Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Aproximativ 90% dintre români consideră că schimbările climatice sunt reale, procentajul fiind similar cu cel înregistrat în 2019, semn că românii continuă să se preocupe şi în acest an de realitatea schimbărilor climatice, conform celei mai recente cercetări sociologice realizate de Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR), împreună cu Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES).

Potrivit sursei citate, rezultatele complete ale cercetării urmează a fi făcute publice în luna octombrie.

"Faţă de ediţia anterioară a studiului au avut loc modificări importante în percepţia românilor atunci când vine vorba despre tipul de schimbări climatice care ne afectează", susţin autorii cercetării.

Astfel, în prezent, cele mai mari îngrijorări sunt legate de: furtunile violente 29% (în scădere cu 4 puncte procentuale faţă de 2019); seceta, cu 23%, care a urcat pe locul al doilea (+8 pp faţă de 2019); topirea gheţarilor 15% (-1 pp); valurile de căldură 14% (-3 pp); incendiile de vegetaţie 9% (-5 pp); inundaţiile 8% (+2 pp).

"Românii continuă să fie conştienţi cu privire la efectele schimbărilor climatice. Ne dorim ca societatea şi economia să fie mai bine pregătite în faţa riscurilor viitoare, precum catastrofele naturale - care de multe ori sunt amplificate de schimbările climatice. În acest context, asigurările joacă un rol esenţial în protecţia financiară a oamenilor şi a companiilor în faţa unor astfel de riscuri", a declarat Adrian Marin, preşedintele UNSAR.

Studiul mai relevă şi faptul că românii au luat o serie de măsuri pentru a contribui la diminuarea impactului negativ al acestor schimbări climatice, precum utilizarea de becuri eficiente energetic (87%), colectarea selectivă a deşeurilor (84%), utilizarea ambalajelor biodegradabile (81%), achiziţia electrocasnicelor cu consum redus de energie (79%), reciclarea materialelor reutilizabile (76%) sau izolarea termică a locuinţei (72%).

Sondajul IRES-UNSAR privind Evoluţia percepţiei consumatorilor privind asigurările de locuinţe şi noile riscuri generate de schimbările climatice a fost realizat pe un eşantion format din 1.181 respondenţi, cu vârsta de peste 18 ani, în august 2020, utilizând metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing).

Înfiinţată în 1994, UNSAR - Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România reprezintă 20 de companii de profil. Acestea deţin o pondere de aproximativ 80% din piaţa locală de asigurări. Activitatea UNSAR are drept obiectiv apărarea şi reprezentarea intereselor asigurătorilor şi reasigurătorilor din România, participarea la îmbunătăţirea cadrului legislativ în domeniul asigurărilor, promovarea activităţii de asigurări în România şi promovarea dezvoltării cât mai durabile a industriei de profil pe plan intern şi internaţional.

Înfiinţat în 2009, Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie - IRES activează pe piaţa de cercetare din România şi funcţionează ca un think tank independent, o parte dintre studiile şi proiectele pe care le dezvoltăm fiind dedicate optimizării politicilor publice în diferite domenii ale societăţii româneşti. AGERPRES/(AS - autor: Nicoleta Bănciulea, editor: Oana Tilică, editor online: Simona Aruştei)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.