Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Un grup de Facebook în limba rusă, care a debutat ca o încercare amuzantă a unui grup de prieteni de a face faţă perioadei de izolare la domiciliu impusă de pandemia de COVID-19 recreând opere de artă celebre şi folosind drept recuzită doar obiecte casnice, se bucură de un neaşteptat succes pe plan global, informează Reuters.

Proiectul, denumit Izoizolyacia, a fost lansat la sfârşitul lunii martie, la scurt timp după ce preşedintele Vladimir Putin a instituit măsurile de izolare la domiciliu pentru a limita transmiterea noului coronavirus.

Acest grup de pe Facebook strâns într-o singură zi 2.500 de adepţi, iar în prezent, este urmărit de peste 600.000 de persoane. Oameni din diferite colţuri ale lunii trimit versiuni proprii ale unor creaţii celebre, reconstituite din cele mai inedite obiecte de recuzită, de la legume la haine vechi.

''Este produsul perioadei de carantină din zilele noastre, căci nimic din toate acestea nu s-ar fi întâmplat în alt context'', a precizat cofondatoarea Katerina Brudnaya-Chelyadinova, care nu a crezut niciodată că ideea va deveni atât de populară.

''Conţinutul este interesant, este uşor de realizat, este amuzant, iar când priveşti lucrările, te ajută să te detaşezi'', a adăugat ea.

Printre creaţiile grupului se numără versiuni ale unor autoportrete de Henri Matisse şi Vincent Van Gogh, ''Ţipătul'' lui Edvard Munch, recreat din papuci şi haine, precum şi ''Pătratul negru'', de Kazimir Malevici, reconstituit din şosete agăţate de un suport pentru prosoape.

Potrivit cofondatorilor grupului, moderarea paginii a devenit o ocupaţie cu normă întreagă, întrucât sute de noi creaţii le sunt propuse în fiecare zi din toate colţurile lumii.

Participanţii se îmbracă pe sine şi pe alţi membri ai familiilor lor în costumaţii elaborate pentru a reproduce portrete din trecut, scene de artă modernă şi secvenţe din filme, câteodată cu o precizie milimetrică.

''Soţul meu a fost atât de pasionat de rolul unei prinţese suedeze, încât nu a reuşit să mai iasă din pielea personajului pentru o vreme'', a spus Maria Kigel, o altă fondatoare a proiectului, care şi-a fotografiat soţul costumat în Ulrika Eleonora, o regină a Suediei din secolul al XVIII-lea. AGERPRES/(AS-autor: Simona Tatu, editor: Florin Bădescu, editor online: Anda Badea)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.