Deplasarea polilor magnetici nu va ucide viața pe Terra, dau asigurări oamenii de știință

•  Lifestyle
198 afişări

Pe aeroportul Tampa din Florida /SUA/ a fost nevoie de retrasarea pistei din cauza schimbărilor rapide intervenite în reașezarea nordului magnetic. În vara lui 2009, o procedură similară a avut loc pe aeroportul Stansted din Londra, iar, înainte de aceasta, în 2006, pe aeroportul Sylt din Germania, relatează The Epoch Times.

3f1d2ec5-39eb-4a7e-a300-b0308f52be3e

Deoarece câmpul magnetic al Pământului este supus unor schimbări constante, se modifică inevitabil și poziția polilor magnetici. În prezent, situația polului magnetic în fața coastei Antarctidei este încă stabilă, dar, în general, polul magnetic arctic s-a deplasat în ultimii 200 de ani cu 1.100 kilometri.

În condițiile unei viteze de 50 de kilometri pe an, acesta se deplasează în prezent din Canada în direcția Rusiei. Teoretic, se așteaptă ca în 2050 să atingă Siberia. Concomitent cu deplasarea accelerată a polului nord magnetic se produce o slăbire a câmpului magnetic general al Pământului, care de-a lungul ultimilor 150 de ani a slăbit cu 10%.

Experții, angrenați în studierea Pământului, apreciază că toate aceste date induc ideea unei inevitabile schimbări a polilor, care, potrivit lor, ar fi trebuit să intervină deja. Ei argumentează că, în ultimii 400.000 milioane de ani, astfel de evenimente s-au întâmplat în medie o dată la 250.000 de ani, fapt stabilit grație liniilor crestelor oceanice, pe care lava întărită a lăsat amprente ale câmpului magnetic al Pământului.

Un semn al schimbării polilor este dispariția completă a părții principale a câmpului magnetic, similar cu tija magnetică. În cadrul acestui proces, Pământul pierde 'umbrela de protecție' magnetică, care apără Terra de protonii și electronii ejectați de Soare cu o viteză de câteva sute de kilometri pe secundă.

Acest scenariu îngrozitor al Pământului fără câmp magnetic, lăsat la voia vântului solar, cu oameni calcinați în haos, cu prăbușirea rețelelor energetice și blocarea rețelei de calculatoare teoretic devine posibil. Cu toate acestea, geologii nu au reușit să descopere urme de distrugere în masă în timpul deplasării polilor Pământului. De asemenea, nu s-au descoperit în timpul cercetărilor nici urme de mutații ale florei și faunei din cauza radioactivității crescute inerente unui astfel de proces, care se extinde de regulă pe durata a sute sau chiar mii de ani.

Invocând studii cu privire la planeta Venus, care nu are un câmp magnetic intrinsec, savanții susțin că un scut protector magnetic se formează chiar în atmosfera propriu-zisă. Acest lucru a fost confirmat și în urma unor calcule efectuate la calculator cu privire la Terra. Așadar, prin dispariția completă a câmpului magnetic, Pământul nu va deveni vulnerabil la vântul solar datorită atmosferei protectoare. AGERPRES

Etichete:

Comentează

Articole recomandate

Știrile momentului

Știri recente din Lifestyle

Cele mai citite din Lifestyle

Tu actualizezi lumea.

Ai filmat sau fotografiat un eveniment ieșit din comun? Noi îţi publicăm știrea.

Află mai multe