COD GALBEN: 28-11-2020 Intre 08:00 si 10:00 se va semnala ceață care va determina scăderea vizibilității, local sub 200 m și izolat sub 50 m in Județul Constanta, Județul Tulcea; COD GALBEN: 28-11-2020 Intre 08:00 si 10:00 se va semnala ceață care determină reducerea vizibilității, local sub 200 m și izolat sub 50 m in Județul Brăila, Județul Ialomiţa, Județul Argeş, Județul Buzău, Județul Prahova, Județul Călăraşi, Județul Giurgiu, Județul Ilfov, Județul Teleorman, Județul Dâmboviţa; COD GALBEN: 28-11-2020 Intre 08:00 si 10:00 se va semnala ceață care determină reducerea vizibilității sub 200 m in Mun. Bucureşti; COD GALBEN: 28-11-2020 Intre 07:30 si 10:00 se va semnala Ceaţă ce determină scăderea vizibilităţii local sub 200 m şi izolat sub 50 m in Județul Gorj, Județul Olt, Județul Vâlcea; COD GALBEN: 28-11-2020 Intre 06:45 si 10:00 se va semnala local ceață care determină reducerea vizibilității sub 200 m și izolat sub 50 m in Județul Harghita; COD GALBEN: 28-11-2020 Intre 05:00 si 09:00 se va semnala local ceață care determină reducerea vizibilității sub 200 m și izolat sub 50 m in Județul Galaţi, Județul Vrancea, Județul Iaşi, Județul Vaslui;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Fragmente ale avionului de vânătoare francez Mirage 2000D, dispărut de pe radare miercuri în jurul orei locale 11:00 cu doi piloţi la bord după decolarea de la baza aeriană Nancy-Ochey, în estul Franţei, au fost descoperite în departamentul Jura, într-o zonă montană de la frontiera Franţei cu Elveţia, informează AFP.

Mai exact, resturile aparatului au fost localizate în comuna Mignovillard, în jurul căreia s-au concentrat căutările, a indicat o sursă apropiată echipelor de salvare.

Potrivit cotidianului regional L'Est Républicain, o paraşută şi o hartă figurează printre rămăşiţele descoperite pe înălţimile de la Mignovillard, la o altitudine de 1.050 de metri.

Importante mijloace au fost desfăşurate pentru găsirea avionului de vânătoare care a dispărut de pe radare în jurul orei 10:00 GMT.

'Contactul radio/radar a fost pierdut' cu avionul Mirage 2000 D, care efectua un 'zbor de antrenament la joasă altitudine', au indicat forţele aeriene franceze într-un comunicat. 'Mijloacele de căutare şi salvare au fost activate imediat pentru a găsi avionul şi echipajul său', se mai spune în text.

O conferinţă de presă a comandamentului forţelor aeriene franceze a fost anunţată pentru ora 17:00 GMT la Paris.

Planul de salvare aerian-terestru (Sater), vizând căutarea 'unei aeronave care ar fi putut ateriza sau cădea', a fost declanşat de către prefectul departamentului Meurthe-et-Moselle (est), a indicat prefectura, adăugând că nu se ştie deocamdată nimic despre soarta celor doi membri ai echipajului.

'Ştim că s-a întâmplat ceva anormal', a declarat pentru AFP o sursă militară.

Pe contul său de Facebook, jandarmeria din Jura a precizat că avionul a dispărut 'în timp ce survola masivul Jura între Mouthe şi Mignovillard şi frontiera elveţiană'. Jandarmeria a invitat 'toate persoanele care dispun de informaţii despre eventualul loc de prăbuşire a avionului sau despre soarta piloţilor' să o contacteze.

De asemenea, la operaţiunile de salvare au fost mobilizate un pluton al jandarmeriei montane şi al Departamentului de căutare al jandarmeriei aeriene.

Precedentul accident soldat cu victime care a afectat forţele aeriene franceze datează de la 1 martie 2011, când pilotul şi navigatorul unui Mirage 2000 şi-au pierdut viaţa în urma prăbuşirii aparatului lor în centrul Franţei.

Mai recent, la 28 septembrie 2017, un Mirage 2000 francez s-a prăbuşit la decolarea de la baza N'Djamena din Ciad. Cei doi piloţi au reuşit să se catapulteze.

Printre alte accidente survenite în ultimii ani, un aparat Alphajet s-a prăbuşit la 10 decembrie 2014, în timpul unui antrenament, peste un cămin pentru persoanele cu handicap în apropiere de Tours (centrul Franţei), accident în care o persoană şi-a pierdut viaţa, iar alte patru au fost rănite la sol.

Mirage 2000 este un avion de vânătoare/bombardament polivalent. Aflat în serviciu din aprilie 1993, acest aparat construit de Dassault este prevăzut cu două locuri (pilotul şi ofiţerul navigator pentru sistemele de arme). El poate zbura cu o viteză de 2,2 mach la o altitudine operaţională de peste 15.000 de metri si poate transporta circa şase tone de armament. AGERPRES/ (AS-autor: Lilia Traci; editor: Sorin Popescu, editor online: Ady Ivaşcu)

 

 

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.