Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Pilotul, la comanda aparatului Boeing 737 MAX 8 al companiei Ethiopian Airlines care s-a prăbuşit duminică, s-a confruntat cu o situaţie de urgenţă imediat după decolare, cerând cu o "voce cuprinsă de panică" întoarcerea la sol în timp ce avionul accelera cu o viteză anormală, a informat joi cotidianul New York Times, relatează AFP.

"Break, break, cer întoarcerea acasă", le-a spus comandantul controlorilor aerieni în timp ce încerca să evite alte avioane care se apropiau de aeroport, potrivit unor declaraţii făcute publicaţiei americane de o persoană având acces la schimbul de mesaje dintre echipaj şi controlori.

Expresia "break, break" este utilizată pentru a da prioritate unui mesaj, însemnând că echipajul se confruntă cu o situaţie de urgenţă pe care piloţii nu ajung să o gestioneze. "Cer îndrumări pentru a ateriza", a adăugat comandantul.

Compania a afirmat încă de duminică după-amiază că echipajul a cerut revenirea la Addis Abeba, dar este pentru prima dată când este dezvăluit conţinutul mesajelor dintre comandant şi controlul aerian.

Controlorii au primit aceste mesaje la trei minute după decolare. Ei au observat atunci că traiectoria avionului oscila între urcări şi coborâri de mai multe sute de picioare (un picior = 30,48 centimetri), semn că se întâmpla ceva foarte grav, potrivit mărturiei.

Toate contactele dintre controlori şi echipajul zborului 302 în zbor spre Nairobi s-au pierdut la cinci minute după decolare, potrivit sursei.

Zborul ET 302 a decolat la orele 08.38 (05.38 GMT) de la Addis Abeba şi a dispărut de pe ecranele radarelor şase minute mai târziu.

Aparatul era pilotat de Yared Getachew (8.000 de ore de zbor la activ) şi făcuse obiectul unor lucrări de mentenanţă la 4 februarie.

Deocamdată, cauzele exacte ale accidentului nu sunt cunoscute. Cutiile negre ale aparatului, care conţin parametrii de zbor şi conversaţiile din cabina piloţilor, au ajuns în Franţa, unde vor fi decriptate de Biroul de Anchete şi Analize (BEA), organism specializat în anchetele tehnice ale accidentelor de avion.

Munca inginerilor urmează să înceapă vineri.

Acest accident, care prezintă similitudini cu cel survenit la sfârşitul lui octombrie pe un 737 MAX 8 al companiei indoneziene Lion Air, a determinat autorităţile din domeniul securităţii aeriene din întreaga lume să interzică provizoriu zborurile avioanelor Boeing 737 MAX.

Tragedia Ethiopian Airlines s-a soldat cu 157 de morţi, iar în accidentul Lion Air şi-au pierdut viaţa 189 de persoane.AGERPRES/(AS - editor: Alic Mîrza, editor online: Alexandru Cojocaru)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.