Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Autoritatea franceză pentru concurenţă a dispus joi companiei Google să negocieze ''cu bună credinţă'' cu editorii de presă şi cu agenţiile de presă din Franţa asupra remunerării acestora pentru conţinuturile lor protejate în virtutea drepturilor conexe la drepturile de autor, o decizie salutată imediat de mai multe mass-media, transmite AFP.

Conform acestei dispoziţii de urgenţă, ce va rămâne în vigoare până la publicarea unei decizii de fond de către autoritatea franceză pentru concurenţă, compania Google are un termen de trei luni pentru a iniţia negocieri cu editorii şi cu agenţiile de presă care doresc acest lucru şi să le propună o remunerare pentru afişarea conţinuturilor protejate de noua legislaţie europeană privind drepturile conexe, autoritatea franceză subliniind totodată ''caracterul de neînlocuit al traficului generat de Google pentru editorii de presă''.

Respectiva legislaţie prevede ca mass-media să fie remunerate atunci când este redistribuită online producţia lor de către agregatori de informaţii ca Google News sau de către reţele de socializare precum Facebook.

Mai mult, negocierile vor trebui să acopere şi perioada de preluare a conţinuturilor după data la care legislaţia a intrat în vigoare, respectiv 24 octombrie 2019.

Potrivit directorului general al AFP, Fabrice Fries, ''aceste măsuri conservatoare răspund deplin solicitărilor editorilor şi agenţiilor de presă. Ele erau aşteptate de statele membre care trebuie să transpună directiva (europeană) şi de întregul ecosistem european al presei''.

Google a reacţionat afirmând că se va conforma deciziei autorităţii franceze pentru concurenţă, continuând în acelaşi timp să negocieze cu editorii.

După adoptarea anul trecut de către Parlamentul European a reformei privind drepturile de autor ce a deschis calea remunerării mass-media de către platformele web, urmată de transpunerea acestei reforme în dreptul francez, Google a prezentat noi reguli ce stabilesc să nu se mai afişeze extrase de articole, fotografii şi videoclipuri în rezultatele motorului său de căutare şi a serviciului Google Actualităţi, cu excepţia cazurilor în care editorii de presă îşi dădeau acordul să facă acest lucru gratuit.

Google şi-a motivat atunci refuzul de a plăti editorii din presă pentru conţinuturile lor prin traficul enorm pe care îl aducea în schimb acest motor de căutare. Prin urmare, mai multe organizaţii mass-media, inclusiv AFP, au depus plângere, însă fiind ameninţate de o pierdere semnificativă a traficului şi implicit a veniturilor multe dintre ele au acceptat totuşi condiţiile Google.AGERPRES/(AS - autor: Sorin Popescu, editor: Florin Ştefan, editor online: Irina Giurgiu)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.