Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Guvernul italian a deschis o anchetă joi vizând cel mai mare operator de taxare rutieră din ţară, la câteva ore după ce a spus că acesta se poate confrunta cu o amendă usturătoare sau îşi poate pierde concesiunea după ce un pod din Genova s-a prăbuşit ucigând cel puţin 38 de persoane, informează Reuters.

O secţiune a viaductului Morandi de pe autostrada A10 din Italia a cedat marţi în timpul prânzului când traficul era intens. Zeci de vehicule au căzut 50 de metri în golul creat, iar Autostrade per l'Italia a intrat în focul criticilor politice.

Lansând ancheta joi seara, Ministerul Transporturilor a spus că i-a dat societăţii 15 zile pentru a arăta că şi-a îndeplinit toate obligaţiile contractuale, adăugând că doreşte ca aceasta să reconstruiască podul pe cheltuiala proprie.

Dacă dovezile furnizate de societate vor fi considerate neadecvate, Roma le va considera drept o încălcare a termenilor concesiunii.

Anterior, ministrul adjunct al transporturilor Edoardo Rixi a declarat că Autostrade, deţinută de familia italiană Benetton, ar putea pierde concensiunea pentru că nu a reuşit să asigure siguranţa viaductului.

"Opţiunile pe care le analizăm sunt revocarea integrală, revocarea doar a secţiunii A10 sau a o penalizare, dar o amendă de 150 de milioane de euro este prea mică", a declarat Rixi pentru Reuters.

Conform condiţiilor concesiunii, Autostrade poate fi amendată cu maxim 150 de milioane de euro.

Autostrade declară că a efectuat controale regulate şi temeinice privind siguranţa viaductului de 1,2 km, parte a unei autostrăzi care leagă oraşul-port Genova cu sudul Franţei, şi a folosit experţi recunoscuţi în efectuarea testelor şi inspecţiilor.

Autostrade va organiza o şedinţă extraordinară a consiliului de administraţie săptămâna viitoare în legătură cu această criză, a declarat o sursă apropiată de subiect.

Societatea a anunţat joi că ambulanţele nu vor mai plăti taxa de drum pe întreaga sa reţea, care acoperă aproape jumătate din cei aproximativ 6.000 de km de autostrăzi din Italia.

Procurorii italieni au deschis o anchetă privind motivele din spatele prăbuşirii podului.

Şi procurorii francezi au deschis o anchetă în legătură cu acelaşi accident.

Parchetul de la Paris a confirmat pentru dpa că ancheta - bazată pe suspiciunea de vătămare fizică şi omor involuntar - a fost
iniţiată deoarece în incident au murit cetăţeni francezi.

Ministerul francez de Externe a declarat la începutul acestei săptămâni că patru cetăţeni francezi se numără printre cei care au murit în accident.

Potrivit MAE român, în prăbuşirea podului de la Genova un cetăţean român a murit şi unul a fost rănit.AGERPRES/(AS - editor: Mariana Ionescu, editor online: Daniela Juncu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.