COD PORTOCALIU: 19-06-2021 ora 10 Intre 19 iunie, ora 12:00 – 19 iunie, ora 23:00Fenomene vizate: se va semnala 19 iunie, ora 10:00 – 19 iunie, ora 23:00Fenomene vizate COD PORTOCALIU: 19-06-2021 ora 10 Intre 19 iunie, ora 23:00 – 20 iunie, ora 23:00Fenomene vizate: se va semnala 19 iunie, ora 23:00 – 20 iunie, ora 23:00Fenomene vizate

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Redeschiderea săptămâna aceasta a muzeelor din Paris îi va oferi în cele din urmă miliardarului francez Francois Pinault şansa de a-şi prezenta vasta colecţie de artă contemporană, care cuprinde de la porumbei împăiaţi la scaune care se topesc treptat, informează Reuters.

Inaugurarea muzeului, aflat în clădirea unei burse de mărfuri din secolul al XIX-lea, la doar câteva străzi distanţă de muzeul Luvru, a fost amânată de două ori din cauza pandemiei de coronavirus după ce anterior a avut parte de mai multe ghinioane, proiectul iniţial fiind abandonat în 2005.

 

Foto: (c) CHRISTOPHE PETIT TESSON/EPA

 

Pinault, în vârstă de 84 de ani, care a făcut avere din comerţul cu cherestea înainte să intre în domeniul retail-ului prin compania care astăzi poartă numele Kering şi este administrată de fiul său, calcă pe urmele rivalului său, magnatul din domeniul bunurilor de lux Bernard Arnault, în încercarea de a-şi pune amprenta asupra scenei de artă pariziene prim muzee şi proiecte de renovare.

Bourse de Commerce - Pinault Collection, care îşi va deschide porţile pe 22 mai, va oferi vizitatorilor posibilitatea de a admira vastul tezaur de opere de artă deţinute de magnat, pe care a început să le achiziţioneze începând cu anii 1980, şi care cuprinde, printre altele, creaţii ale fotografei Cindy Sherman şi ale pictorului Peter Doig.

Cele 200 de opere de artă care vor fi expuse cu prilejul deschiderii, multe scoase direct din depozit, sunt semnate, printre alţii, de artişti care nu au avut retrospective în Franţa, cum ar fi Kerry James Marshall, cunoscut pentru picturile înfăţişând personaje de culoare şi explorări ale istoriei afro-americane.

 


Foto: (c) CHRISTOPHE PETIT TESSON/EPA


O operă efemeră a artistului Urs Fischer, născut în Elveţia, va fi una dintre piesele de rezistenţă la lansare, alcătuită din sculpturi din ceară instalate în spaţiul central, reprezentând scaune şi o statuie dintr-un material asemănător marmurei, concepute astfel încât să se topească lent, pe o perioadă de şase luni, ca şi cum ar fi fost aprinse.

La înălţime, porumbei împăiaţi privesc în jos înspre galerie în cadrul unei instalaţii de artă denumite ''Others'', de Maurizio Cattelan, concepută pentru a conferi vizitatorilor sentimentul tulburător că sunt observaţi.

 

Foto: (c) CHRISTOPHE PETIT TESSON/EPA


Proiectul vine după o tentativă a lui Pinault de a construi un nou muzeu în vestul Parisului pe amplasamentul unei foste fabrici de automobile Renault, care a rămas blocat din cauza disputelor cu autorităţile locale. Miliardarul a deschis de atunci două muzee în Italia, la Veneţia.

Arnault, preşedintele şi CEO-ul gigantului de lux LVMH, a construit în vestul capitalei franceze sediul fundaţiei Louis Vuitton, într-o clădire cu o arhitectură futuristă proiectată de Frank Gehry, pe care a deschis-o expoziţiilor publice începând cu 2014.

De asemenea, sediul Cartier Foundation, asociată cu brandul de bijuterii deţinut de compania elveţiană Richemont, a fost un punct important de atracţie pentru expoziţii de artă contemporană în Paris începând cu anii 1980.

Pe 19 mai, numeroase muzee din Franţa se redeschid pentru prima dată din octombrie, odată cu relaxarea restricţiilor împotriva COVID-19. Bourse de Commerce - Pinault Collection va primit un număr zilnic de vizitatori cuprins între 600 şi 700, limitat faţă de capacitatea integrală de 1.700.

În peisajul artistic aglomerat al Parisului, odată dominat de instituţii publice, muzeele private oferă acum o perspectivă proaspătă, a precizat directorul Bourse de Commerce, Martin Bethenod.

 

Foto: (c) CHRISTOPHE PETIT TESSON/EPA


''În prezent există o scenă de artă mai echilibrată, e un fel de ecosistem în care privatul şi publicul pot colabora'', a declarat Bethenod pentru Reuters.

Exteriorul Bourse de Commerce, clădirea unei foste burse de cereale, a fost restaurat, în timp ce la interior, vechiul se amestecă cu noul. O pasarelă din ciment proiectată de arhitectul japonez Tadao Ando oferă vizitatorilor o privire mai de aproape asupra cupolei impozante din sticlă precum şi asupra unei picturi de la sfârşitul secolului al XIX-lea, care înfăţişează o perspectivă învechită, eurocentrică asupra lumii, plină de stereotipuri culturale.

 

Foto: (c) CHRISTOPHE PETIT TESSON/EPA


Unul dintre obiectivele proiectului este de a pune clădirea în dialog cu artişti contemporani, a spus Bethenod.

''Perspectiva domnului Pinault este foarte mult legată de probleme din societate, probleme sociale, probleme politice, de gen, culturale'', a adăugat acesta.AGERPRES/(AS-autor: Simona Tatu, editor: Mariana Ionescu, editor online: Ada Vîlceanu) 

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.