

COD GALBEN: 09-06-2025 ora 10 Intre 9 iunie, intervalul orar 12 – 21 Fenomene vizate se va semnala 9 iunie, intervalul orar 12 – 21 Fenomene vizate COD GALBEN: 09-06-2025 ora 10 Intre 9 iunie, ora 10 – 9 iunie, ora 23 se va semnala instabilitate atmosferică temporar accentuată COD PORTOCALIU: 09-06-2025 ora 12 Intre 12:55 si 13:45 se va semnala averse torențiale ce vor cumula 25…35 l/mp, frecvente descărcări electrice / în ultima oră, în zona avertizată, s-au acumulat 25...30 l/mp in Județul Buzău; COD PORTOCALIU: 09-06-2025 ora 12 Intre 12:45 si 13:40 se va semnala averse torențiale ce vor cumula 35…50 l/mp, frecvente descărcări electrice in Județul Prahova; COD PORTOCALIU: 09-06-2025 ora 12 Intre 12:15 si 13:30 se va semnala averse torențiale care vor acumula 30...45 l/mp, frecvente descărcări electrice, grindină in Județul Vrancea; COD GALBEN: 09-06-2025 ora 10 Intre 10:30 si 15:00 se va semnala Intensificări ale vântului cu viteze la rafală de 50...70 km/h. in Județul Dolj, Județul Mehedinţi;
Facebook a anunţat marţi că angajează o echipă de zece ziarişti cu experienţă pentru a nu mai lăsa selecţia ştirilor promovate exclusiv pe seama algoritmilor, semnalează AFP. Analiştii consultaţi de agenţie consideră că efortul nu va fi suficient pentru a revoluţiona mass-media.
Reţeaua socială afirmă că urmăreşte afişarea ştirilor relevante într-un News Tab, o filă dedicată ştirilor, separată de fluxul tradiţional în care este afişat conţinutul promovat de prietenii fiecărui utilizator de Facebook. Jurnaliştii proprii ai reţelei nu vor edita articole, ci doar vor selecta ştirile de pe diferite site-uri.
Va fi prima funcţie a Facebook care foloseşte moderatori umani, după ce anul trecut a fost închisă secţiunea controversată Trending Topics (Subiecte populare - n. red.). Echipele naţionale care moderau aceste categorii au fost de multe ori acuzate de subiectivism şi cenzură. În News Tab, jurnaliştii vor modera doar secţiunea Top News, în timp ce selecţia tuturor articolelor se va baza în continuare pe algoritmi, conform presupuselor preferinţe ale fiecărui utilizator şi istoricului de navigare pe internet.
"Obiectivul nostru privind fila "Ştiri" este să oferim o experienţă extrem de personalizată şi judicioasă", a declarat agenţiei France Presse managerul parteneriatelor pentru informaţie ale Facebook.
Anunţul survine în contextul în care presa clasică se confruntă cu dificultăţi - tot mai multe publicaţii se închid, în timp ce angajatorii caută formule de supravieţuire în era informaţiei gratuite, iar Facebook refuză în continuare să se considere o organizaţie media şi să îşi asume responsabilităţile editoriale aferente, observă AFP.
Danna Young, profesoară de comunicare la Universitatea din Delaware, consideră că "teoretic" proiectul Facebook este "un eveniment într-adevăr pozitiv" şi "promiţător". Ea a declarat însă pentru AFP că "nu este ceva revoluţionar, deoarece nu va transforma neapărat modul în care oamenii distribuie relatările pe propria cronologie (timeline - n. red.)". "În asta constă adevărata putere: persoanele pe care le cunoaşteţi, în care aveţi încredere, care aprobă tacit ştiri prin distribuire", explică ea.
Facebook şi alte platforme mari de pe internet sunt acuzate de presa tradiţională că se îmbogăţesc profitând de munca dificilă şi costisitoare de culegere şi valorificare a informaţiilor şi încasând în acelaşi timp cea mai mare parte din veniturile din reclamele online. Rolul Facebook în propagarea ştirilor false (fake news) este de asemenea un motiv frecvent de nemulţumiri. Reţeaua fondată de Mark Zuckerberg a încercat să se apere anunţând în ianuarie investiţii de 300 de milioane de dolari în următorii trei ani pentru susţinerea presei, în special a celei locale, şi a finanţat proiecte de verificare a informaţiilor (fact-checking) în întreaga lume, inclusiv unul în parteneriat cu AFP.
Însă, chiar dacă Facebook ar începe să plătească publicaţiile înainte de a le difuza conţinutul sub licenţă, de câştiguri nu ar beneficia neapărat companiile media care au nevoie cel mai mult, avertizează Mathew Ingram, specialist în media digitale la Columbia Journalism Review. "Presupun că ei vor alege firmele care merg deja bine. Asta le va aduce puţin cash, dar nu cred că le va atrage un trafic imens", apreciază el.
În ultimii 15 ani, în Statele Unite s-au închis circa 2000 de ziare, conform estimărilor Universităţii statului Carolina de Nord. Milioane de americani au rămas astfel fără informaţii locale de calitate profesionistă, cărora le-au luat locul reţelele sociale. Un studiu publicat anul trecut de Pew Research Center arată că din 2008 până în 2018 numărul ziariştilor din SUA a scăzut cu 47%.
"Moartea informaţiei locale a avut efecte distrugătoare pentru democraţie. Este o problemă complexă, pe care Facebook nu o poate rezolva de una singură", consideră Young.
Stephen Groves, proaspăt absolvent al cursurilor de jurnalism ale Universităţii din New York, atrage atenţia că "Facebook nu este o companie de presă. Înainte de a lucra pentru Facebook, aş vrea să văd că se angajează în favoarea unui jurnalism etic şi solid", spune bărbatul în vârstă de aproximativ 30 de ani.
Emily Tamkin, concediată în ianuarie, odată cu alţi 200 de angajaţi ai site-ului de ştiri Buzzfeed, pentru care apucase să lucreze doar câteva luni, este şi ea sceptică: "Nu sunt entuziasmată că Facebook începe să angajeze ziarişti. Dacă acesta este panaceul, avem o foarte mare problemă". AGERPRES/(AS - autor: Marius Hosu, editor: Gabriela Ionescu, editor online: Gabriela Badea)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.
© 2025 Agenția Națională de Presă AGERPRES
Conținutul acestui site este proprietatea Agenției Naționale de Presă AGERPRES. Este interzisă republicarea sau redistribuirea conținutului fără menționarea sursei.
Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.
Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:
Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.
< | june 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
< | july 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |