COD GALBEN: 12-11-2019 ora 11 Intre ploi în general moderate cantitativ în sud-vestul țăriiInterval de valabilitate se va semnala intensificări ale vântuluiInterval de valabilitate COD PORTOCALIU: 14-11-2019 Intre 00:00 si 03:00 se va semnala îndeosebi la altitudini de peste 2000 m, vânt puternic cu rafale de peste 120 km/h in Județul Prahova, Județul Dâmboviţa; COD PORTOCALIU: 13-11-2019 ora 21 Intre 21:00 si 03:00 se va semnala îndeosebi la peste 2000 m, vânt puternic cu viteze ce vor depăși la rafală 120 km/h in Județul Braşov, Județul Sibiu; COD PORTOCALIU: 13-11-2019 ora 21 Intre 21:00 si 03:00 se va semnala îndeosebi la altitudini de peste 2000 m, vânt puternic cu rafale de peste 120 km/h in Județul Argeş;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Cel puţin 17 copii din Spania au dezvoltat pilozitate excesivă pe tot corpul după ce li s-a administrat un medicament greşit din cauza unei erori de etichetare, a anunţat miercuri Ministerul Sănătăţii spaniol, relatează AFP.

Primele semnale de alertă au fost date în luna iunie, când părinţii au descoperit că copiii lor - printre care şi bebeluşi - au dezvoltat o pilozitate anormală după ce au luat un medicament vândut sub denumirea de omeprazol, folosit împotriva refluxului gastro-esofagian.

După ce au investigat aceste cazuri de hipertricoză, afecţiune cunoscută sub numele de "sindromul vârcolacului", autorităţile spaniole au descoperit că în cutii se afla de fapt minoxidil, un medicament folosit împotriva căderii părului.

"Acest medicament a fost introdus într-un ambalaj marcat omeprazol", a declarat ministrul sănătăţii, Maria Luisa Carcedo.

Eroarea provine de la laboratorul FarmaQuimica Sur, cu sediul în Malaga, unde ingredientul activ a fost greşit etichetat din motive pentru moment necunoscute.

Un purtător de cuvânt al Ministerului Sănătăţii spaniol a declarat că 17 cazuri de copii care au dezvoltat "sindromul vârcolacului" au fost raportate autorităţilor din Cantabria (nord), Andaluzia (sud) şi regiunea Valencia (est).

Simptomele vor dispărea după ce copiii nu vor mai lua medicamentul, care a fost retras din farmacii, a dat asigurări ministerul într-un comunicat, care a precizat că laboratorul a fost închis "ca măsură de precauţie".

Cei patru copii afectaţi din Andaluzia, trei bebeluşi şi un copil de şapte ani, se simt bine, au anunţat serviciile de sănătate spaniole. AGERPRES/(AS - autor: Mihaela Moise, editor: Codruţ Bălu, editor online: Gabriela Badea) 

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.