Londra, 25 ian/Agerpres/ - Un grafitti al artistului britanic Banksy, care denunţă folosirea de gaze lacrimogene în tabăra de migranţi de lângă oraşul francez Calais, a apărut sâmbătă pe peretele unei clădiri situate vizavi de Ambasada Franţei în Marea Britanie, relatează luni agenţiile internaţionale de presă.

Creaţia grafică a fost realizată pe placajul de pe un unui magazin aflat în renovare din cartierul londonez Knightsbridge. În lucrare apare Cosette, celebrul personaj din romanul "Mizerabilii" al lui Victor Hugo. Micuţa este învăluită de nori de gaze lacrimogene, iar în spatele ei flutură un drapel francez zdrenţuit. În partea de jos a lucrării, se vede un cod de bare care conduce pe Youtube la o înregistrare video a acţiunii, cu gaze lacrimogene, întreprinse în 5 ianuarie 2016 de poliţia franceză în "Jungla" din Calais.

Aceasta este cea mai recentă dintr-o serie de lucrări prin care celebrul street-artist britanic, a cărui identitate rămâne înconjurată de mister, critică modul în care Europa gestionează criza migranţilor. El a realizat luna trecută la Calais (nordul Franţei) trei lucrări de acest gen, dintre care una chiar în tabăra numită "Jungla", unde trăiesc în condiţii extrem de precare
aproape 4.500 de migranţi.

Apărut sâmbătă seară, desenul din Londra putea fi încă văzut luni dimineaţă. La prânz a fost însă acoperit cu panouri, după ce câţiva muncitori au încercat să îl înlăture. Firma care a primit misiunea de a acoperi grafitti-ul spune că intenţia este de "protecţie", după ce poliţia a semnalat duminică o tentativă de furt din partea a doi bărbaţi, care au reuşit să fugă.

Operele lui Banksy ajung, uneori, la sute de mii de euro. O fotografie a celui mai recent desen al său poate fi văzută în continuare pe pagina sa de internet, banksy.co.uk.AGERPRES/(AS - autor: Lelia Bretan, editor: Cristina Mac)