Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Paris, 17 sep /Agerpres/ - Pentru prima dată în Franţa, o mare metropolă, Grenoble, se pregăteşte pentru generalizarea limitei de viteză de 30 kilometri pe oră pe întreg cuprinsul său, o decizie motivată de considerente de securitate şi de determinarea de a lupta împotriva poluării, informează AFP.

"Vom construi un oraş respirabil", promite Eric Piolle, primar ecologist de un an şi jumătate al acestui oraş din sud-estul Franţei, de la poalele Alpilor, cunoscut pentru aerul poluat.

De la 1 ianuarie 2016, viteza va fi limitată la 30 kilometri pe oră pe 80% dintre rutele din oraşul cu 160.000 locuitori, faţă de numai 25% în momentul de faţă.

Această limitare va fi generalizată în alte 42 de subdiviziuni administrative ale oraşului Grenoble din cele 49 existente, care alcătuiesc o aglomerare urbană de peste o jumătate de milion de locuitori, a anunţat marţi comunitatea Grenobles Alpes Métropole.

Este pentru prima dată când în Franţa o aglomerare urbană de această dimensiune ia o astfel de decizie, în vigoare până acum în unele oraşe mai mici.

Primarul socialist al Parisului, Anne Hidalgo, s-a angajat la rândul său să generalizeze limita de viteză la 30 kilometri pe oră până în anul 2020.

Grenobles Alpes Métropole a subliniat că o viteză de 30 kilometri pe oră reduce riscul de deces de nouă ori în raport cu un şoc produs la viteza de 50 de kilometri pe oră.

"Un vehicul rareori ajunge la 50 kilometri pe oră în oraş. Aceste vârfuri de viteză cresc consumul, zgomotul de fond şi poluarea aerului pentru ca, în cele din urmă, să aibă un efect foarte mic asupra vitezei medii şi asupra timpului călătoriei", a adăugat comunitatea.

"Maşina nu este singura responsabilă de poluare, dar micşorarea vitezei de circulaţie (...) este un început pentru o soluţie în acest sens", susţine Eric Piolle.

Dincolo de trafic, oraşul Grenoble doreşte, de asemenea, să reinventeze spaţiul public prin intermediul vegetaţiei, să creeze facilităţi pentru copii, persoanele în vârsta şi biciclişti, zone de întâlniri şi pietonale.

De la sosirea la putere a ecologiştilor în martie 2014, Grenoble a devenit primul oraş european care interzice panourile stradale pentru a le înlocui cu copaci, menţionează AFP.AGERPRES/(autor: Constanţa Niţă, editor: Mariana Ionescu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.