Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Madrid, 9 iun /Agerpres/ - Trucuri precum utilizarea unui laptop, rostirea vreunui anglicism ori destăinuirea unei pasiuni neobişnuite ajută, în cadrul unei reuniuni de lucru, la crearea imaginii de om inteligent. Este suficient să ne 'programăm' pentru succes şi să atingem coardele adecvate, pentru a lăsa o impresie deosebită şefului sau clientului şi a declanşa ovaţiile colegilor de birou, relatează El Pais.

Luni, ora 08:00: Comitet executiv cu directorul de proiect şi cu partenerii, mai mulţi ingineri care se cred foarte inteligenţi şi care chiar sunt foarte inteligenţi, şi directorul, persoană dezagreabilă care deschide gura doar pentru a pune întrebări sau pentru a mustra. Ce este de făcut în situaţia în care cineva nu s-a pregătit cum trebuie pentru reuniune? Cum poate lăsa impresia acelei seriozităţi profesionale pe care unii o emană în mod natural şi care pare incompatibilă cu acele gânduri care zboară la cheful de la sfârşitul săptămânii? Există câteva trucuri care vor 'acoperi' lipsa de concentrare şi vor da un aer inteligent intervenţiilor din şedinţă.

Reflectaţi în reţelele de socializare doar ceea ce vă face interesant

Carlos Hernández Garay, specialist în Comunicare şi Vintage Digital Marketer, precum şi profesor de Publicitate, oferă cheile pentru crearea unei imagini de om inteligent. Expertul recomandă, în primul rând, abordarea a ceea ce se numeşte marcă personală, care nu înseamnă altceva decât a lucra în mod intenţionat la propria imagine. Într-un mediu în care datele despre noi au depăşit cercul nostru de relaţii personale directe şi profesionale, 'putem genera o opinie şi în rândul persoanelor necunoscute, prin urma noastră digitală', afirmă acesta.

Trebuie să punem în evidenţă calităţi asociate imaginii noastre, în timp ce ştergem sau ocolim acele date pe care nu dorim să le arătăm celorlalţi. De exemplu: dorim să se ştie că am fost CEO (chief executive officer) la start-up-ul unei companii de vârf, dar să nu se afle nimic despre beţia antologică de la nunta vărului. A lucra la această marcă personală şi digitală este o activitate prealabilă pentru atingerea obiectivului de a deveni regele reuniunilor din zilele de luni.

Intraţi cu ochelari şi laptop în sala de şedinţă

Dacă este vorba despre a manipula punctual opinia celorlalţi despre noi, există strategii mult mai simple. De exemplu, ochelarii. 'Deşi este cel mai vechi truc din lume, portul ochelarilor ne va aduce totdeauna câteva puncte în plus', spune Hernández Garay. Acesta recomandă ca în timpul reuniunii să facem însemnări pe laptop, având în vedere că aceasta ne va face să părem mai inteligenţi şi ne va da un aspect de modernitate şi pregătire. Chiar şi copiii, potrivit unui studiu al Ohio University, îi consideră pe colegii lor mai interesanţi dacă poartă ochelari.

Nu fiţi zgârciţi cu anglicismele şi cuvintele tehnice

Nu abuzaţi însă de acestea, pentru că există riscul de a părea îngâmfaţi. Totuşi, cuvântul 'expertiză' spus la timp (în loc de experienţă) şi alte cuvinte mai puţin obişnuite vă vor face să câştigaţi încrederea şefului. 'Sau cel puţin este dovada că angajatul citeşte literatura tehnică publicată în limba engleză şi, prin urmare, este familiarizat cu termenii ei', susţine Manuel García, CEO al unei companii de inginerie industrială din Málaga.

Cereţi mai multe informaţii

'Fiind o persoană foarte inteligentă, nu acceptaţi concluziile celorlalţi fără a avea toate informaţiile', explică Hernández Garay. Din acest motiv, în mod categoric, este bine să cereţi mai multe informaţii când un coleg vă explică ceva.

Urmăriţi liderul

Observaţi, detectaţi liderul şi încercaţi să înţelegeţi ce spune, pentru a vă impregna de cunoştinţele lui şi a dovedi acest lucru în propriile concluzii. 'Pe lângă faptul de a fi empatici, veţi părea implicaţi, adăugând valoare reuniunii', explică expertul în marketing. A-l cuceri pe lider este tot atât de uşor precum a spune 'Înţeleg că ...', înainte de a repeta concluziile la care el însuşi a ajuns dar care, voila!, vor părea ale dumneavoastră.

Arătaţi-vă diferit (fără a deveni excentric)

În sinea noastră, toţi visăm să fim la fel de interesanţi ca Donald Draper din serialul 'Mad Men'. Care să fie secretul?, vă veţi întreba. Potrivit lui Hernández Garay, 'ceea ce ni se pare interesant este ceea ce are personalitate'. Ne atrag lucrurile care ies din tipare fără a ajunge la exces. 'Studiaţi profilul standard din cercul dumneavoastră social sau de serviciu, ca îmbrăcămintea, manierele, gusturile, pasiunile şi tendinţele aprobate pe plan social şi daţi-le o notă personală'. Cheia succesului poate sta în detalii simple precum revenirea la folosirea creionului în locul pixului. A avea un hobby original şi creativ este, de asemenea, de ajutor. Ce spuneţi de fotografia de arhitectură?

Invitaţi-i pe toţi la acţiune

'Vă invit să reflectăm asupra punctului numărul 2'. 'Ce încercăm să obţinem?'. 'Cred că nu trebuie să pierdem din vedere obiectivul nostru principal'. Cu aceste fraze veţi capta atenţia grupului, devenind protagonist, cu o sclipire care, fără a indica genialitate, arată siguranţă şi vocaţia de a fi lider. Aşa o explică celebra Regulă 7-38-55 a profesorului de psihologie Albert Mehrabian de la University of California, Los Angeles.

Nu vă fie teamă să tăceţi

Dat fiind faptul că a vorbi constituie totdeauna o ocazie de a ne pune în evidenţă, după cum spune specialistul în comunicare Hernández Garay, 'este mai bine să tăcem, dacă nu avem deplina siguranţa că stăpânim tema mai bine decât ceilalţi participanţi'. În orice caz, ori de câte ori luăm o decizie trebuie să iradiem siguranţă în noi înşine'. Exact cum spune proverbul zen: 'Stai în picioare sau aşează-te, dar nu şovăi'.

Controlaţi-vă expresia feţei

'Pasărea nu cântă pentru că este fericită, este fericită pentru că cântă'. În spatele acestei fraze se ascunde întreaga teorie a profesorului William James de la Harvard University. Când oamenii simt teamă, bucurie, tristeţe, furie, apar microexpresii faciale. 'Acestea durează mai puţin de o secundă şi nu se pot falsifica, dar se pot interpreta', explică José Luis Martín Ovejero, teoretician în domeniul comunicării non-verbale.

Ceea ce multe persoane nu ştiu este faptul că 'atunci când forţăm expresiile faciale, gesturile şi poziţiile corporale legate de o emoţie, păcălim creierul ca să le poată simţi ca şi cum le-ar fi creat chiar el în mod automat', potrivit expertului. Alegeţi un model bun (bucuria) şi încercaţi expresiile sale în faţa oglinzii. Creierul va face restul.AGERPRES/(AS - autor: Pepa Siţa, editor: Mariana Ionescu)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.