COD GALBEN: 03-07-2020 ora 10 Intre 03 iulie, ora 10:30 – 04 iulie, ora 06:00 Fenomene vizate se va semnala 03 iulie, ora 10:30 – 04 iulie, ora 06:00 Fenomene vizate

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) trebuie să se digitalizeze, pentru că suntem în anul 2020 şi nu e normal să completăm cereri cu pixul, a susţinut, vineri, într-o conferinţă de presă, Mihail-Dan Dojană, preşedintele instituţiei.

"Din data de 11 decembrie 2019 sunt preşedintele AFM. Am dorit să ne vedem pentru a vedea care sunt problemele generale, mai cu seamă că instituţia nu a fost foarte vizibilă în ultima perioadă. AFM este cunoscută publicului mai ales prin cele două programe pe care le derulăm - "Rabla" şi "Rabla Plus", cele mai populare programe guvernamentale. AFM derulează şi alte tipuri de programe pentru primării, persoane fizice sau pentru mediul economic din ţară. AFM gestionează anual peste 120.000 de solicitări şi zeci de mii de cereri de pe la persoane fizice şi zeci de mii de alte cereri primite de la UAT-uri (Unităţile Administrativ-Teritoriale, n.r.). Este o problemă pe care o putem rezolva. Cum? Sunt departamente în care s-a încercat o digitalizare, dar nu funcţionează în parametri normali. Trebuie să avem o digitalizare a instituţiei, suntem în anul 2020. Cum să completăm cu pixul pe foaie? La acest mod de gestiune manual, cu voie sau fără voie, se poate strecura greşeala, care poate atrage prejudicii pentru anumite dosare. Problema softului chiar este importantă şi trebuie realizată", a spus Dojană.

Potrivit oficialului AFM, pe zona de control instituţia are, la nivel local, un număr de inspectori de 0,7 - 0,8 oameni pe judeţ.

"Cel mai important soft al acestei instituţii este cel prin care verificăm şi ţinem evidenţa contribuabililor. Avem dosare litigioase pierdute, pentru că avem probleme cu softul care emite sume diferite de plată pentru utilizatori. Mai mult decât atât, este subdimensionarea acestei instituţii. Pe partea de control, suntem în situaţia în care 250 de oameni controlează un teritoriu naţional. Numărul inspectorilor este nici măcar de unul pe judeţ, mai precis undeva la 0,7 - 0,8 oameni pe judeţ. Acel om merge cu maşina personală, deci este grav. În Bucureşti, avem 20 de inspectori, în schimb. Este nevoie de mai mulţi oameni. Cu toate aceste contribuţii pe care le luăm, dezvoltăm şi implementăm alte proiecte", a precizat preşedintele AFM.

Acesta a adăugat că, în privinţa personalului din AFM, baza este bună, dar unele persoane ar putea fi supuse la "teste de profesionalism".

"Insuficienţa m-a lovit din start când am intrat în instituţie. Am vorbit cu fiecare în parte, de la paznic până la juridic. Am aflat că un jurist trebuie să gestioneze, în medie, 400- 500-600 de dosare pe an. Ce aş putea să-i spun acelei persoane dacă a greşit ceva? Structura de bază pe care am găsit-o aici este bună, cu oameni care vor să facă treabă. Acum ce mai există pe lângă, vom vedea. Vor trece nişte teste de profesionalism şi vom vedea. Să nu se gândească nimeni că, până la urmă, suntem la stat, trece timpul şi asta e...", a afirmat Mihail-Dan Dojană.

AFM funcţionează instituţie de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în coordonarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP).

Printre cele mai importante programe derulate prin intermediul AFM se află "Rabla Clasic" şi "Rabla Plus", "Casa Verde Fotovoltaice" sau "Rabla pentru electrocasnice". AGERPRES/(A, AS - autor: Daniel Badea, editor: Andreea Marinescu, editor online: Ady Ivaşcu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.