Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Paris, 8 mar /Agerpres/ - O campanie de publicitate pentru celebra casă de modă Yves Saint Laurent în care sunt prezentate manechine filiforme în poziţii lascive a suscitat reacţii scandalizate în Franţa, fiind lansate apeluri la interzicerea ei, relatează AFP.

Într-una din aceste imagine, o femeie apare cu picioarele desfăcute, cu tocuri şi colanţi din plasă. Într-o altă imagine, o femeie foarte slabă, pe patine cu rotile, este aşezată pe un taburet într-o poziţie considerată explicită.

Cu câteva zile înainte de 8 martie, Ziua internaţională a femeii, a fost declanşată pe Twitter o campanie cu hashtag-ul #YSL Retire Ta Pub Dégradante.

Autoritatea de reglementare în publicitate a apreciat luni că aceste afişe reprezintă "o problemă incontestabilă", iar juriul său de deontologie va lua vineri o decizie în privinţa acestei campanii, a declarat pentru AFP Stéphane Martin, directorul său general.

Autoritatea a primit pe site-ul său "circa 50 de plângeri pentru motive multiple" - "imagini degradante", "transformarea femeii într-un obiect" şi chiar "incitare la viol", a enumerat el.

"Transformarea femeii într-o fiinţă inferioară (...) femeia ofertă... iată varietatea de imagini la care trimite acest tip de campanie publicul tânăr, care este mai fragil", a estimat Stéphane Martin. "Nu sunt sigur că toate femeile cliente vor să fie asociate cu aceste imagini", a adăugat el.

Casa Yves Saint Laurent, contactată de AFP, nu a dorit să comenteze.

Raphaelle Rémy-Leleu, purtătoare de cuvânt a asociaţiei "Osez le Féminisme", a declarat că "această campanie prezintă toate caracteristicile unei publicităţi sexiste: hipersexualizare, reducerea femeii la un obiect, poziţii de supunere... Este foarte violent din punct de vedere simbolic."

"Cum mai poate crede astăzi cineva că se va putea vine aşa ceva? Mă întreb dacă nu e cumva intenţionat, în ideea de a crea un 'bad buzz' pentru ca să vorbim de ei", a subliniat Raphaelle Rémy-Leleu, îngrijorată de tendinţă de utilizare a femeii într-un context pornografic în publicitate.

Asociaţia a primit numeroase plângeri împotriva mărcii, al cărui director artistic este din 2016 tânărul creator belgian Anthony Vaccarello.

În prima sa defilare pentru această marcă de la sfârşitul lui septembrie 2016, acest creator de modă a adus o tuşă "noir" şi sexi creaţiilor sale, cu decolteuri îndrăzneţe, materiale transparente şi dantele care lasă să se vadă sânii.

În 2015, o reclamă a Yves Saint Laurent a fost interzisă în Marea Britanie, unde autoritatea de reglementare în publicitate a considerat că manechinul utilizat era "slab într-o măsură maladivă".AGERPRES/(AS - editor: Florin Ştefan)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.