COD GALBEN: 07-08-2020 ora 10 Intre 07 și 08 august;Fenomene vizate se va semnala 07 și 08 august in 07 și 08 august;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Criza sanitară provocată de pandemia de coronavirus a influenţat major activitatea agenţiilor de presă din Europa în ceea ce priveşte procedurile de lucru, iar unele se aşteaptă la o scădere a veniturilor, după cum au declarat directorii unora dintre aceste instituţii media în interviuri publicate luni pe site-ul Alianţei Europene a Agenţiilor de Presă (EANA).

Este cazul Agence France Presse (AFP, Franţa), care se aşteaptă la scăderea veniturilor în urma crizei de COVID-19, chiar şi cu viitorul sprijin constant previzibil din partea statului francez. Preşedintele AFP, Fabrice Fries, contează pe forţa proprie a agenţiei pentru protejarea marjei de profit. În ceea ce priveşte schimbările în modul de funcţionare impuse de criză, a fost lansat un program masiv de lucru la domiciliu: la sediul din Paris au lucrat în medie mai puţin de 40 de angajaţi în timpul perioadei de izolare, comparativ cu 1.000 într-o zi normală, după cum a explicat Fries. Potrivit acestuia, utilizarea de către angajaţi a unui echipament de protecţie complet este obligatorie şi toate misiunile de presă sunt voluntare.

 



La o eventuală scădere a veniturilor, ca un impact negativ pe termen mediu al crizei, se aşteaptă şi directorul agenţiei de presă a Andorrei (ANA), Alex Teres, în pofida faptului că a raportat o creştere cu 50% a numărului de ştiri produse în această perioadă. ANA este o agenţie de presă cu capital privat 100%, iar sprijinul guvernului şi al instituţiilor publice, precum şi al companiilor private este esenţial pentru continuarea furnizării unui serviciu public de ştiri, a declarat Teres.

 


 


Directorul general al AGERPRES, Claudia Nicolae, consideră că agenţiile de presă trebuie să demonstreze încă o dată că sunt în prima linie de furnizare a unor informaţii reale şi de înaltă calitate, pe care populaţia se bazează. ''Nu suntem jurnalişti doar în perioade de pace şi seninătate, nu trebuie să raportăm doar lucruri bune şi frumoase. Arătăm societăţii faptele, evenimentele, problemele, totul aşa cum este şi aşa cum vine'', a spus ea, subliniind că agenţiile de ştiri nu trebuie să uite niciodată misiunea lor publică de a furniza informaţii corecte şi obiective, în special în perioadele de criză, când interesul pentru ştiri de actualitate este în creştere şi când ştirile false şi dezinformarea cresc.

Şi preşedintele şi directorul general al ANA-MPA (Grecia), Eftychios Pallikaris, consideră că mai ales în perioadele de criză este crucial pentru o agenţie de presă să rămână fidelă principiilor de bază ale jurnalismului, obiectivitate, exactitate, acurateţe, rapiditate, pentru a evita propagarea de informaţii înşelătoare sau chiar dezinformare din partea unor actori statali sau non-statali, indiferent de cât de competenţi şi eficienţi sunt în abordarea crizei.

 

AGERPRES/(AS - editor: Mariana Ionescu, editor online: Anda Badea)

 

Sursa foto: www.newsalliance.org

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.