11-2021 ora 23 Intre 23:00 si 05:00 se va semnala intensificări ale vântului cu viteze ce vor depăși 90 km/h. in Județul Suceava, Județul Neamţ;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Amnesty International a criticat virulent miercuri modelul economic 'bazat pe supraveghere' al giganţilor internetului Facebook şi Google, calificându-l drept o 'ameninţare sistemică pentru drepturile omului', potrivit France Presse.

Într-un raport, prestigioasa organizaţie neguvernamentală susţine că, prin furnizarea de servicii online, în mod gratuit, indispensabile pentru miliarde de persoane şi utilizând datele personale colectate pentru publicitatea ţintită, aceste grupuri tehnologice ameninţă libertatea de opinie şi de exprimare.

'Controlul lor insidios asupra vieţii noastre digitale subminează fundamentul însuşi al vieţii private şi reprezintă una dintre provocările majore ale epocii noastre în materie de drepturi ale omului', consideră Kumi Naidoo, secretar general al Amnesty, citat într-un comunicat.

'Google şi Facebook au erodat treptat respectul pentru viaţa noastră privată.Astăzi suntem în capcană. Fie ne supunem acestei maşini uriaşe de supraveghere - unde datele noastre sunt uşor folosite pentru a ne manipula şi influenţa - sau renunţăm la beneficiile lumii digitale', a declarat el.

'Extragerea şi analizarea datelor persoanelor, în astfel de proporţii gigantice, sunt incompatibile cu diferitele faţete ale dreptului la viaţa privată, inclusiv libertatea de a fi scutiţi de intruziune în vieţile noastre private, dreptul de a controla informaţiile despre noi şi dreptul la un spaţiu în care să putem să ne exprimăm liber identităţile', notează Amnesty.

Potrivit organizaţiei, 'vasta arhitectură publicitară a Google şi Facebook este o armă puternică în mâinile cui nu trebuie', întrucât 'ea poate fi deturnată în scopuri politice' şi 'lasă teren liber tuturor tipurilor de noi strategii de publicitate cu aluzie de exploatare faţă de de persoane vulnerabile care luptă împotriva bolilor, tulburărilor mintale sau dependenţei'.

Amnesty îndeamnă guvernele 'să acţioneze de urgenţă' pentru 'aplicarea unor legi solide privind protecţia datelor şi reglementarea eficientă a activităţilor giganţilor tehnologici'.

Facebook s-a apărat împotriva a ceea ce a calificat 'inexactităţi' ale raportului.

'Modelul economic al Facebook nu se axează, după cum sugerează sinteza dumneavoastră, pe colectarea de date personale', susţine grupul ca răspuns la un rezumat al raportului Amnesty. 'După cum aţi subliniat corect, noi nu vindem date, ci vindem publicitate', adaugă el.

Patronul şi cofondator al Facebook, Mark Zuckerberg, a cerut anterior guvernelor mai multă reglementare asupra gestionării datelor cu caracter personal, în loc de a lăsa companiile private să ia decizii cruciale privind, de exemplu, limitele libertăţii de exprimare.

În septembrie, gigantul reţelelor de socializare a declarat că a suspendat 'zeci de mii' de aplicaţii care ar fi putut prezenta potenţial risc în ceea ce priveşte respectarea vieţii private a utilizatorilor săi.

Această măsură a fost luată în urma unei anchete ca răspuns la scandalul declanşat de Cambridge Analytica: în 2018, un lansator de alertă a dezvăluit că această companie britanică a efectuat campanii de manipulare masivă, prin intermediul aplicaţiilor terţe de pe Facebook, pentru a-i influenţa pe alegătorii americani şi britanici. AGERPRES/ (AS-autor: Lilia Traci; editor: Sorin Calciu, editor online: Ady Ivaşcu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.