Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Pasageri din peste 30 de ţări se aflau la bordul avionului Boeing 737 MAX al companiei Ethiopian Airlines, care s-a prăbuşit duminică dimineaţă la scurt timp după decolarea de pe aeroportul din Addis Abeba, a anunţat directorul general al companiei aeriene, Tewolde Gebre Mariam, citat de agenţiile internaţionale de presă.

Potrivit directorului general al companiei, pilotul a comunicat controlorului de trafic că are ''dificultăţi'' şi a cerut să revină pe aeroportul Bole din Addis Abeba. I s-a dat permisiunea să se întoarcă, dar avionul s-a prăbuşit la 62 de kilometri sud-est de Addis Abeba.

Avionul decolase la ora locală 08:38 şi avea ca destinaţie Nairobi (Kenya). Niciunul dintre cei 149 de pasageri şi opt membri ai echipajului nu au supravieţuit.

Printre pasageri se numără 32 de kenyeni, 18 canadieni, 9 etiopieni, 8 italieni, 8 chinezi, 8 americani, 7 britanici, 7 francezi, 6 egipteni, 5 olandezi, 4 indieni, 4 slovaci, câte trei austrieci, suedezi şi ruşi, câte doi marocani, spanioli, polonezi şi israelieni şi câte un pasager din Belgia, Indonezia, Somalia, Norvegia, Serbia, Togo, Mozambic, Rwanda, Sudan, Uganda şi Yemen. Naţionalităţile celorlalţi pasageri nu sunt deocamdată cunoscute, iar patru dintre ei au paşapoarte ONU şi încă nu este clar din ce ţări provin.

Potrivit datelor de pe website-ul de monitorizare a curselor aeriene Flightradar24, după decolare avionul a avut oscilaţii de viteză în urcare. Avionul implicat în accident fusese livrat companiei Ethiopian Airlines în noiembrie anul trecut şi avea numai 1.200 de ore de zbor.

Este al doilea accident în care este implicat un avion de tipul Boeing 737 MAX, model de ultimă generaţie care a fost dat în exploatare în anul 2017, primul accident având loc anul trecut pe 29 octombrie, când un astfel de aparat al companiei indoneziene Lion Air s-a prăbuşit în Marea Java, toate cele 189 de persoane aflate la bord pierzându-şi viaţa.

Acest accident este încă în curs de investigare, iar ancheta se axează pe posibile semnale eronate transmise de un senzor, situaţie pentru care piloţii nu ar fi fost instruiţi. În luna noiembrie, Boeing a transmis companiilor aeriene care au acest tip de avion în flotă proceduri revizuite pentru a-şi pregăti echipajele să facă faţă situaţiei cu care s-au confruntat piloţii avionului indonezian.AGERPRES/(AS - editor: Sorin Popescu, editor online: Irina Giurgiu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.