COD PORTOCALIU: 24-05-2025 ora 10 Intre 24 mai, ora 15 – 25 mai, ora 10 se va semnala instabilitate atmosferică temporar accentuată, cantități însemnate de apă COD GALBEN: 24-05-2025 Intre 08:45 si 13:00 se va semnala Intensificări ale vântului cu viteze la rafală de 50...60 km/h. in Zona joasă a județului Alba , respectiv zona localităților;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Avionul de pasageri indonezian care s-a prăbuşit luni la scurt timp după decolarea de pe aeroportul internaţional din Jakarta era un aparat nou, având doar două luni şi 800 de ore de zbor, au indicat oficiali locali din domeniul securităţii aviatice, citaţi de dpa, Reuters şi AFP.

Este vorba de un aparat Boeing 737 MAX 8, o variantă mai eficientă energetic a lui Boeing 737, intrată în serviciul comercial anul trecut. Boeing a primit 4783 de comenzi pentru 737 MAX, din care 219 au fost livrate la finele lui septembrie. Lion Air, compania indoneziană low-cost de care aparţinea aeronava prăbuşită, a primit 13 dintre ele. Accidentul de luni este primul de pe plan mondial al unui aparat Boeing 737 MAX 8.

Cursa JT610 a Lion Air, cu 189 de oameni la bord - între care doi bebeluşi, un copil şi opt membri ai echipajului - a pierdut legătura cu turnul de control la 13 minute de la decolare şi a căzut la circa 15 km nord în largul insulei Java din arhipelagul indonezian. Aparatul decolat la ora locală 06.20 (23.20 GMT, duminică) ar fi trebuit să aterizeze la Pangkal Pinang, pe insula Bangka, la ora 07.20.

Circa 20 de pasageri erau angajaţi ai Ministerului de finanţe, care se întorceau de la o reuniune, a confirmat ministerul.

Şeful operaţiunilor de salvare a declarat că nu sunt semne că ar exista supravieţuitori, iar o parte din rămăşiţele pământeşti ale celor aflaţi la bord au fost localizate. Generalul Nugroho Budi Wiryanto, director de operaţiuni al Oficiului naţional pentru căutare şi salvare, a afirmat că au fost localizate şi înregistratoarele de zbor ale avionului.

Dat fiind că avionul a căzut în ape relativ puţin adânci - 30-35 metri -, recuperarea cutiilor negre ar trebui să fie mai uşoară.

Lion Air a precizat că pilotul şi copilotul aveau peste 11.000 de ore de zbor , iar potrivit agenţiei indoneziene pentru meteorologie condiţiile meteo erau considerate sigure în momentul decolării.

Lion Air, creată în 1999, a fost scoasă de pe lista neagră a securităţii aeriene a Uniunii Europene în 2016. Singurul accident fatal în care a mai fost implicat un avion al său a fost în 2004, când un aparat MD-82 s-a prăbuşit la aterizare la Surakarta (insula Java) şi 25 din cele 163 de persoane aflate la bord şi-au pierdut viaţa. AGERPRES/(AS - autor: Mihaela Toth, editor online: Simona Aruştei)

 

Citiţi şi:

 

Accidente aviatice produse în lume (cronologie 2017-2018)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.