Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Washington, 24 aug /Agerpres/ - Lanţul de restaurante fast-food McDonald's ia în calcul reducerea în următorii ani a utilizării antibioticelor în cazul puilor pe care îi serveşte în toată lumea, la scurt timp după ce a adoptat deja măsuri similare în Statele Unite ale Americii, informează joi AFP.

''Începând din 2018, vom începe să punem în aplicare o nouă politică privind utilizarea antibioticelor în cazul puilor de crescătorie de pe toate pieţele din lume', a anunţat compania într-un comunicat publicat marţi.

Începând de anul trecut, McDonald's nu mai serveşte pui de găină trataţi cu antibiotice în restaurantele sale din Statele Unite. Planul anunţat de grupul american de restaurante la nivel mondial este însă mai puţin ambiţios decât cel aplicat în SUA, deoarece se referă numai la antibioticele considerate critice de Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) pentru sănătatea umană.

McDonald's nu va mai servi pui de găină expuşi la astfel de antibiotice începând din 2018 în Brazilia, Canada, Japonia şi Coreea de Sud şi de la sfârşitul anului 2019 în Europa, Rusia şi Australia. De la începutul anului 2027 măsura se va aplica şi în China.

Creşterea intensivă a păsărilor şi înmulţirea bolilor i-a determinat pe fermieri să utilizeze din ce în ce mai intens antibiotice pentru a evita contaminarea cu microbi care pot provoca pagube însemnate în cadrul fermelor. Această utilizare intensivă a dus însă la dezvoltarea unei rezistenţe a unor microbi la antibiotice.

Ca urmare, ONG-urile şi organizaţiile din domeniul sănătăţii au estimat că utilizarea antibioticelor - ce permit, de asemenea, puilor să crească mai rapid - reduce efectul medicamentelor administrate consumatorilor în caz de nevoie.

În Statele Unite, anunţul McDonald's s-a bucurat de apreciere, în special din partea asociaţiei consumatorilor Consumers Union care a declarat că decizia ar putea aduce ''schimbări radicale''.

Simbol al alimentaţiei junk food, grupul a adoptat în ultimii ani mai multe iniţiative în încercarea de a-şi redresa imaginea, notează AFP. Spre exemplu, compania a diminuat cantitatea de grăsime din meniurile ''Happy Meal'' destinate copiiilor.AGERPRES/(AS - autor: Dana Purgaru; editor: Mihaela Nicolaescu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.